Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 2 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 298

Tråd: MegaSquirt "Hjelp/Triks og spørsmål"

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  2. #27
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Note to self, og andre som er interesert..

    LH2.4 Svinghjulssensor

    1:Signal
    2:Jord
    3:Skjerm

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av holm 16v turbo Vis post
    Jeg har kjøpt en ms2 fra usa, kjøpte med en liten "tenningsmodul/databrikke" som skulle monteres utenfor selve boksen. Ms boksen min ble ombyggd til ms 1 og jeg har derfor denne modul/databrikke til overs. Til salgs, kostet 1100,.kr fra uSA selges for 500,-+ porto
    Åja, en dingseboms! Har du peiling på hva dette egentlig er, eller noen bilder, gjerne med noen form for delenr, så det går an å finne ut hva det er?
    Det finns like mange forskjellige tenningsmoduler som biltyper og datasprut, og mange har forkskjellige funksjoner og oppkoplinger.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  4. #29
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvor mange grader før TDC missing tooth er på 60-2 svinghjul ? Svinghjulet står som originalt, altså med missing tooth mot starter!

  5. #30
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. juli 2010
    Sted
    Sunndalsøra
    Innlegg
    48
    Antall takk

    Standard

    Hva er Ca pris på et komplett Megasquirt 2, med alle følere osv?
    90 Volvo 740 GL B230FK
    01 Subaru Impreza WRX

  6. #31
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Note to self og andre som kan være interisert del 2

    Originalt på LH2.4 svinghjul er det ca 84 grader offset..

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av B200T Vis post
    Hva er Ca pris på et komplett Megasquirt 2, med alle følere osv?
    Det kommer akkurat an på hvilke valg du gjør, og hvor mye av jobben du har tenkt å gjøre selv. Sjekk: http://www.diyautotune.com/
    Og gang med dagens kurs og gang så med 1,3 for få ca pris på døra inkludert porto og moms. Om du har tenkt å gå DIY veien, som er det mest naturlige med MS, så vil jeg anbefale deg å bruke litt tid på å selv finne utav hva du trenger, og så eventuelt poste ei handleliste her og spør om folks mening.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  8. #33
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjøpte meg MS3X for litt siden
    Handleliste fra diyautotune - http://www.diyautotune.com/catalog/index.php
    MS3X ferdig loddet
    MS3 ledningsnett
    MS3X ledningsnett
    4-bars Mapsensor (satt in av diyautotune-folka)
    Coildrivere (Satt inn av diyautotune-folka)
    4-tower coil

    kom på 6000,- inkl frakt + mva 1500,- = 7500 levert her i Norge

    Har kjøpt LH 2.4 (kun motornett) i huggeren for 300,-
    TPS fra 850 - 500,-
    Lufttempsensor fra en BMW E46 bænzin - http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/400 - Denne sensoren sitter sikkert på mange andre biler også. - 15 USD (ca 80 kroner)
    Med denne ekstra ledningen med tilhørende kontakt - http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/854 6 USD (ca 35 kroner)
    Frakten fra Ballenger Motorsports husker jeg ikke. Men la oss si 20 USD (ca 110 kroner)
    80+35+110 = 225,-

    MS3X + tilbehør = 7500
    Ledningsnett - 300
    TPS - 500
    Tempgiver - 225

    = 8525,-

    Også går det sikkert noen dinarer til relèer og ledninger ellers

    Så nå mangler det bare å få koblet opp alt sammen.
    Sist endret av Zeeker; 21/06/11 kl 04:13 Begrunnelse: La til litt info :)
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  9. #34
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Note to self og andre som kan være interisert del 2

    Originalt på LH2.4 svinghjul er det ca 84 grader offset..
    Falling edge, eller rising edge BTDC?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  10. #35
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg kjøpte meg MS3X for litt siden
    Handleliste fra diyautotune - http://www.diyautotune.com/catalog/index.php
    MS3X ferdig loddet
    MS3 ledningsnett
    MS3X ledningsnett
    4-bars Mapsensor (satt in av diyautotune-folka)
    Coildrivere (Satt inn av diyautotune-folka)
    4-tower coil

    kom på 6000,- inkl frakt + mva 1500,- = 7500 levert her i Norge

    Har kjøpt LH 2.4 (kun motornett) i huggeren for 300,-
    TPS fra 850 - 500,-
    Lufttempsensor fra en BMW E46 bænzin - http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/400 - Denne sensoren sitter sikkert på mange andre biler også. - 15 USD (ca 80 kroner)
    Med denne ekstra ledningen med tilhørende kontakt - http://www.bmotorsports.com/shop/pro...roducts_id/854 6 USD (ca 35 kroner)
    Frakten fra Ballenger Motorsports husker jeg ikke. Men la oss si 20 USD (ca 110 kroner)
    80+35+110 = 225,-

    MS3X + tilbehør = 7500
    Ledningsnett - 300
    TPS - 500
    Tempgiver - 225

    = 8525,-

    Også går det sikkert noen dinarer til relèer og ledninger ellers

    Så nå mangler det bare å få koblet opp alt sammen.
    Kan du legge ut noen bilder?
    Er det slik at det er ferdig kabelmatte med kontakter til de diverse komponentene slik at det blir plug&play? Tenker på TPS kontakt, dyser(4stk?) div. sensorer osv.

    Kan man bruke LH 2.4 svinghjul og sensor til Mega Squirt eller må du ha eget trigger hjul?
    Hva er da alle komponentene man trenger? Hørt at man ikke trenger LMM og tomgangsregulator når man skal ha datasprut. Er helt fersk på datasprut derfor jeg spør så mye

  11. #36
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Jeg har desverre ikke fått koblet en ledning enda :( Jeg driver med så mye anna rart. Men jeg kan ta bilde av det som var i pakka
    Ledningsnettet er ikke ferdig koblet. Her må du enten dra ledninger hele veien fra MS-boksen og fram til hver enkelt kontakt, ellers så tar du å kjøper et motornett i huggeren (som jeg har gjort) også lodder du eller setter på ei stor kontakt i høyre hjørne i motorrommet.
    Hvis du kjøper motornett i huggeren har du forsåvidt alle ledningerne minus lufttemp (tror jeg) som du må legge opp selv.

    Berg_Performance kan sikkert svare på hva du trenger ellers Han har peiling på dette. (Jeg driver å skrur på Quick Steer Roll Correction fra Kaplhenke om dagen jeg )
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  12. #37
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ahh genialt! Da har man jo alle kontaktene, så da bruker man 850 TPS'n fordi den passer rett i kontakta som sitter på ett LH2.4 nett eller er det en annen grunn? Fint hvis noen kan svare på det andre spørsmålene jeg hadde også

  13. #38
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Ahh genialt! Da har man jo alle kontaktene, så da bruker man 850 TPS'n fordi den passer rett i kontakta som sitter på ett LH2.4 nett eller er det en annen grunn? Fint hvis noen kan svare på det andre spørsmålene jeg hadde også
    TPS fra 850 eller 960 har lineær 0-5V fra 0-100% bevegelse på spjeldet.
    TPS til LH 2.4 er ikke egentlig en TPS i den forstand, men en bryter som registrerer om motoren går på tomgang, eller er i "last". Den gir ikke annet ennet av/på signal til ecu, mens den fra 850 viser hvor mange % spjeldet er åpent. Nå kjenner ikke jeg MS spesielt godt, siden jeg bruker et annet sprut, men det er nok en funksjon som man kalibrerer TPS'n etter at den er montert i fast stilling.
    Sist endret av Ola Moen; 01/07/11 kl 05:05
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  14. #39
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Skal kanskje se om jeg får begynt på monteringa av megasquirtet mitt ikveld
    Men er det så lett som det vises på detta bildet?:


    Er det kun bensinpumpe, luft/vanntemp, dyser, TPS, coil, tenning og iacen som skal kobles til?



    Sånn ser lappen til ledningene jeg bestilte til sprutet ut, hva er idle selenoid?
    Sist endret av Andreas750; 01/07/11 kl 13:58 Begrunnelse: Ble litt rot

  15. #40
    Registrerte brukere vassengen sin avatar
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Nannestad
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Lufttemp og er vel en fordel.. Men i utgangspunktet enkelt ja... idle solenoid er tomgangsmotor...
    Ingen moro uten ras...

    '87 740 Turbo

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. april 2011
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    66
    Antall takk

    Standard

    Må huske å ha releer til det som trenger litt strøm også, utgangene på ms er bare styrestrøm bortsett fra tenning og dyseutgang, hvis jeg husker rett...

  17. #42
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sleepy Vis post
    Må huske å ha releer til det som trenger litt strøm også, utgangene på ms er bare styrestrøm bortsett fra tenning og dyseutgang, hvis jeg husker rett...
    Takker
    Kan jeg bruke orginale sensorer eller må jeg kjøpe egne som er lagd til megasquirt?
    Istedet for å koble sprutet til tenning, kan jeg bare legge en bryter til det?

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Ta utgangspungt i det generelle koplingskjemaet http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm#ew
    Om du gjør for mye feil med jording bla så kan dette få konsekvenser på ett senere tidspungt i uforklarlige feil. Alle jordingene bør helst samles i en felles kabelsko som jordes i motoren. Jording i karosseri, osv kan(ikke nødvendigvis må) gi problemer.
    Om du bruker litt tid på selvstudie, som du absolutt bør når du har valgt DIY veien, så finner du svar på de fleste spøresmålene selv. Bla at du kan kalibrere for forskjellige tempgivere når du vet motstanden ved 3 forskjellige temperaturer. Du har mest sansynlig bosch sensorer, og verdiene til bosch sensorer ligger allerede inne i TunerstudioMS.
    Som standard ligger verdiene til GM sensorer kalibrert inn i sprutet, men som du sikkert har skjønt nå så er det ikke no problem bare du har verdiene for sensorene du bruker. Jeg har selv prøvd med GM, Ford, Bosch og weber temp sensorer.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andreas750 Vis post
    Skal kanskje se om jeg får begynt på monteringa av megasquirtet mitt ikveld
    Men er det så lett som det vises på detta bildet?:


    Er det kun bensinpumpe, luft/vanntemp, dyser, TPS, coil, tenning og iacen som skal kobles til?



    Sånn ser lappen til ledningene jeg bestilte til sprutet ut, hva er idle selenoid?
    det er nesten så enkelt ja, idle solenoid er tomgangsregulatoren, du trenger ikke nødvendighvis bruke den, men det er en fordel.

  20. #45
    Registrerte brukere Andreas750 sin avatar
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Ta utgangspungt i det generelle koplingskjemaet http://www.megamanual.com/ms2/V3assemble.htm#ew
    Om du gjør for mye feil med jording bla så kan dette få konsekvenser på ett senere tidspungt i uforklarlige feil. Alle jordingene bør helst samles i en felles kabelsko som jordes i motoren. Jording i karosseri, osv kan(ikke nødvendigvis må) gi problemer.
    Om du bruker litt tid på selvstudie, som du absolutt bør når du har valgt DIY veien, så finner du svar på de fleste spøresmålene selv. Bla at du kan kalibrere for forskjellige tempgivere når du vet motstanden ved 3 forskjellige temperaturer. Du har mest sansynlig bosch sensorer, og verdiene til bosch sensorer ligger allerede inne i TunerstudioMS.
    Som standard ligger verdiene til GM sensorer kalibrert inn i sprutet, men som du sikkert har skjønt nå så er det ikke no problem bare du har verdiene for sensorene du bruker. Jeg har selv prøvd med GM, Ford, Bosch og weber temp sensorer.
    Takk for hjelpa, skal ned å se om jeg får montert sprutet idag
    Men vet du om jeg kan lage egen bryter til strømmen på sprutet eller må det gjennom tenninga?, det skal vel egentlig ikke ha noe å si

    Skal dysene kobles sammen 1-2 3-4 eller 1-4 2-3?

    Hva er forresten “pin 25 spare out“?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk

  21. #46
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Du kobler det opp mot et rele. hovedstrøm fra batteri, med sikring. styrestrøm fra +15 i tenningslås. Det samme opplegget som når du kobler opp ekstralys. u see?
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andreas750 Vis post
    Takk for hjelpa, skal ned å se om jeg får montert sprutet idag
    Men vet du om jeg kan lage egen bryter til strømmen på sprutet eller må det gjennom tenninga?, det skal vel egentlig ikke ha noe å si

    Skal dysene kobles sammen 1-2 3-4 eller 1-4 2-3?

    Hva er forresten “pin 25 spare out“?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
    På pcb v3.0 er pin25 til IAC. Ser ingen grunn til at du trenger en egen bryter for å styre strøm til MS? Signalstrøm fra tenningslås og strøm fra batteri via rele og sikring slik som V20T foreslår er ei enklere løsning. Om du ikke må bruke bryter for å tilfredstille en eller anna sær motorsport regel?
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  23. #48
    Registrerte brukere mr.turbo sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    110
    Antall takk

    Standard

    Hei.

    Holder på å montere Ms 1V3.0 med ekstrakoden.

    Men jeg lurer på om jeg bare kan kjøre org hallgiver med tenningsmodul utenom ms. Og bare kjøre justerbar bensin i første omgang?

    Noen spesielle ting jeg må stille inn inne i ms for å kunne gjøre det slik? Siden det egentlig er meningen at det skal kjøres tenning via hallgiver og ms.


    Takk.

    Mvh
    Håvard Evensen
    Team Hinnøya racing!
    242 75"-Turbo
    745 86"-Turbo

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mr.turbo Vis post
    Hei.

    Holder på å montere Ms 1V3.0 med ekstrakoden.

    Men jeg lurer på om jeg bare kan kjøre org hallgiver med tenningsmodul utenom ms. Og bare kjøre justerbar bensin i første omgang?

    Noen spesielle ting jeg må stille inn inne i ms for å kunne gjøre det slik? Siden det egentlig er meningen at det skal kjøres tenning via hallgiver og ms.
    B&G MS1 kode kan faktisk ikke kontrollere tenning engang.

    Takk.

    Mvh
    Håvard Evensen
    Er det MS1 var desinga for i utgangspungtet. Kjør den i fuel only mode du, og hent signal fra hallgiver parralellt med orginal tenningsmodul.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  25. #50
    Registrerte brukere mr.turbo sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    110
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Er det MS1 var desinga for i utgangspungtet. Kjør den i fuel only mode du, og hent signal fra hallgiver parralellt med orginal tenningsmodul.
    Men trenger jeg signal til ms når jeg bare skal kjøre bensin? For har koblet opp hallgiver helt utenom. bare mellom fordeler og koil via modul.

    Og rpm signale til ms på - koil..

    Tusen takk for svar.. Lærer så lenge man lever
    Team Hinnøya racing!
    242 75"-Turbo
    745 86"-Turbo

Side 2 av 12 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 19:22
  2. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01
  3. 960 spørsmål, ac, takluke og simring. Hjelp!
    By volvo240v8 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 21/10/10, 11:57
  4. Hjelp ang ombygging fra a motor til "at"
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 25/08/10, 21:26
  5. dekk dim spørsmål 240 og 18"
    By A.Finstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •