Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  10
Side 12 av 12 FørstFørst ... 2 10 11 12
Viser resultater 276 til 298 av 298

Tråd: MegaSquirt "Hjelp/Triks og spørsmål"

  1. #276
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Trur mitt var 87 ellno.

  2. #277
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Tooth nr1 angle kan nok variere litt ettersom nøyaktighet på maskinering. Men rundt 87-90 grader ca.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  3. #278
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har laga adapterløsning til 940, "har kansje nevnt det" med ett microsquirt. Vi var ute å kjørte idag, funka greit, fikk stilla litt bensin å røra MEN jeg sliter med støy!

    Jeg kan dra den til turtallsspærra uten belastning, men når jeg får belastning mister den telling rundt 4200 rpm... Så detter den helt ned til 500 rpm før den får tatt seg inn igjen...

    Har resistor mellom polene på sensoren for å stille følsomheten, har prøvd litt uten hell, men skal prøve mer. Men har andre vært borti det samme og finni en god løsning på det?


  4. #279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Fikk noen tips angående en v2.0 som hadde dårlig signal.
    Kan se senere om jeg finner de tilbake
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  5. #280
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Fikk noen tips angående en v2.0 som hadde dårlig signal.
    Kan se senere om jeg finner de tilbake
    Jau, tror også jeg kansje har en ting jeg kan rette opp i. LH 2.4 jorder clt sammen med resten av motornettet, så den flakka litt. Jeg legger sensor jord til den også, er jeg heldig hjelper det

    Hoppa ned opp og ned +-5 grader. Noen påstod att det var når dysene åpna pga spenningsfall. Så bør jo hjelpe å få det bort Henger jo sammen med att den dør ut under belastning også

  6. #281
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Triggeroffset har jeg satt til 85* på min, sjekket med strobelampe ved to forskjellige anledninger, den ene vanlig med tenningsmap satt til 10* overalt, og den andre med justerbar strobelampe og sjekke opp mot pcskjermen.

    LH2.4 har en raring av en temp.sensor, den jorder via motor og de to pinnene er hver sin giver til hver sin hjerne. Anbefaler å finne tak i en annen temp.sensor.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  7. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Jepp, f.eks BMW har noen følere som kan brukes f.eks. Noen som kan ta en kort forklaring på open loop og closed loop oppsett av elekstrisk ladetrykksstyring?

  8. #283
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Triggeroffset har jeg satt til 85* på min, sjekket med strobelampe ved to forskjellige anledninger, den ene vanlig med tenningsmap satt til 10* overalt, og den andre med justerbar strobelampe og sjekke opp mot pcskjermen.

    LH2.4 har en raring av en temp.sensor, den jorder via motor og de to pinnene er hver sin giver til hver sin hjerne. Anbefaler å finne tak i en annen temp.sensor.
    Sikker på de går til hver sin hjerne? Dette har ikke jeg sett noe til, på den jeg holder på med går en pin til jording på innsuget og den andre til styreboksen som på bildet.



    Eneste rare er att de bruker felles jord med andre store forbrukere som lager problemet for signalet.

    Update:

    De eldre utgavene er laga som du sier, der ser man også jord går til resistorene (ser man nøye på bildet over treffer ikke jordtegnet motstanden):



    Trur den jeg roter med heldigvis er laga som den øverste. Jeg hadde en 96 modell og der vet jeg att sensor ikke var jordet i blokka. Men som sagt ser ut som det er no modell-rør ute å går.

    Jeg ser jo att pin 2 på EZK er koblit til samme jordpunktet på det første diagrammet. Men er det jord så er det jord.


    Jeg har bruka org sensor på MS før med helt dønn stabile avlesninger, så må være varianter der de ikke går til jord via blokk.

    Men jeg skal jorde sensoren på aktuelle bil sammen med snensordjord på MS, interessant å se resultatet Ser ut som begge har rett
    Sist endret av TomX95; 21/07/16 kl 22:54

  9. #284
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Jepp, f.eks BMW har noen følere som kan brukes f.eks. Noen som kan ta en kort forklaring på open loop og closed loop oppsett av elekstrisk ladetrykksstyring?
    Er det open loop er den "idiot" Duty ventilen jobber på er satt av deg på ett map av ett eller annet slag med for eksempel rpm og map som load akser. Uansett om det blir 8 kilos ladetrykk bryr den seg ikke, den bare gjør det du har sagt.

    Closed loop er med "regulator" der legger du inn "target" den skal prøve å treffe/holde seg innenfor. Dette krever mye mer info om selve komponenten og du må vite open duty, closed duty bla bla bla....

    Den andre er litt mer test og test og test Open loop liker egentlig jeg. Sette på boost protection på det du ser for deg som skadlig. Dra av aktuatorslange. Finn en lang bakke og litt høyt gir og press bilen sakte men sikkert så du kommer til protection (logg dette)
    Gå inn i loggen, les ut når du fikk ønsket ladetrykk. Gi 100% duty til den treffer det turtallet. Da holder den aktuator igjen, og gir maksimal spool så lenge den kan

    PS: Husk å ha veldig tett intervall på overgangen fra 100% duty til 0 eller hva det nå er. Det må du ha så den ikke "sklir" fra 100 til 0, du vil ha den til å "sleppe" når du kommer ditt.

    Kan hende du vil ha annen duty enn null etter 100, men det må du finne ut

    Men når det gjelder intern WG vil jeg annbefale closed loop til dette formålet /eventuelt av på utgang. Og for å få stabilt trykk der du vil ha det sparer du deg for masse med å bare skaffe en skikkelig actuator og stille den riktig!
    Få ting som slår stabiliteten til godt stilla mekanisk actuator Er litt Batland-filosofi, men det han sier funker somregel hver gang
    Sist endret av TomX95; 21/07/16 kl 23:14

  10. #285
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hm høres kanskje ut som det kan være vanskelig / veldig tidkrevende å få open loop til å bli stabil. Info om en MAC ventil burde jo ikke være helt umulig.

  11. #286
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Hm høres kanskje ut som det kan være vanskelig / veldig tidkrevende å få open loop til å bli stabil. Info om en MAC ventil burde jo ikke være helt umulig.
    Trur du bruker mer tid på klø deg i hue av closed loop. Men bare å prøve å finne hva man liker

  12. #287
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Japp, har bestilt en NXS motorsport sak også. I tilfelle det blir krøll med mac ventilen.

  13. #288
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har brukt opel loop boost controll på de bilene jeg har koblet og mappet det på. Har fungert tilfredstillende med både intern og ekstern wastegate
    Men med nyere ms2extra og ms3 firmware kan man vistnok bruke den forenklede justeringen av closed loop uten manuell justering av PID i mange tilfeller. Har ikke prøvd det selv. Uansett bør det testes med open loop først for å kontrollere funksjonen.

    Tom, for å være helt ærlig tror jeg egentlig at LH2.4 sammen med adapter og datasprut egentlig er en dårlig kombinasjon. Som du har erfart er det stor fare for støy i beste fall.
    Den ms2en med adapter jeg laget til en 240 med LH2.4 har også vært plaget med støy. Har lagt opp ekstern 2leder til vanntempsensor, som ble byttet ut mot en sensor fra BMW m50. Men likevel er nok jordingsplanet i LH2.4 nettet ugunstig for støybegrensing.
    Angående tenning, har du koblet skjerming av triggerledningene til jord? Jeg koblet skjermingen til jordingen til tenningshjernen, inni den modifiserte tenningsboksen.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  14. #289
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Får prøve

  15. #290
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Har brukt opel loop boost controll på de bilene jeg har koblet og mappet det på. Har fungert tilfredstillende med både intern og ekstern wastegate
    Men med nyere ms2extra og ms3 firmware kan man vistnok bruke den forenklede justeringen av closed loop uten manuell justering av PID i mange tilfeller. Har ikke prøvd det selv. Uansett bør det testes med open loop først for å kontrollere funksjonen.

    Tom, for å være helt ærlig tror jeg egentlig at LH2.4 sammen med adapter og datasprut egentlig er en dårlig kombinasjon. Som du har erfart er det stor fare for støy i beste fall.
    Den ms2en med adapter jeg laget til en 240 med LH2.4 har også vært plaget med støy. Har lagt opp ekstern 2leder til vanntempsensor, som ble byttet ut mot en sensor fra BMW m50. Men likevel er nok jordingsplanet i LH2.4 nettet ugunstig for støybegrensing.
    Angående tenning, har du koblet skjerming av triggerledningene til jord? Jeg koblet skjermingen til jordingen til tenningshjernen, inni den modifiserte tenningsboksen.
    Du har ett poeng, det LH 2.4 greiene bør igrunn få leve i fred Har satt på en annen vanntempføler uten jord til gods nå og holde på å legge separate ledninger frem. Har ikke lagt skjerming til jord, men det skal jeg gjøre.

    Men nå som sensorene kan leve i fred og harmoni kan det hende det blir mye bedre Får håpe Fikk får den jo til trutallsspærra, men ikke under last.

  16. #291
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Jorda skjermingen og la opp ny kabel til vanntemp + bytta tempføleren Nå er det bare morro, alt funker og ikke opplevd noe som helst tøys i det hele tatt idag. Bortsett fra att bensinpumpa er for liten

    Takk for hjelp!

  17. Takk Truckdriver takket for denne posten
  18. #292
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Kan jo dele litt med dere angående prosjektet. Dønn original FK med kunn oppjustert trykk..... bob bob, ikke min maskin

    Nevnte jo att bensinpumpe er for liten. Har igrunn konkludert med det, men dere kan jo ta en titt dere au om dere vil.





    Drar man på i 2dre giret så går man "igjennom" feltet skamfeit, men ligger man i 3/4 der i litt tid blir den mager som på loggen. Så dyser er jo ikke "tomme", antar bare att når det går fort så er det litt trykk i systemet som holder liv i den. Men når man ligger der litt bruker man det opp.

    Men synes det er rart, trudde orginalpumpene på disse bilene (940 96 mod) klarte bedre originalt. Men så høyt ladetrykk på 13C er vell drepen for alt uansett XD

  19. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Noen av dere som har lagt inn så sprutet regulerer etter closedloop lambda opp til et turtall også gi den det den vil ha videre opp? Har litt lyst til å prøve det på 940en min, da den bruker litt vel med suppe til å være bruksbil.

  20. #294
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2176
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Noen av dere som har lagt inn så sprutet regulerer etter closedloop lambda opp til et turtall også gi den det den vil ha videre opp? Har litt lyst til å prøve det på 940en min, da den bruker litt vel med suppe til å være bruksbil.
    Du må få mappet i nærheten først, så gi den begrenset "arbeidsrom" og litt passiv innstilt. så kan det gå.

    Men tenningen din kan ha like mye å si på forbruket.

  21. #295
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Et lite spørsmål om megasquirt 1 v3.0 print plate. Har 2 sluttrinn innebygd i styreenheten har kjørt med 2 foiler wasted spark. Skal ha sprutet på en annen motor og skal ha coil om plugg, skal bruke vag coiler med inne bygd sluttrinn i. Hva må gjøres om på print plata med tanke på utganger til coilene?

  22. #296
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Monter pullup motstander på utgangene til tenningstransistorene så kan du styre coilene med de. Tror muligens det anbefales seriemotstander også. Sjekk manualen på msextra så finner du hvor mye motstand som anbefales.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  23. #297
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. okt. 2018
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Har 2 tenningstransitorer, er det bare å bruke di 2 eller må jeg ha 4 transitorer?

  24. #298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Om de innebygde transistorene har styrt coiler direkte før så er de mer enn nok overdimensjonerte selv for lavohm vagdrittcoiler.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Side 12 av 12 FørstFørst ... 2 10 11 12

Lignende tråder

  1. "Hjelp" lekkasje i ac v70 2004
    By nordan27 in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 19:22
  2. Hjelp - Termostatbytte på v70 - frostvæske "problem"
    By Nilsebu in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 10/11/10, 19:01
  3. 960 spørsmål, ac, takluke og simring. Hjelp!
    By volvo240v8 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 21/10/10, 11:57
  4. Hjelp ang ombygging fra a motor til "at"
    By Tufte_ in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 25/08/10, 21:26
  5. dekk dim spørsmål 240 og 18"
    By A.Finstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/10, 21:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •