Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: hvordan koble annlegg?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard hvordan koble annlegg?

    jeg har nå to høytalere framme og tenkte og kople dem til cd spiller og så kople til de i hatte hylla til forsterkeren men sp har jeg jo en sub i bahasje rommet og jeg kobler den til som en vanlig høytaler. men det er ikke noe lyd i den=? hvilke innstillinger må jeg endre på?

    * Tråd flyttet*

    Dette er noe som ikke spesifikk omhandler 100/200 serien

    Daniel V.
    Sist endret av Daniel V; 21/05/11 kl 23:04

  2. #2
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    er høytalerne i hattehylla kobla på samme forsterker som subben?
    Det går jo aldri!

    Subben skal ha subbsignaler fra forsterker, ikke de signalene som en høytaler skal ha!
    Subben skal spille bass, ikke musikk.

    Du kan ikke kjøre høytalere og sub på samme forsterker (hvis du ikke har en "spesial forsterker) Vanlig er å ha 2 forsterkere. en til høytalerne og en monoforsterker til subben.
    Det pleier også å være en bryter på forsterkeren som bestemmer om den skal sende ut lydsignal eller bass-signal. Så om du bare har en forsterker må du velge mellom høytaler eller subb bak i bilen.

    Det beste er å koble alle høtalerne i bilen til en flerkanalsforsterker. Og så koble subben på en egen monoblokkforsterker.

    Til uka skal jeg kobble alle mine høytalere (4stk) til en kickerforsterker på fire kanaler.
    Den forsterkeren har også en egen utgang til subb, i tillegg. Den er på 500w. Så der skal jeg koble subben.
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    jeg har 2 forsterkere men hva er beste måte og koble til den andre må jeg ha en remot kabel til og en 12v til og en jording? eller kan jeg sette de i fra den andre forsterkeren?

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chrissi504 Vis post
    jeg har 2 forsterkere men hva er beste måte og koble til den andre må jeg ha en remot kabel til og en 12v til og en jording? eller kan jeg sette de i fra den andre forsterkeren?
    om du har stor nok kabel er det ikke noe problem å koble fra den ene forsterkeren til den andre, er kansje greit å bruke en fordelingsblokk til det, de får du kjøpt på vanlige bilrekvisita butikker. remoten er det bare å koble fra den ene forsterkeren til den andre.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    172
    Antall takk

    Standard

    ja men så må jeg vell og ha en slik en aux ledning en slik rød og hvit fra den ene forsterkeren til den andre

  6. #6
    Registrerte brukere BlåFare sin avatar
    Medlem siden
    24. feb. 2010
    Sted
    Tromsø, Norway, Norway
    Innlegg
    759
    Antall takk

    Standard

    du har Front,rear,sub signaler på spilleren.
    Der må du kjøre rca enten i splitt om du kun har 1 stk stereo rca.

    Eller sette nye på enten front,rear.
    Også huske og justere gain,Flat,LP,HP.
    Der har du også en bryter der jeg ville satt på flat.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. nov. 2010
    Sted
    Ekeberg, Oslo
    Innlegg
    37
    Antall takk

    Standard

    Mitt tips er å gå over alle kabler å sjekke at det ikke er noen brudd noen steder.
    Skru også ut basselementet å sjekk at kablene sitter som de skal inni kassa, har opplevd brudd der på en av mine bassere.
    Phonokabelen til forsterkerene dine kan du kjøpe en splitter til for å kjøre signalet fra spilleren til begge forsterkere.
    +/- kan du brokoble hvis kablene er tykke nok, samme med remote, men den trenger jo ikke være tykk, da det bare er et lite signal som skal gjennom kabelen.

    Viktig at du har nok strøm også, så det er viktig at du har et bra batteri i bilen.
    Anbefaler deg å kjøpe en kondensator, så ikke du blir kjørende rundt i et rullende discotek.
    For du kommer sikkert til å spille høyt og da er det greit at hovedlysa dine ikke blinker når du kjører på natta.

    Sub forsterkeren skal ihvertfall filterbryteren LP (Lowpass) / HP (Highpass) filteret stå på LP, for kun å sende ut bass signaler til subben. Så skrur du opp Gain og Hz for å finne din lyd og styrke.

Lignende tråder

  1. hvordan koble til pc
    By thomasjojo in forum x40 / 66 / 300 / 400 / -serien
    Svar: 1
    Siste post: 06/05/11, 07:57
  2. hvordan koble taklys med lese lys
    By jonass in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 09/01/11, 02:54
  3. hvordan koble om bak lamper?
    By A.Finstad in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/11/10, 08:52
  4. Hella xenon bøttelykter, hvordan koble?
    By christoffera in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 25
    Siste post: 31/10/10, 16:52
  5. 760 med M90, hvordan koble ryggelys?
    By volvo2før in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 4
    Siste post: 28/10/10, 20:54

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •