Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Sommerdekk. Anbefalinger?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard Sommerdekk. Anbefalinger?

    Jeg må ha nye sommerdekk neste sesong og tenkte å handle mot slutten av denne sesongen. Veldig fornøyd med Uniroyal Rainsport som jeg kjører på nå men fint å høre andres erfaringer også

    A

  2. #2
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Ah godt å høre at du og er fornøyd med RainSport 2 dekkene.
    kjøpte meg nylig to av de nå , men syns de "krenger" litt mye i svingr - kanskje jeg som ikke er vant med splitter nye dekk ?
    Jeg lurer på å kjøpe dette selv nå til de nye felgene
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  3. #3
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    hvilken størrelse er det snakk om??
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Jeg har 215/35R18 og har bestemt meg for at det blir fire nye i samme dim til høsten.. Håper de som sitter på holder ut året ihvertfall Fantastiske dekk som sitter meget godt både på vått og tørt, og siden det regner halve sommern er det godt å ha grep på våt vei.. At de ikke er så slitesterke er en bivirkning som man må leve med hvis man skal ha gode dekk, aldri mer billige dekk for min del Satt sånne ultrasport NSII dekk på min når jeg kjøpte den og de var såpeglatte på våte vei, direkte livsfarlige hvis du prøvde å kjøre aktivt på litt våt vei
    Det har vært ganske gode priser på dekkonline når høsten kommer, så jeg har tenkt til å bestille dekk når sommersesongen er over Men prisen var jevnt på rundt 1100,- pr dekk ifjor og det syns jeg de er verdt, spurte på dekkmann når jeg var der med firmabil i våres og de skal ha, tro det eller ei, 9990,- for fire rainsport2 i 215/35R18.. Dvs 6600 mer enn dekkonline, men så får man jo lagt de på felg og avbalansert i den prisen også da, for det koster vel ca seks og et halvt tusen overalt

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Ah godt å høre at du og er fornøyd med RainSport 2 dekkene.
    kjøpte meg nylig to av de nå , men syns de "krenger" litt mye i svingr - kanskje jeg som ikke er vant med splitter nye dekk ?
    Jeg lurer på å kjøpe dette selv nå til de nye felgene
    Hvilken dim kjører du på? Og du har selvfølgelig høyere trykk enn originaldekk? Funker dårlig å kjøre med 2,5bar på lavprofildekk. Jeg kjører maks av hva dekkene tåler foran og 1psi mindre bak
    Men nå får du ikke 35profil til å bule ut midt i rullebanen så har du større profil så funker kanskje ikke det like godt

  6. #6
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.133
    Antall takk

    Standard

    Sharif tar 5760,- for fire RainSport 2 ferdig montert og avbalansert på bil.
    Det er ganske grei pris syns jeg, tatt i betraktning at fire RainSport 2 koster 4464,- på Dekkonline.com
    Hvis du kommer med fire dekk til et verksted så tar de glatt 1000kr om ikke mer for å montere og avbalansere..


    Jeg har 225x40x18 ... usikker på lufttrykket siden jeg ikke har fått kjørt mer enn ca 7mil etter at jeg satte de på
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Sharif tar 5760,- for fire RainSport 2 ferdig montert og avbalansert på bil.
    Det er ganske grei pris syns jeg, tatt i betraktning at fire RainSport 2 koster 4464,- på Dekkonline.com
    Øyhh..! Det var en god pris, selv om jeg er litt motstander av Sharif så er det en hyggelig pris på gode dekk. Andre dekk fra sheriffen er jeg skeptisk til hvis det ikke er kjente merker. Men nå er det jo drittfelger han skal tjene pengene sine på, han har jo fått nordmenn til å tro at alufelger ikke tåler norske veier

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Nesten Oslo
    Innlegg
    1.230
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av aarnes Vis post
    Jeg har 225x40x18 ... usikker på lufttrykket siden jeg ikke har fått kjørt mer enn ca 7mil etter at jeg satte de på
    Det blir ganske mye mer gummi enn mine hjul, men tror du fint kan kjøre med ganske mye høyere trykk enn det som er originalt på bilen din ihvertfall... Standard trykk til bilen din blir for slapt uansett siden du har gått ned fra originaldim? Eller står det oppgitt med 18" felger også i boka på S60?

Lignende tråder

  1. Sommerdekk
    By T90 in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 6
    Siste post: 11/05/11, 22:01
  2. Anbefalinger på anlegg
    By T90 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 4
    Siste post: 14/02/11, 16:16
  3. Anbefalinger Dempere v70
    By C.Erstad in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 0
    Siste post: 01/11/10, 09:57
  4. Anbefalinger plugger + tennkabler
    By Madice in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 8
    Siste post: 06/10/10, 20:51

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •