Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.367
Side 72 av 123 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1.776 til 1.800 av 3057

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #1776
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    I see.
    Jeg så det sto 24lb, men var ikke sikker på hva lb betyr

    Grunnen til at jeg spør er av den enkle grunn av at vannpumper (på B230 i hvertfall, kanskje flere motorer) har en frostplugg som kan risikere å poppe.
    Jeg ødela vannpumpa mi på rudskogen 2012 pga ødelagt topppakning der trykket i vannsystemet fikk mer enn 1,5 bar trykk, også poppa frostpluggen ut før ventilen i lokket mitt slapp opp trykket.

    Når har du trua på ferdig bil btw ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1777
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hva skal man med trykklokk når det finnes Evans kjølevæske... trykkløst system med kokepunkt på 180°C Leder varme bedre enn wasser også
    Var ikkje klar over at nåke sånt fanstHøyrest jo ikkje dumt ut det!
    Men blir nok vanleg væske i første omgang, har trykklokk på alu radiatoren og så gidder ikkje begynne rive det av og sveise igjen..
    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    I see.
    Jeg så det sto 24lb, men var ikke sikker på hva lb betyr

    Grunnen til at jeg spør er av den enkle grunn av at vannpumper (på B230 i hvertfall, kanskje flere motorer) har en frostplugg som kan risikere å poppe.
    Jeg ødela vannpumpa mi på rudskogen 2012 pga ødelagt topppakning der trykket i vannsystemet fikk mer enn 1,5 bar trykk, også poppa frostpluggen ut før ventilen i lokket mitt slapp opp trykket.

    Når har du trua på ferdig bil btw ?
    Hmm, takk for tipset!24lb er 1,6 bar fant eg ut, men står stempla 23-25 på lokket så opner kansje på 23?Skal sjekke opp det med pumpa også sjekke ka som står på lokket på aluradiatoren og

    Ferdig bil er nok ei god stund til!Hadde håpt på sanblåst karosseri og ferdig montering under og mykje klart inni neste år + motor i..Men det spørs kor mykje eg får tid tilPlanen er og ha alt klart utenom lakk på bilen også få den godkjent..Deretter hiver eg ut motoren ein vinter, shiner den og oppgraderer litt og lakkerer bilen
    Så blir det grom motor og laging av grommare understell undervegs men eg bruker bilen og koser meg med den
    Har egentleg ingen klar tidsplan då eg tar alt som det kjem, syns det er gøy og jobbe med bilen så trenger ikkje stresse med det

    Går fortsatt seint her då alt er eit tiltak med krykker Og eg driver og sorterer eindel deler og rydder der bilen står sånn at eg lettare skal finne igjen ting seinare og litt fordi sortering kan eg gjere mens eg sitter i ein stol
    Men har fått punkta i hop siste tårnstagplata


    Slipt over siste rest på bærebruene framme så no er dei 100% klare til lakkering


    Så har eg lånt ein BMW felg av ein kompis for og sjekke ka innpress eg kan køyre med..ASA felgane mine har ikkje stempla innpress sidan dei er 3-delte så er litt usikker på ka ET dei faktisk har..
    Dessa felgane er 19x9,5 ET25(muligens 26, litt uklart tall) og har 265 dekkMed 20mm spacer blir det ET 5 og det er fortsatt god plassSkal ta litt fleire bilder av klaringa eg har og gå på med denna, blir litt ekstra klaring når eg får valsa hjulbuen og
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  3. #1778
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Litt fleire bilder av felganeHjulet sitter veldig bra i hjulhuset no med dei nye bærearms festa


    Det er vel som og banne i kirka her inne men må sei at 19" felgar faktisk sitter bra på 240 Fyller godt ut hjulhuset som er ganske stort på 240..



    Bilder av plassen som er igjen, 10" ET0 skal ikkje være nåke problemKan jo valse for og få litt meir plass og, men usikker på om eg vil det..Det er minst plass heilt framme, ikkje fordi hjulet stikker langt ut men fordi det er så stort


    Oppe


    Bak


    Heilhet


    Eine nye bærebrua på operasjonbordet, som for øvrig trenger kraftig rydding Dei nye biltema foringane som følgte med bilen kjem faktiskt til nytte


    Fant fram vinkelsliparen


    Senka bakdelen 20mm


    Triksa litt med underste delen for og få den i hop igjen


    Kappa og bøgd til forsterkingskanten og punkta den fast..Skal teste i morra at fjøra ikkje tar i nåken plass før eg gjer nåke meir
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. Takk Jonas Soldal, Larsgunnar, kjetil r takket for denne posten
  5. #1779
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Lekkert detta Brage
    Jeg kjører evans kjølevæske på 240 min. Funker meget bra. Stabil kjølevanns temperatur selv med plaging.
    Kan anbefales

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  6. #1780
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    Lekkert detta Brage
    Jeg kjører evans kjølevæske på 240 min. Funker meget bra. Stabil kjølevanns temperatur selv med plaging.
    Kan anbefales
    Så det funker bra altså?Men kjører du uten trykklokk då?Meiner og huske du har orginal kjølevæsketank?

    Fått gjort litt meir på bærebrua i dag
    Kappa opp og punkta i hop andre sida på samme måte


    Slipte vekk det som var til overs med forsterkningskanten


    Punkta alt med tig og slipte vekk dei gamle mig punkta..Så skjærte eg fuger med 1mm kappeskive og sveiste alle plasser med tig


    Det blir forsterkningsplater både oppå og under, men ikkje plater over heile sånn som sist..2 plater under og ei oppåUnder blir den lagt inn i "sporet" og skjært til sånn at dei glir fint inn


    Sånn ser brua ut no, har tatt utav foringa for og lage til den andre no..Lurt og ta det før eg glømmer korleis eg gjorde det


    Orginal vs ombygd
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #1781
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Orginalt svart lokk som åpner på 1.5bar ja. Kjører med orginal ekspansjonstank.

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  8. #1782
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    Orginalt svart lokk som åpner på 1.5bar ja. Kjører med orginal ekspansjonstank.
    Okei, spørs om eg skal prøve ut sånn Evans kjølevæske når motoren blir oppgradert

    Bygd om den andre bærebrua i dag, kun heilsveising og lage til plater på sidene igjen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #1783

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Gromme saker
    Mange flotte løsninger
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  10. #1784
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Okei, spørs om eg skal prøve ut sånn Evans kjølevæske når motoren blir oppgradert

    Bygd om den andre bærebrua i dag, kun heilsveising og lage til plater på sidene igjen
    Evans funker kanonbra... dog vær obs på at 25L koster 3000 ish kr... Til gjengjeld kan du bruke den omigjen flere ganger om du tapper den av, så lenge den ikke er forurenset med vann eller olje osv. Smuss kan man bare filtrere bort gjennom et kaffefilter
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #1785
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Gromme saker
    Mange flotte løsninger
    Takk for det!
    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Evans funker kanonbra... dog vær obs på at 25L koster 3000 ish kr... Til gjengjeld kan du bruke den omigjen flere ganger om du tapper den av, så lenge den ikke er forurenset med vann eller olje osv. Smuss kan man bare filtrere bort gjennom et kaffefilter
    Høyres ut som gode greierPrisen er ikkje like god Men veldig greit at det kan brukast opp igjen..

    Sveist ferdig holet på begge sidene på eine brua i dag..Fekk slipt ned den eine sida og

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #1786
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Ser råbra ut, Bragis !!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  13. #1787
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Ser heilt kanon ut som alltid detta!

    Eg har vert litt borti detta "super" kjøleveska, og det er ikkje noko supertriks altså.
    Du bør heller laga eit kjølesystem som klarer å holde unna temperaturen, utan noko fancy stuff. Er det noko som høyrast ut som er for godt til å vera sant, så er det som regel det.
    Når du kjører med kjølevatn som tålar meir varme, vil og motortemperaturen din gå opp, og det er ikkje ønskelig, sjølv om det ikkje koker, og lager trykk. Då opgraderer du heller med heftigere dynamo, feita vifter, og radiator med riktig flow og størrelse. Vatn har høgare varmekapasitet, og kan ta med seg meir varme enn det kjøleproduktet ditt, med mindre det er laga av eit eller anna fancy stoff, som ikkje er oljebasert..

    Gjer som du alltid ellers gjer, bygg perfekt, med eit godt kjøleanlegg, så er kjølevatn det beste produktet

  14. #1788
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Ser råbra ut, Bragis !!
    Takk for det Lars Gunnar!Venter fortsatt på at du skal kjøpe deg Volvo igjen
    Sitat Opprinnelig postet av anders_jacobsen Vis post
    Ser heilt kanon ut som alltid detta!

    Eg har vert litt borti detta "super" kjøleveska, og det er ikkje noko supertriks altså.
    Du bør heller laga eit kjølesystem som klarer å holde unna temperaturen, utan noko fancy stuff. Er det noko som høyrast ut som er for godt til å vera sant, så er det som regel det.
    Når du kjører med kjølevatn som tålar meir varme, vil og motortemperaturen din gå opp, og det er ikkje ønskelig, sjølv om det ikkje koker, og lager trykk. Då opgraderer du heller med heftigere dynamo, feita vifter, og radiator med riktig flow og størrelse. Vatn har høgare varmekapasitet, og kan ta med seg meir varme enn det kjøleproduktet ditt, med mindre det er laga av eit eller anna fancy stoff, som ikkje er oljebasert..

    Gjer som du alltid ellers gjer, bygg perfekt, med eit godt kjøleanlegg, så er kjølevatn det beste produktet
    Hehe, takk for fine kommentarar
    Du har jo ett veldig godt poeng herSkal bygge skikkeleg kjølesystem når eg bygger ny motor, driver og tenker på og få til el vannpumpe og..Radiatoren eg har er ganske stor så trur den holderMen skal bytte ut vifta frå kl racing med ei bøsen spal vifte!

    Trenger eit par meiningar her
    Svart blank på speil, snowcap, lister, ++ eller svart matt?Skal til og ordne speila mine no, dei har vært stygge og eira alt for lenge
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  15. #1789
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for det Lars Gunnar!Venter fortsatt på at du skal kjøpe deg Volvo igjen
    Det kommer, det kommer
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  16. #1790

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Liker begge deler egentlig. Men svart matt er skikkelig bra med rette fargene ellers, litt vanskelig å si når en ikke ser fargene sammen synes jeg.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  17. #1791
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Det kommer, det kommer
    Bra!
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Liker begge deler egentlig. Men svart matt er skikkelig bra med rette fargene ellers, litt vanskelig å si når en ikke ser fargene sammen synes jeg.
    Godt poeng, kan sjå om eg finner nåke svart blank og sammenligne nåken deler med det eg har som er orginal fargen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. #1792
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Begynner å bli veldig bra det her nå
    Jeg hadde blanke detaljer i bilens farge på den hvite min og nå har jeg svart silkematt!
    Men syns nok det er finere med svart enn bilens farge

    Matt/ silkematt/ blank er fint alle sammen, men kommer veldig ann på hva slags farge du skal ha på bilen
    Sist endret av Magnum; 21/12/13 kl 15:35

  19. #1793
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    Begynner å bli veldig bra det her nå
    Jeg hadde blanke detaljer i bilens farge på den hvite min og nå har jeg svart silkematt!
    Men syns nok det er finere med svart enn bilens farge

    Matt/ silkematt/ blank er fint alle sammen, men kommer veldig ann på hva slags farge du skal ha på bilen
    Takk for det Magnum!
    Det blir nok svart av ein eller anna sort, er ikkje så fan av at det er i samme farge som bilen på ein ellers orginal bil
    Bilen blir lakka i orginal fargen med tilsatt metallic for ein personleg og moderne lookSåg i tråden din, silkematt var stilig!Ikkje blankt, men samtidig meir svart ein det matt svart blir..
    Takker for tips, blir nok matt eller silkeblank for og beholde litt av det orginale utsende
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #1794
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Då kjem det litt bilder
    Var hos ein kompis og skulle hente fjørbein frå ein delebil han hadde..Men når vi(han) tok av fjørbeina datt dei ifra kvarandre på grunn av rust med mutteren til demparen..Men fant dessa plateneLåg oppå topplagringa, sikkert til forsterking for fjørtårnet..Trur det kan være lurt så skal tegne dei av og skjære meg ut nye!Eine tårnet mitt har fått ganske mykje pryl etter at det sto Koni dempara på bilen


    Så begynte eg og demontere el speila mine..Fekk av glaset, men ikkje så mykje meir Men VolvoGLE lagde ein glimrande how-to så no er dei i deler!
    Link til how-to'en hans viss fleire lurer på det samme
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...typen-El-speil

    Sånn ser speila ut for dei som ikkje husker dei


    Kjøpte dessa av Åsmund Bøhle tidlig i prosjektet under den tru at dei var i "veldig god stand"..Som deke ser er eine speilhuset fult i eir eine speilet såg sånn ut(ganske grove riper)
    ¨

    Eine ledningsenden ser slik ut, så lager til nye kontaktar på begge to + ledningsnettet


    Varma opp speilglasset med varmepistol og fekk det avDet var så langt eg kom før eg fekk hjelp av VolvoGLE


    Demontert første


    Og andre


    Var hos naboen og lånte torks så fekk demontert siste delen ogNo er alt klar til glassblåsing!Plasten skal eg prøve og fikse på så eg slepper lakkere den, begge alu delene blir glassblåst og lakkert


    Gleder meg til og montere dessa på bilen, syns dei rett og slett er heilt rå!Dessa speila har veldig mykje og sei for utsende på bilen syns eg

    Edit: Legg merke til rydda arbeidsbenk!!
    Sist endret av volvobrage; 21/12/13 kl 22:42
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #1795
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Du er vel ikke den første som har opplevd at ting fra Skjåk ikke står til forventningene, dessverre :(
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #1796
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    VCCN medlemsnummer
    788
    Innlegg
    4.966
    Antall takk

    Standard

    Nei Åsmund er dessverre ikke alltid like ærlig med ting han selger

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. #1797
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Peneste speilene på 200-serien de der. Hadde sånn på min første 240.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  24. #1798
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Du er vel ikke den første som har opplevd at ting fra Skjåk ikke står til forventningene, dessverre :(
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Nei Åsmund er dessverre ikke alltid like ærlig med ting han selger
    Har faktisk kjøpt eindel ting av han, og det kjem ALDRI til og skje igjen!Samma kor desperat eg trenger ein del..
    Kan ramse opp litt her:
    - Gamle typen frontleppe som "skadefri bortsett fra riper, osv" = spile i luftinntaket knekt og 3/4 vekke
    - Panser til 740en min ein gang i tida som var "veldig bra, men kunne trenge ei polering" = har aldri sett ett så kvitt panser som skal være rødt før Og det var tydleg kræsja og gjort ein ekstremt dårleg jobb med etterpå..Eg kom i mørket så såg ingenting av detta med lommelykt då delene låg ute
    - Svarte dørhåndtak som skulle være i "fin bruksstand" = like eira som speilhusa
    - El speila som eg ramsa opp over her..I tillegg til sjølve speila var innerdekselet borra hola hol i og nåken har brukt kniv eller skrujern på det før..Kansje ikkje så viktig for nåken, men det er sånne ting som plagar meg veldig
    - Gamle typen framskjermar som skulle være "i veldig god stand og 100% rustfrie"(betalet 1800kr for dessa) = Kræsja, rusta, og elendig demonter så eine var sundriven framme mot frontplata..Eg betalte og 400kr i frakt for og få dei til meg..Når eg ringte han og sa korleis det var så kunne han ta dei tilbake viss eg leverte dei til han..Hadde ingen planar om og betale 400kr til i frakt så behold skjermane og eine er i dag kasta

    Ei positiv erfaring:
    - Kjøpte svarte detaljer til taktrekket frå 242gt og alle dei delene såg faktisk veldig bra ut og alt følgte med, som han sa

    Som sagt før så er eg ikkje ute etter og henge ut nåken men syns at sånne erfaringar skal delast..
    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Peneste speilene på 200-serien de der. Hadde sånn på min første 240.
    Heilt einingEin veldig viktig detalj syns eg, har veldig mykje og sei for utsende
    Nesten alle i USA har dei, virkar som det er meir vanleg der borte
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. Takk ovlov86 takket for denne posten
  26. #1799
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Sikkert mer vanlig med el-speil der på de eldre modellene ja. Ser ikke mange av dem her. Han jeg kjøpte min første 240 av kalt dem til og med US-speil, selv om ikke det stemmer helt.
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  27. Takk volvobrage takket for denne posten
  28. #1800
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    God hjul til alle på VCCN!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  29. Takk sverre2210, Larsgunnar takket for denne posten
Side 72 av 123 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 82 122 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •