Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.367
Side 71 av 123 FørstFørst ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1.751 til 1.775 av 3057

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #1751
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Hehe, må oppgradere den litt ja
    Blir ny blokk seinare, enten fora 2,5l blokk eller 2,3l blokk med forsterkningsstavar og chims..
    Har ein turbonetics turbo liggande, turbonetics wastegate, turbonetics dumpventil, innsugsdeler ++Ligger bilder av det på dei 5 første sidene i tråden..
    Så det blir heimelaga grenrør og innsugSå blir det jo datasprut, står mellom Nira og Autronic, har ikkje heilt bestemt meg enda..
    Ny IC og radiator har eg og liggande

    Håper eg får tid og lage til grenrør, innsug, IC, radiator og mykje av detta her når eg har satt motoren nedi for testing sånn at eg har mykje klart
    Er jo greit og ha sånnt liggande og så eg slepper begynne med det når motorrommet er nylakkert
    Mellom de to: Nira uten tvil
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  2. #1752
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Mellom de to: Nira uten tvil
    Nira i7 håper jeg

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  3. #1753
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    En godt skremt hvitblokk høres det ut som
    Borrer du til stavene selv da eller? Er nok ikke så dumt å tilpasse motor i motorom før lakk nei. Sjelden slike prosjekter går uten problem.
    Åssen turbonetic har du?
    Blir vel "moderat" effekt, håper på rundt 400hkMen bygger blokk osv for og tåle meir...Men turboen stopper nok rundt 400 trur eg
    Viss det blir staver tenkte eg snakke med Torgeir om han ordner det, viss ikkje er det nok andre som kan gjere det og..Men håper Torgeir fikser då eg veit at han veit ka han driver med
    Turboneticsen er vel ein T3/T4 hybrid trur eg det var..Ar0.82 på eksoshus med T4 flens og 3" v band ut, 64mm eksoshjul viss eg husker rettT4 kompressorhus med 3" inn, 2" ut og 56mm komphjul(veldig usikker på akkurat det tallet og)
    Er litt lite komphjul dessverre..Også er det ikkje vannkjøling heller så har lurt på og selge den og kjøpe ein ny, er vel ein fordel med vannkjøling når bilen skal brukast eindel til vanleg kjøring og..Då blir det i så fall ein med samme eksoshus men større kompressor del
    Her har du to ferske bilder av den

    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. #1754
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Mellom de to: Nira uten tvil
    Du meiner det er best?Eg har ikkje så veldig greie på det, brodern driver og leser seg opp på det om dagen då han skal bestille til 740en sin og..
    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    Nira i7 håper jeg
    Det er ein oppgradert type av Nira+3 eller?Var vel det den første utgaven heitte?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #1755
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Neineinei. Motronic... Har vært bremsa mye effekt meddet

    Sent from my LT25i using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  6. #1756
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Du meiner det er best?Eg har ikkje så veldig greie på det, brodern driver og leser seg opp på det om dagen då han skal bestille til 740en sin og..

    Det er ein oppgradert type av Nira+3 eller?Var vel det den første utgaven heitte?
    i7 er det nyeste og har erstatta i3 koster vel rundt 12-13k SEK og det er med kontakt med ferdig "blankt" ledningsnett med skikkelig skjerma tvinna-par til alt av induktive og HALL givere . Du kan Høre med Texascom, han har jo Nira i 240'n sin, og er vel ikke missfornøyd med det
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #1757
    Registrerte brukere JEMracing sin avatar
    Medlem siden
    07. april 2010
    Sted
    Larvik (kongeriket sundet)
    VCCN medlemsnummer
    213
    Innlegg
    401
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Blir vel "moderat" effekt, håper på rundt 400hkMen bygger blokk osv for og tåle meir...Men turboen stopper nok rundt 400 trur eg
    Viss det blir staver tenkte eg snakke med Torgeir om han ordner det, viss ikkje er det nok andre som kan gjere det og..Men håper Torgeir fikser då eg veit at han veit ka han driver med
    Turboneticsen er vel ein T3/T4 hybrid trur eg det var..Ar0.82 på eksoshus med T4 flens og 3" v band ut, 64mm eksoshjul viss eg husker rettT4 kompressorhus med 3" inn, 2" ut og 56mm komphjul(veldig usikker på akkurat det tallet og)
    Er litt lite komphjul dessverre..Også er det ikkje vannkjøling heller så har lurt på og selge den og kjøpe ein ny, er vel ein fordel med vannkjøling når bilen skal brukast eindel til vanleg kjøring og..Då blir det i så fall ein med samme eksoshus men større kompressor del
    Her har du to ferske bilder av den

    Se her ja. Ganske lik den jeg hadde ved første benking av 16v i 240n. Måtte avbryte benkinga grunnet lagerhavari. Så jeg har dele turbo til deg Samme eksos men litt større kompressorhus. Turbonetic t66 mener jeg det er.
    Hørt mye bra om GT3071. Tenker da til et 400 oppsettet ditt.

    Har ikke vurdert MaxxECU sprutet da?
    USB inngang er ikke feil i 2013
    Mulig nira i7 har det også.

    Bruksbil: Transporter 2.5tdi 4 motion
    Konebil: Volvo v70N 2001mod. 2l turbo.
    Sommerbil: Volvo 940 98mod. ("300hk oppsettet")SOLGThttp://forum.vccn.no/showthread.php?t=14552
    Sommerbil: volvo 144 74mod. prosjekt b5204t2 http://forum.vccn.no/showthread.php?...204T2-prosjekt
    Banebil/prosjekt: volvo 240 turbo b230ft,16v (487hk/636nm)http://forum.vccn.no/showthread.php?...Volvo240-Turbo

  8. #1758

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    738
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Du meiner det er best?Eg har ikkje så veldig greie på det, brodern driver og leser seg opp på det om dagen då han skal bestille til 740en sin og..

    Det er ein oppgradert type av Nira+3 eller?Var vel det den første utgaven heitte?
    Har sett litt på forskjellige datasprut ja. For min del blir det nira i7, som har erstatta i3. har lest igjennom ein del handbøker og lasta ned software til forskjellige sprut.
    Grunnane til at eg kjem til å velge nira er

    - usb tilkopling (kjøper ingenting med rs232 i 2013/14 )
    - kan køyre opp til 8 sylindrar sekvensiellt, coilar direkte
    - driver bosch lsu 4.9 breibandslambda direkte, skal visstnok være betre enn 4.2
    - alle volvo sensorar og dyser liggande inne (og dei mest vanlege ettermarkeds dyser og sensorar)
    - startupwizards for lett oppsett av motor
    - alt utanom sensorar følger med
    - lett å kople opp. alle kablar er merka kvar 20ande cm

    Andre sprut som oppfyller dei krava eg har er maxxecu og haltech. Desse såg og ganske bra ut. Stilig med blåtann på maxxecu Men har bestemt meg for nira.

    Var ikkje så lett å finne på nettet, så viss nokon andre er intressert i handboka til nira i7 er den her:
    http://www.neweagle.net/support/wiki...andbook_A3.pdf

  9. #1759
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JEMracing Vis post
    Se her ja. Ganske lik den jeg hadde ved første benking av 16v i 240n. Måtte avbryte benkinga grunnet lagerhavari. Så jeg har dele turbo til deg Samme eksos men litt større kompressorhus. Turbonetic t66 mener jeg det er.
    Hørt mye bra om GT3071. Tenker da til et 400 oppsettet ditt.

    Har ikke vurdert MaxxECU sprutet da?
    USB inngang er ikke feil i 2013
    Mulig nira i7 har det også.
    Spørs om eg går for ein GT3071, er fleire som anbefaler denFår sjekke opp litt og sjå ka eg finner ut!Først og fremst selge den eg har

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Har sett litt på forskjellige datasprut ja. For min del blir det nira i7, som har erstatta i3. har lest igjennom ein del handbøker og lasta ned software til forskjellige sprut.
    Grunnane til at eg kjem til å velge nira er

    - usb tilkopling (kjøper ingenting med rs232 i 2013/14 )
    - kan køyre opp til 8 sylindrar sekvensiellt, coilar direkte
    - driver bosch lsu 4.9 breibandslambda direkte, skal visstnok være betre enn 4.2
    - alle volvo sensorar og dyser liggande inne (og dei mest vanlege ettermarkeds dyser og sensorar)
    - startupwizards for lett oppsett av motor
    - alt utanom sensorar følger med
    - lett å kople opp. alle kablar er merka kvar 20ande cm

    Andre sprut som oppfyller dei krava eg har er maxxecu og haltech. Desse såg og ganske bra ut. Stilig med blåtann på maxxecu Men har bestemt meg for nira.

    Var ikkje så lett å finne på nettet, så viss nokon andre er intressert i handboka til nira i7 er den her:
    http://www.neweagle.net/support/wiki...andbook_A3.pdf
    Høyrest bra ut dettaEr vel grei pris på Nira og i forhold til Autronic vertfall..
    Startupwizard er jo eg veldig greit og så ein får testa ut litt før ein køyrer på ei eventuell mapping..


    Fekk ein kompis til og skjære ut siste tårnstagplata til meg på jobb(biten som henger igjen er berre og kakke ut)I morra reiser eg heim for godt på juleferie så då blir det nok eindel jobbing med bilen..Pakken frå Summit har komt og, skal hente den i morra
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
  11. #1760
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Snadder =)

    God hjuleferie da !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  12. #1761
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Pris på den Netics'en da?
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  13. #1762
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Har sett litt på forskjellige datasprut ja. For min del blir det nira i7, som har erstatta i3. har lest igjennom ein del handbøker og lasta ned software til forskjellige sprut.
    Grunnane til at eg kjem til å velge nira er

    - usb tilkopling (kjøper ingenting med rs232 i 2013/14 )
    - kan køyre opp til 8 sylindrar sekvensiellt, coilar direkte
    - driver bosch lsu 4.9 breibandslambda direkte, skal visstnok være betre enn 4.2
    - alle volvo sensorar og dyser liggande inne (og dei mest vanlege ettermarkeds dyser og sensorar)
    - startupwizards for lett oppsett av motor
    - alt utanom sensorar følger med
    - lett å kople opp. alle kablar er merka kvar 20ande cm

    Andre sprut som oppfyller dei krava eg har er maxxecu og haltech. Desse såg og ganske bra ut. Stilig med blåtann på maxxecu Men har bestemt meg for nira.

    Var ikkje så lett å finne på nettet, så viss nokon andre er intressert i handboka til nira i7 er den her:
    http://www.neweagle.net/support/wiki...andbook_A3.pdf
    Nå banner jeg sikkert i kirka til dere som betaler godt for sprut.
    Men jeg er nå ganske sikker på at Megasquirt 3X'n min og den nye Megasquirt Pro har alle de overnevnte funksjonene
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #1763
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå banner jeg sikkert i kirka til dere som betaler godt for sprut.
    Men jeg er nå ganske sikker på at Megasquirt 3X'n min og den nye Megasquirt Pro har alle de overnevnte funksjonene
    Andre ting som er kjekt å ha er viftestyring, logging på SD-kort. Men det regner jeg med at de dyre sprutene har og
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  15. #1764

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    738
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå banner jeg sikkert i kirka til dere som betaler godt for sprut.
    Men jeg er nå ganske sikker på at Megasquirt 3X'n min og den nye Megasquirt Pro har alle de overnevnte funksjonene
    Har faktisk ikkje sett så mykje på megasquirt. Har den direkte tilkobling for breibandslambda? såg ikkje ut som det var det, muleg eg såg på feil versjon. Vems har vel forsåvidt og alle desse funksjonane. viftestyring trur eg dei fleste har. SD kort er jo ikkje så dumt! trur ikkje nira har det. litt synd eigentleg.

  16. #1765
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Har faktisk ikkje sett så mykje på megasquirt. Har den direkte tilkobling for breibandslambda? såg ikkje ut som det var det, muleg eg såg på feil versjon. Vems har vel forsåvidt og alle desse funksjonane. viftestyring trur eg dei fleste har. SD kort er jo ikkje så dumt! trur ikkje nira har det. litt synd eigentleg.
    Nira har intern logg bare å plugge Nira'n i USB'n det
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #1766
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Har faktisk ikkje sett så mykje på megasquirt. Har den direkte tilkobling for breibandslambda? såg ikkje ut som det var det, muleg eg såg på feil versjon. Vems har vel forsåvidt og alle desse funksjonane. viftestyring trur eg dei fleste har. SD kort er jo ikkje så dumt! trur ikkje nira har det. litt synd eigentleg.
    Hvis det er noe mere fancy stuff enn vanlig oppkobling så vet jeg ikke hva det er
    Så da vet jeg ikke om MS3/pro har det, hehe.
    Hva er det btw ?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #1767

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    738
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Hvis det er noe mere fancy stuff enn vanlig oppkobling så vet jeg ikke hva det er
    Så da vet jeg ikke om MS3/pro har det, hehe.
    Hva er det btw ?
    At ein ikkje treng bbl kontroller. Bbl kopla direkte i boksen. Kostar litt for ein god bbl kontroller og, om ein ikkje har det men er mange sprut som har moglegheit for direkte kopling no.

  19. #1768
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    At ein ikkje treng bbl kontroller. Bbl kopla direkte i boksen. Kostar litt for ein god bbl kontroller og, om ein ikkje har det men er mange sprut som har moglegheit for direkte kopling no.
    Ahh okey.
    Hørte med en anna en her, og MS har ikke det. Jeg kjører med
    AEM
    sin, men jeg har ikke noen ekstra boks til den sånn som Innovate sin, men kanskje kontrolleren sitter i klokka?
    Så da er det ett minuspoeng til MS hehe


    Det er ikke meningen å kødde til tråden din Brage. Skal gi meg nå
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #1769

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    1074
    Innlegg
    738
    Antall takk

    Standard

    Då er det nok i klokka ja. Hehe, me får vel gje oss ja

  21. #1770
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Nå banner jeg sikkert i kirka til dere som betaler godt for sprut.
    Men jeg er nå ganske sikker på at Megasquirt 3X'n min og den nye Megasquirt Pro har alle de overnevnte funksjonene
    Ikke helt desverre nei. Kan ramse opp bak kravene som MS3X tilfredstiller.

    - usb tilkopling (kjøper ingenting med rs232 i 2013/14 ) Ja og nei. Det er USB tilkobling i MS3 prosessorkortet, men det er pga. innebygd RS232 adapter.
    - kan køyre opp til 8 sylindrar sekvensiellt, coilar direkte Ja. 8 sekvensielle dysedrivere standard, eller opp mot 16 dyser med ekstra drivere. Kan drive 8 smartcoiler eller drive 1 coil direkte. Støtte for 16 coiler om ekstra drivere monteres.
    - driver bosch lsu 4.9 breibandslambda direkte, skal visstnok være betre enn 4.2 Nei. Inngen innebygd driver til breibåndslambdasonde.
    - alle volvo sensorar og dyser liggande inne (og dei mest vanlege ettermarkeds dyser og sensorar) Verdier for Bosch tempsensorer ligger inne. TPS, dødtid på dyser, og ulinjær oppførsel på dyser kalibreres inviduelt for hver enkelt installasjon.
    - startupwizards for lett oppsett av motor Ikke helt sikker på betydningen i denne sammenheng, så det blir ja, nei eller delvis.
    - alt utanom sensorar følger med Man velger nærmest fritt hva man vil ha med eller ikke, med unntak av enkelte ferdigpakker satt sammen til veldig vanlige biler
    - lett å kople opp. alle kablar er merka kvar 20ande cm Fargekoder og trykk med funksjon med jevne mellomrom(10-20cm tror jeg), om man kjøper ledningsnett fra DIYautotune.

    Begrunnelsen for at det ikke er innebygd f.eks bredbåndskontrollere eller EGT kontrollere er delvis pga. plassen det tar og ekstra kostnader, og delvis pga. man ikke kan velge det bort om det er intergrert.
    På en annen side har man muligheten for å koble til 16 lambdaer via
    CAN
    , f.eks en IOxtender. Serieprotkollen til Inovate sine bredbåndslambdaer støttes direkte av firmware, slik at man kan få tilgang til det digitale signalet uten feilmargin konvertering til og fra anologt signal kan lage. Inovate sine produkter kan seriekobles, slik at det bare behøves en tilkobling i forbindelse med sprutet. Ettersom det kreves en RS232 chip så gjøres det nok enklest via en
    CAN
    enhet.

    Har ikke lest mer enn siste siden i tråden her. Men om dette sprutet ikke er aktuelt, og det står mellom Autronic eller Nira, så ville nok jeg valgt Nira
    Har en oppfatning av at de leverer bra sprut, der man får mye igjen for pengene sammenlignet med mange andre merker.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  22. #1771
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Mykje bra tips og triks herVirker som det er fleire som er positive til Nira her, det er jo bra..Er jo ein kjempe fordel at Skjarlie og skal ha det sånn at vi er to stykker som kobler opp samtidig og kan hjelpe kvarandre!
    Så eg får begynne og spare litt no så eg kan bestille til våren og forhåpentlegvis starte med oppkobling neste vår/sommar


    Fått litt deler frå Summit!
    Armatur til alu tanken så eg får laga til tankmåler


    Vdo tankmåler som har samme Ohm rekkevidde som armaturet


    CNC frest hals til og sveise på ekspansjonstank og lokk



    M22x1,5 til AN8 kobling, er til oljereturen


    Varmeapparat som er eindel mindre ein det orginalet og har elektronisk styringKan sammeligne med A4 arket på bildene



    Også to nye bærebruer bakSåg veldig fine ut, blir nesten litt synd og skjære i dei
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  23. #1772
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Cool

    Sitter det ventil i lokket? Hva slags trykk åpner den på btw?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  24. #1773
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det står 24lb på pakken så jeg tipper den åpner på 24 pund.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  25. #1774
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Cool

    Sitter det ventil i lokket? Hva slags trykk åpner den på btw?
    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det står 24lb på pakken så jeg tipper den åpner på 24 pund.
    Christian er observang, opner på 24 pund

    Fått vaska over alle polyforingane og fjerna gammal lakk i dagVurderer og dreie alle hylsene i rustfritt istedenfor zinka svartstålhylser, då dei ruster fort virker det som..


    Ellers går det mykje i rydding og sortering av deler, må få litt styr på det før eg begynner og montere bilen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #1775
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Hva skal man med trykklokk når det finnes Evans kjølevæske... trykkløst system med kokepunkt på 180°C Leder varme bedre enn wasser også
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 71 av 123 FørstFørst ... 21 61 69 70 71 72 73 81 121 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •