Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.366
Side 87 av 123 FørstFørst ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... SisteSiste
Viser resultater 2.151 til 2.175 av 3057

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #2151
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Madice Vis post
    Har fulgt med i en god stund her, uten å kommentere før nå.
    Men ja, dette ser jævla bra ut! Må bare passe på at du ikke går lei, for jeg kan vedde ræven min på at det er flere enn meg som vil se galskapen ferdigstilt!
    Skal være såpass kjepphøg at eg garanterer 100% at eg ikkje blir lei
    Skulle eg gi opp bilen vil det være heilt andre grunnar til det, så gøy som eg fortsatt har det med bilen når eg jobber med den ser eg aldri for meg at eg blir lei
    Ingenting er kjedeleg eller drittjobb, syns alt er spennande og kjekt og styre medOg eg har tar meg god tid på ting, ikkje vits og stresse.

    Ellers takk for fin kommentar!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. Takk Madice takket for denne posten
  3. #2152
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Bora opp hola i motorfestene som skal stå på traversen i dag, dei var 9mm mens orginalt boltane er M10.


    Også sveiste eg kollektoren og flensen til brodern i gårFå plassert turboen no så skal vi begynne sjølve byggeprosessen.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. Takk Larsgunnar, Kristian N takket for denne posten
  5. #2153

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Turbo opp å frem eller hengende du har planer om?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  6. #2154
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Turbo opp å frem eller hengende du har planer om?
    Turboen opp og framPlanen er og bygge grenrøra "likt" sida den kjem til og passe inn i 740en til brodern viss den passar i 242enMen blir jo litt småting som ikkje blir likt, kollektoren hans er f.eks litt lenger.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #2155

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Kult Gleder meg til å se de

    Hvordan er det å sveise alu bunnpanna egentlig? Burde jeg øve en del først på lignende materiale eller er det som "vanlig" alu?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  8. #2156
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Kult Gleder meg til å se de

    Hvordan er det å sveise alu bunnpanna egentlig? Burde jeg øve en del først på lignende materiale eller er det som "vanlig" alu?
    Ville testa litt først, kan være litt vrient. Apparatet eg har er veldig bra på forurensa aluminium, sveiser stort sett det mesteMed Esab apparata vi har på jobb sliter eg veldig med og sveise støype alu, blir alltid mykje porer og skit.
    Del bunnpanna og gjer den klar, då har du jo ein del til overs du kan prøve mykje påViktig og slipe veldig reint. Eg sliper ganske "djupt" sånn at eg er sikker på den ruglete dårlege overflata er vekke. Vasker delane med rødsprit eller bremserens før eg sveiser og
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  9. #2157
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Vasker delane med rødsprit eller bremserens før eg sveiser og
    Kjøp deg heller aceton er du snill, siste vi ønsker er at prosjektet stopper opp for at du er død.

    http://weldingweb.com/showthread.php...r-Phosgene-Gas
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #2158
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Aceton inneholder fett, rødsprit enda mer, som gjør vondt verre. Teknisk sprit er fettfri!
    Merker det kanskje ikke når man sveiser noe til en bil f.eks, men kan fort bli trøbbel i jobbsammenheng, hvis man skal sveise opp til sertifikat f.eks.
    Jeg strøyk forrige oppsveising, vaska med aceton og børsta med rustfri børste, ble full av porer.. Neste gang vaska jeg med teknisk sprit og fløy over med en flapdisc, gulle rent
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  11. #2159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke helt hvorfor bruk av teknisk brennevin skal føre til dødsfall?

    A og O er jo å få skjiten rein... Hvis ikke en jukser og bruker tråd med silisium, da går det meste :-)
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  12. #2160

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Da blir det å kappe opp 5'er bunnpanna og teste litt på den Hvordan er quicklean å rengjøre med da?
    Har kemmpi ac/dc tig, så får bare prøve å se hvordan det oppfører seg.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  13. #2161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Da blir det å kappe opp 5'er bunnpanna og teste litt på den Hvordan er quicklean å rengjøre med da?
    Har kemmpi ac/dc tig, så får bare prøve å se hvordan det oppfører seg.
    Hvis det er typ bremserens så fungerer det greit.
    Som skrevet over og det er bunnpanne godt eksempel på, så kan det på støpte deler være greit å bruke silisiumstråd.
    Den tolererer litt mere urenheter enn ren alu tråd og egner seg godt på støpt alu som har stått nedgrisa i flere år.
    Ser at brage har fått det bra selv med vanlig tråd men det krever litt mere rengjøring.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  14. #2162

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.336
    Antall takk

    Standard

    Ok. Får se om jeg finner litt silisiumtråd på jobb da Hvis ikke, får jeg se om jeg bare prøver med vanlig alu tilsett.
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #2163
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ser ikke helt hvorfor bruk av teknisk brennevin skal føre til dødsfall?
    Bremserens kan ifølge kilden på weldingweb.com danne en farlig gass.
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  16. #2164
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Det var det jeg siktet til ja.

    Sent from my GT-I9506 using Tapatalk 2
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #2165
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Kjøp deg heller aceton er du snill, siste vi ønsker er at prosjektet stopper opp for at du er død.

    http://weldingweb.com/showthread.php...r-Phosgene-Gas
    Hehe, takk for tipset Var ikkje klar over det der. Heldigvis er det kun på jobb eg har brukt litt bremserens, sveiser ikkje så mykje der. Men skal sei ifra på jobben for trur det er ganske vanleg at vi gjer det!
    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Aceton inneholder fett, rødsprit enda mer, som gjør vondt verre. Teknisk sprit er fettfri!
    Merker det kanskje ikke når man sveiser noe til en bil f.eks, men kan fort bli trøbbel i jobbsammenheng, hvis man skal sveise opp til sertifikat f.eks.
    Jeg strøyk forrige oppsveising, vaska med aceton og børsta med rustfri børste, ble full av porer.. Neste gang vaska jeg med teknisk sprit og fløy over med en flapdisc, gulle rent
    Okei, det er jo greit og viteHar aldri hatt noke problem med rødsprit men merker det nok sikkert ikkje til mitt bruk som du seier.
    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Ser ikke helt hvorfor bruk av teknisk brennevin skal føre til dødsfall?

    A og O er jo å få skjiten rein... Hvis ikke en jukser og bruker tråd med silisium, da går det meste :-)
    Viss ein bruker silisium tråd vil ein vel fortsatt få porer når ein begynner og varme?Men dei forsvinner kansje med ein gang ein startar med tilsett?Hadde vært kjekt og prøvd detEine felgen eg sveiste sleit eg litt med på grunn av dårleg aluminium, hadde sikkert gått heilt strøkent med rett tilsett
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Da blir det å kappe opp 5'er bunnpanna og teste litt på den Hvordan er quicklean å rengjøre med da?
    Har kemmpi ac/dc tig, så får bare prøve å se hvordan det oppfører seg.
    Har aldri prøvd Kemmpi men er jo eit kjent merkeDet beste apparatet eg har sveist med var på jobben til ein kompis. Lincoln ac/dc tigVanvittig bra apparat!Har aldri sveist så bra før, hadde det vært fotpedal på det skulle det blitt enda bedre.


    Fekk noken delar frå Kollevold i går
    Brannslukkar til og ha inni bilen. Brukt litt for mange timar på den til og la den brenne opp ved eventuell brann


    Eit sånn feste i kver ende.


    Festa var vanvittig grove!Er støpt alu men ser nesten ut som dei har hatt ein slags galvanisering på dei, behandlinga og var skikkeleg grov. Blir nok til og slipe dei ned og få dei eloksert eller lakka



    Bestilte tanklokk til bagasjepåfyllinga når eg først var i gang ogFlott kvalitet på lokket, med lås så ingen kan kødde seg med og hive alt mulig oppi.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  18. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  19. #2166
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Kjøpt en slik brannslukker jeg også! Men jeg finner ingen god plassering for å montere den, foreløpig er den bare strippet fast i bagasjerommet.

    Hvordan skal du montere den?
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  20. #2167
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av sekse Vis post
    Kjøpt en slik brannslukker jeg også! Men jeg finner ingen god plassering for å montere den, foreløpig er den bare strippet fast i bagasjerommet.

    Hvordan skal du montere den?
    Eg har lurt litt på den nye tunellen min bak håndbrekketMen har ikkje heilt bestemt meg enda. Vil ha den sånn at eg får tak i den fra sete så eg kan hoppe rett ut av bilen og begynne og sløkke viss bilen tar fyr. Eller NÅR bilen tar fyr

    Ser mange som har den rett bak sete eller rett framforRett framfor er jo best for og få tak i den fort.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  21. #2168
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Aceton inneholder fett, rødsprit enda mer, som gjør vondt verre. Teknisk sprit er fettfri!
    Merker det kanskje ikke når man sveiser noe til en bil f.eks, men kan fort bli trøbbel i jobbsammenheng, hvis man skal sveise opp til sertifikat f.eks.
    Jeg strøyk forrige oppsveising, vaska med aceton og børsta med rustfri børste, ble full av porer.. Neste gang vaska jeg med teknisk sprit og fløy over med en flapdisc, gulle rent
    flapdisc er litt tvilsomt på alu... rester av sliperemedie er oksider, gjerne av mindre reaktive slag enn som alu, og da hopper oksygenet heller over på aluen... LITE gøy. Bruker rustfri børste på alu, MEN den er vasket i syre Jeg bruker "MEK" metyletylketon, selv teknisk sprit legger igjen fett 8veldig små mengder dog) i alle fall "teknisk alkohol" fra arcus, har ikke prøvd med isopropanolen vi har fra kemetyl... Trikloroten er jo ikke å lov å bruke lengre, annet en plateringsindustrien (litt trist for den tar faen meg alt og damper HELT bort)
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #2169
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Apropos sveiseapparater... prøvd Fronius, Brage?

    FYFAEN det vil jeg kalle rolls royce apparat!!! Mixed-wave funksjon og kan bare sette inn hvor stor "ball" diameter du vil ha frempå spissen ved alusveis...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #2170
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Flapdisc er beste sort på alu Er jo det vi bruker under sertifisering, iht offshore/subsea standard kl. B hos Norske Veritas.. Men la oss ikke søple til tråden til Brage nå
    Fronius har en del bra, men mye dritt også.. Har en tre år gammel Kemppi Mastertig på jobb, toppen av kransekaka, sveiser bunnpanner og støyp som ingenting med vanlig 5356 tilsett
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  24. #2171
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Apropos sveiseapparater... prøvd Fronius, Brage?

    FYFAEN det vil jeg kalle rolls royce apparat!!! Mixed-wave funksjon og kan bare sette inn hvor stor "ball" diameter du vil ha frempå spissen ved alusveis...
    Nei har dessverre ikkje prøvd detHadde vært kjekt og prøvd diverse apparat opp mot kvarandre i forhold til pris. Føler f.eks at vi betaler mykje for merke på Esab apparata vi har på jobb. Funkar veldig bra til svart og rustfritt men er ikkje så bra på alu syns eg. Er nok eindel fin innstillingar ein kan gjere for og få det bedre. Men eine sveisaren på jobb justere ganske mykje før han var fornøgd, syns fortsatt ikkje det var imponerande då.
    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Flapdisc er beste sort på alu Er jo det vi bruker under sertifisering, iht offshore/subsea standard kl. B hos Norske Veritas.. Men la oss ikke søple til tråden til Brage nå
    Fronius har en del bra, men mye dritt også.. Har en tre år gammel Kemppi Mastertig på jobb, toppen av kransekaka, sveiser bunnpanner og støyp som ingenting med vanlig 5356 tilsett
    Kemppi kunne eg tenkt meg og prøvd, vi har mig apparat men har aldri hatt tig på jobben. Fordel at ein kan sveise litt dårleg alu med det, det er vertfall ein stor svakhet på Esab apparata. Kina apparet mitt sveiser Volvo bunnpanner uten problem, Esaben sleit som berre juling

    Henta bilen heim igjen i dag og begynt og jobbe litt med denFerie neste veke så satser på og få gjort eindel framover
    Litt bedre bilde av korleis stolplatene blei, veldig fornøgd med dei


    Begynte med og få plass radiatorvangen. Blei ikkje tatt så mykje bilder undervegs då det var mykje holding og styr Brodern var med og hjalp meg med holding og måling
    Fant fort ut at lyktehusa måtte trimmast meir. Mista eine festet, men det får gå.


    Støttestaget blei kappa sida radiatorvangen er uorginal.


    Fått punkta på festene vangen er skrudd i og montert radiator og punkta på intercooler festene


    Sånn ser festene ut, alt står på biltema gummikuddar. Håpar dei held


    Fin klaring oppe til lyktehusa og på sidene.



    Dekker bra i fronten


    Radiatoren skal litt ut opp i forhold til bildet her. Lurer på og lage ett feste i radiatoren så eg skrur den fast til intercooleren også legger eg gummi imellom som blir klemt fast. Begge deler skal festast oppe ogKansje kun radiator viss eg skrur dei i hop.


    Testa tårnstaget, det passa veldig braBerre sveise på siste feste på tårnplatene og ei forsterkningsplate oppå så er det klart.


    Håper det går med panseret


    Oversiktsbilde med altPlanen er og henge på fangaren ein dag og lage til/eventuelt tegne opp feste til oljekjølaren.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  25. Takk Larsgunnar, kjetil r, V90, ovlov86, sverre2210 takket for denne posten
  26. #2172
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Looking good
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  27. #2173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Ferie neste veke så satser på og få gjort eindel framover
    Det satser vi på også! stå på

  28. #2174
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    VCCN medlemsnummer
    2800
    Innlegg
    4.615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Looking good
    Sitat Opprinnelig postet av bjornarw Vis post
    Det satser vi på også! stå på
    Takk for kommentarar, skal stå på!

    Lurte på om noken har innspel på wattlink bygginga. Tenkte montere lokket og LM felgane og måle akslingen til senteret sidevegs. Så finner eg den høgda eg vil kjøre med etter godkjenning.
    Den vil jo bli litt høgare på godkjenning, har det mykje og sei for wattlinken?Vil den kun funke i den høgda eg bygger den i?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  29. #2175
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    VCCN medlemsnummer
    25
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Takk for kommentarar, skal stå på!

    Lurte på om noken har innspel på wattlink bygginga. Tenkte montere lokket og LM felgane og måle akslingen til senteret sidevegs. Så finner eg den høgda eg vil kjøre med etter godkjenning.
    Den vil jo bli litt høgare på godkjenning, har det mykje og sei for wattlinken?Vil den kun funke i den høgda eg bygger den i?
    Prinsippet bak wattlink er jo at akslingen skal være helt i senter uavhengig av høyde/fjæring.
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

Side 87 av 123 FørstFørst ... 37 77 85 86 87 88 89 97 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •