Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Kobling 52mm turteller

  1. #1
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Lightbulb Kobling 52mm turteller

    Etter ønsker fra flere medlemmer på forumet, legger jeg ut tegningen jeg tegnet en gang i tiden om hvordan man skal koble opp 52 mm turteller. Vet dere som er elektrikere og liknende kommer til å ta frem tauet nå, men denne tegningen er så enkel at selv den enkleste nybegynner skal klare det

    Vet godt at det ikke er noen "avansert" tegning, men håper den er en liten hjelp



    Den røde "stipplete" signalledningen som går fra coilen til speedohuset ligger klar fra før bak speedohuset, så det er ikke nødvendig og trekke ledning fra coilen. Du finner den som sagt bak speedohuset
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #2
    Registrerte brukere Eskil95 sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2012
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    413
    Antall takk

    Standard

    Er det forskjell på hvor stor turtelleren er? på min er det rød og svart for instrument luset og en hvit og grønn. prøvd nettopp å koble den grønne ledningen på minusen til coilen og den hvite ledningen på plussen til batteriet, men fungerte ikke? er det tegn på defekt turteller? Turtelleren er en gammel en vet ikke hvor gammel men.. har aldri koblet den

  3. #3
    Registrerte brukere minde94 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2012
    Sted
    Frosta/Trøndelag
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eskil95 Vis post
    Er det forskjell på hvor stor turtelleren er? på min er det rød og svart for instrument luset og en hvit og grønn. prøvd nettopp å koble den grønne ledningen på minusen til coilen og den hvite ledningen på plussen til batteriet, men fungerte ikke? er det tegn på defekt turteller? Turtelleren er en gammel en vet ikke hvor gammel men.. har aldri koblet den
    det er vel den grønne som skal ha signal fra coil og hvit som er minus eller konstant strøm.
    Volvo 240 - SELGES!!
    Volvo 940 - god bilen XD

    Volvo 4 Life!!!

  4. #4
    Registrerte brukere Eskil95 sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2012
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    413
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av minde94 Vis post
    det er vel den grønne som skal ha signal fra coil og hvit som er minus eller konstant strøm.
    mhm, men tørs ikke å koble så noe ryker, vil være 100 % sikker før jeg kobler

  5. #5
    Registrerte brukere minde94 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2012
    Sted
    Frosta/Trøndelag
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    står det ikke noe bak på måleren da? f.eks: + og -?
    Volvo 240 - SELGES!!
    Volvo 940 - god bilen XD

    Volvo 4 Life!!!

  6. #6
    Registrerte brukere Eskil95 sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2012
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    413
    Antall takk

    Standard

    Men kan dra på biltema å se hvordan det er koblet siden, jeg har samme ledninger som biltema sin Men du går ikke tilfeldigvis i klassen til ole wilhelm?

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •