Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 28 av 28

Tråd: How to shine opp blasse fangere @ Volvo 940

  1. #26
    Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    VCCN medlemsnummer
    57
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    De plastlistene rundt om på 240 + den plastikken under bakfangern er nesten umulig å få bra igjen. Men med litt pussing og ett lag svart matt lakk blir de bra igjen da

  2. #27
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Jeg brukte varmluftpistol på frontfangeren min Det fungerte som bare juling og er fortsatt svart etter den behandlingen

  3. #28
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Har i det siste gått over til et produkt som heter GTechniq T1 Tyre and Trim. Drøy i bruk, enkel å jobbe med og har ok holdbarhet. Prisen er også fin. T1 holder ca. 1 mnd (varighet kan variere +/- iforhold til plasttype og hvordan plasten vaskes) og har meget god vannskrekk slik at skitten løsner lett ved vask.

    Dette bildet ble tatt 17 desember. Husker ikke når jeg la produktet på, men vil tro det er ca 1-2 uker før dette bildet ble tatt. Vannkrekken var fortsatt der i begynnelsen av Januar. Mulig den varer lenger enn en mnd, men dette rakk jeg desverre ikke å observere pga. jeg dro av veien med bilen og den er nå solgt. Før dette har jeg brukt T1 på støtfangerene på 240, men jeg hukser ikke hvor lenge det varte før effekten avtok. Det skal sies at på 240 hadde jeg problemer med at mange plastprodukter forsvant veldig fort (det virker som at plasten på 240 er litt sær der). Derfor er jeg veldig fornøyd med T1.




    Fordelen med vannskrekk som dette er at plasten er lettere å vaske og tørke. Polytrol har ikke like gode egenskaper på akkurat dette punktet.


    Jeg har aldri likt Polytrol pga. det er endel jobb å legge den. Innen plastprodukter er Polytrol den som varer lengst, men jeg vil heller bruke et produkt som er enkel i bruk og som ikke kan tørke ut på lakken om man skal være uheldig. Jeg ofrer gjerne litt holdbarhet til et produkt som jeg trives med å jobbe med. Utifra det jeg har skrevet tidligere når jeg brukte Polytrol så har jeg fått ca 2 mnd holdbarhet med Polytrol. Når jeg bruker ca 4 ganger lenger tid på å legge Polytrol iforhold til T1 så gjør det ikke meg noe at holdbarheten blir halvert så lenge jeg slipper å behandle plasten hver vask eller regnværsdag.

    På plast i veldig dårlig stand vil de fleste produkter ble redusert når det gjelder holdbarhet.


    På dekksider som T1 egentlig er laget for liker jeg Pneu fra Swissvax bedre.
    Sist endret av Øyvind G; 20/02/15 kl 02:05

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

  1. Bilder av 144 uten fangere
    By jtand in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 25/04/11, 08:50
  2. bross på gammeltype fangere til 200seri
    By Volvoguttn in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 02/10/10, 18:30
  3. innvendig/utvendig shine av V50 2,0D 2007mod
    By tyggern in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 6
    Siste post: 20/04/10, 22:58
  4. 960 fangere på 940?
    By Røber'n in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 27/02/10, 23:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •