Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Hellakkering i Midt-norge?

  1. #1
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard Hellakkering i Midt-norge?

    Noen som har erfaring med div lakkeringsverksted i sør/nordtrøndelag? Tenkte jeg muligens skulle hellakkere V70'n etter at kjerringa rygget på en betongsøyle :/ Og at den har diverse skavanker fra før. Gjerne med priser.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Meråker, Norway
    Innlegg
    544
    Antall takk

    Standard

    Fikk lakka min bil hos huusbilogmek på støren, meget fornøyd og en grei pris, ga 25 lapper.

    Du kan jo høre med min gammle husvært også, han har startet Evensen bil as på Stjørdal, har sett mye bra komme ut fra hans lakkboks. Mange årserfaring,helt ny lakkboks nå.

  3. #3
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sett flere biler som er rettet og lakkert av Trio og de ser alle helt 100% perfekte ut. Jeg vet de setter har brukt å sette bort lakkeringa, men hvem som gjør det er jeg ikke sikker på. Finn ut hvem som lakkerer for dem så får du tilnærmet original finnish.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #4
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Sett flere biler som er rettet og lakkert av Trio og de ser alle helt 100% perfekte ut. Jeg vet de setter har brukt å sette bort lakkeringa, men hvem som gjør det er jeg ikke sikker på. Finn ut hvem som lakkerer for dem så får du tilnærmet original finnish.
    Det er Teigen lakkering som lakker for Trio, er kompisen min som er oppretter for Trio så han har fått æren av å rette og grovslipe bilen. Men Teigen er forholdsvis dyre så prøver å sjekke opp i litt priser før en avgjørelse. Billig blir det uansett ikke har jeg skjønt....

  5. #5
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Jeg betaler gjerne hva det koster om Teigen er så gode som det jeg har sett. Er det ikke kompis gjengen deres som har en del grymme 240?
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  6. #6
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Joda, stemmer det. Finnes noen 240/245'er med turbo, både 4 og 6 sylindere.
    Vet at Teigen er flinke, har sett flere bevis på det selv, men vil ha det bra og ikke så voldsomt dyrt. Er dyrt nok likevel å lakkere, og det er jo snakk om en bruksbil.

  7. #7
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Var å spurte Teigen i dag, og de ville ikke ta det på seg pga. deltidssykemeldinger og avvikling. Evensen bil har ikke fått satt opp lakkboks ennå.... Må vel lete videre.

  8. #8
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Var å spurte Teigen i dag, og de ville ikke ta det på seg pga. deltidssykemeldinger og avvikling. Evensen bil har ikke fått satt opp lakkboks ennå.... Må vel lete videre.
    Evensen Bil AS kommer til å bruke flere måneder på å få opp lakkboksen virker det som når han ikke skal leie inn folk til å gjøre det.
    Han fikk lakkboksen i mellomjula, å har ikke fått satt den sammen halvveis engang enda.
    Å lakkeringa er så som så må jeg si. Jobba til han en stund når han drev i Meråker, å det var mye rar lakkering må jeg si. Men allt etter humøret.

  9. #9
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wakdar Vis post
    Evensen Bil AS kommer til å bruke flere måneder på å få opp lakkboksen virker det som når han ikke skal leie inn folk til å gjøre det.
    Han fikk lakkboksen i mellomjula, å har ikke fått satt den sammen halvveis engang enda.
    Å lakkeringa er så som så må jeg si. Jobba til han en stund når han drev i Meråker, å det var mye rar lakkering må jeg si. Men allt etter humøret.
    Takker for omtalen. Ja da skal jeg prøve å holde meg unna der. Vil jo at det skal se ut som når bilen var ny.

  10. #10
    Registrerte brukere solan sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2011
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Vet av en del proffe og en del private lakkerere her inne på innherred, En privatperson jeg vet av har arbeidet som lakkerer i mange år.

    Men en proff jeg absolutt vil anbefale er Arild Aurstad fra Henning, holder til ved leksdalsveien som går mellom Verdal og Steinkjer. Våger og påstå at du må lete relativt lenge og godt for å finne noen flinkere. Jeg sa at han selv (ikke folka hans) skulle føre sprøyta når jeg leverte bilen min dit for mange år siden.

    Har også opplevd at han ikke tok på seg lakkering av en kompis`s bil, fordi han syntes grunnarbeidet var for dårlig.
    77 Volvo 242

  11. #11
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Er ikke grunnarbeidet bra så er det lite folk som vil ta på seg jobben. Er grunnarbeidet dårlig, blir resultatet dårlig. Grunnarbeid er 1ste prioritet i med en lakkering. Er du flink å vet hva grunnarbeid er å går ut på, så kan man spare seg en god del penger.

  12. #12
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Her er det snakk om å sette bort grunning og siste finpuss. Har en kompis som er oppretter så han skal få oppgaven å rett ut de småfeilene som er der. Har prøvd å ta grunnarbeide selv før, og det er noe dritt. Ikke ble det spesielt bra eller.

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2011
    Sted
    kautokeino
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    har du prøvd sverige ..skal til se snart . hele fronten + tak melan 6 .. 10 000sek .
    det kan lønne seg

  14. #14
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Hadde vært like greit å billigere å dra til Polen en tur på roadtrip. Finnes mange fryktelig flinke folk dær som gjør bedre å MYYYYE billigere arbeid der enn her til lands. Kan jo ta helrenovering på bil med lakk og opptrekking av interiør +++ til samme prisen av lakkering her.

  15. #15
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.465
    Antall takk

    Standard

    Joda, finnes sikker mange plasser som gjør bra og billig arbeide rundtomkring. Men må bare tenke på den totale kostnaden da. Såsom frakt av bilen da den var tenkt mest mulig demontert. Samme med kostnad for drivstoff og mat, overnatting, tapt arbeidsfortjeneste, leie av bil i mellomtiden, osv. Tror nok den totale kostnaden ikke blir så langt unna norske priser likevel da.

Lignende tråder

  1. Slettmyr, Volvo 855 T5 R-design!
    By Slettmyr in forum Gullprosjekter
    Svar: 1830
    Siste post: 20/12/17, 00:12
  2. Hellakkering av 940
    By gasgasboy in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 0
    Siste post: 21/03/11, 15:23
  3. servicepunkter V70 norge vs sverige
    By skullerud in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 15/02/11, 20:33
  4. aluradiator, hvor har de i norge?
    By Kodja in forum Motor og gir
    Svar: 2
    Siste post: 30/09/10, 08:25
  5. xenon-norge.no
    By Mikmo in forum Forhandlererfaringer
    Svar: 2
    Siste post: 01/03/10, 15:33

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •