Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 57 av 57

Tråd: Polakk på norske veier :)

  1. #51
    Registrerte brukere julen sin avatar
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Røra
    Innlegg
    611
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    kjører oppover rv3 østerdalen en gang i hver uke den der
    sett den jeg å

  2. #52
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kjell V70 Vis post
    3 på hver side, Volvo har aldri lagd v8 i lastebilene sine, kun seksere... Og det låter grymt....
    Volvo har laget V8 til lastebil ja, Volvo Trygge B36 V8 bensinmotor på 130 hk tror jeg det var.

    http://www.youtube.com/watch?v=Zy_sggxwUWs

  3. #53
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    ok. da skal ikke jeg utale meg om det siden jeg ikke har kjørt noe særlig mere enn rundt bygget, men jeg trodde det blei ganske likt. som jeg sa over, så har en 4x2 bil en annen plassering av skiva iforhold til en 6x2. kan ikke tenke meg at det skal være no annen grund til at de er forskjellige og kjøre på vinterføre.
    Annen plassering er riktig det, men kjører selv toaksling mellom sandvika og brevik, og den blir bare brukt der fordi den er ubrukelig på annet enn motorvei.

    du kan jo selv tenke deg en toaksling: du har ex antall tonn på driven, og når det begynner å spinne, så er løpet kjørt. Før jeg begynte på skolen igjen, så hade jeg egen bil og henger hos utengen, boggibil. Dette var riktignok en scania, men prinsippet blir det samme. Dersom det begynner å spinne med 11,5 tonn på driven, så avlaster du og du kan ende opp med et satans trykk på drivakselen, nesten så dekka er flate

  4. #54
    Registrerte brukere lucky sin avatar
    Medlem siden
    10. mai 2011
    Sted
    KVAM
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Kjetting?

    spørsmål:
    er det ikke bedre å legge på kjettinger FØR bakken, slik at man slipper å gamble med veggrepet når man løfter boggi?
    Når man løfter Boggiaksling eller avlaster denne får man plutselig ganske mye overvekt på drivaksel.. Dette fører til økt slitasje og man risikerer havari på bilen man kjører..

    Da jeg gikk teorien på lastebil fikk man beskjed fra kjørelærer om å heller legge på kjetting, istedenfor å gamble på andre "lettere" løsninger..
    Heller kjetting en gang for mye enn for lite!
    TRUCKNOR HORDALAND. VOLVO ACTION SERVICE

    1957 amazon
    1988 240
    1979 kadett c *prosjekt*

  5. Takk Øygard takket for denne posten
  6. #55
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lucky Vis post
    spørsmål:
    er det ikke bedre å legge på kjettinger FØR bakken, slik at man slipper å gamble med veggrepet når man løfter boggi?
    Når man løfter Boggiaksling eller avlaster denne får man plutselig ganske mye overvekt på drivaksel.. Dette fører til økt slitasje og man risikerer havari på bilen man kjører..

    Da jeg gikk teorien på lastebil fikk man beskjed fra kjørelærer om å heller legge på kjetting, istedenfor å gamble på andre "lettere" løsninger..
    Heller kjetting en gang for mye enn for lite!
    Det er jeg helt enig i, men alikevel, kjetting eller ei, løfte eller avlaste må man. Har du noen gang prøvd en boggi bil med kjetting og boggien nede? Kunne like gjerne ha latt være å legge den på. Det sliter selvfølgelig, men sånn er det bare. saltet er ti ganger værre enn det å løfte boggien. er bare snakk om korte strekninger

  7. #56
    Registrerte brukere Volvo 1983 sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2010
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    108
    Antall takk

    Wink

    Sitat Opprinnelig postet av lucky Vis post
    spørsmål:
    er det ikke bedre å legge på kjettinger FØR bakken, slik at man slipper å gamble med veggrepet når man løfter boggi?
    Når man løfter Boggiaksling eller avlaster denne får man plutselig ganske mye overvekt på drivaksel.. Dette fører til økt slitasje og man risikerer havari på bilen man kjører..

    Da jeg gikk teorien på lastebil fikk man beskjed fra kjørelærer om å heller legge på kjetting, istedenfor å gamble på andre "lettere" løsninger..
    Heller kjetting en gang for mye enn for lite!
    Sitat Opprinnelig postet av Snusmoen Vis post
    Det er jeg helt enig i, men alikevel, kjetting eller ei, løfte eller avlaste må man. Har du noen gang prøvd en boggi bil med kjetting og boggien nede? Kunne like gjerne ha latt være å legge den på. Det sliter selvfølgelig, men sånn er det bare. saltet er ti ganger værre enn det å løfte boggien. er bare snakk om korte strekninger

    Hei hei!

    Joda Lucky, tanken er riktig den i klasserommet, men i praksis vil det ikke være mulig å gjennomføre da det vil ta en evighet. Jeg kjører her i Nord-Norge, her er det bakker overalt, skiftende føre osv...

    Tar jo på kjetting der jeg er usikker eller av erfaring vet at det er stor risiko for å bli stående, bruker jo 5-7min på å legge kjetting på driven...

    Vårres Biler er som regel ombygd/ justert slik at de løfter fritt med FULLT lass da vi trenger de ekstra tonnene på driven, har på det meste godt over 20t på drivaksling.

    Firma jeg kjører for ha kjøring for Felleskjøpet og Tine(Tankbil). Vi er i alle avhull du kan se for deg med Lastebilen.

    Synes egentlig det er imponerende hvor langt polakkene kommer seg med 11.5t på drivhjulene og bakkelitt hjul.

    Mvh
    -Volvo 240DL Turbo 83'
    -Volvo Diesel Stv. 83'
    -Volvo 240GL Classic 93'

  8. #57
    Registrerte brukere brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    597
    Antall takk

    Standard

    Litt OT her.. topic spør vel etter dette også...
    http://www.namdalsavisa.no/Nyhet/article6310549.ece
    Volvo XC 70
    Volvo 850 GLT (Er beklageligvis solgt) :(
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 gamper +++ som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro (stillashengersliteren)
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •