Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  523
Side 12 av 32 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 785

Tråd: Seriøse og Useriøse selgere/kjøpere

  1. #276
    Registrerte brukere gleid sin avatar
    Medlem siden
    25. juni 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    655
    Antall takk

    Standard

    Hehe, melk var muligens et dårlig eksempel Mente bare å poengtere at kjøper også har et ansvar ifm en handel. Når det er sagt, er jeg enig det som blir sagt her, at det å være aktiv bruker osv ikke automatisk betyr at man alltid er OK, men min er erfaring med netopp disse to er at de er til å stole på, og de mest sannsynlig hadde ordnet opp hadde de fått tilbakemelding på tilstanden tidlig.

    Og Marius skriver vel egentlig ikke noe om at varen fra Tarell var defekt, bare at han hadde hatt en mindre hyggelig telefonsamtale noe som selvfølgelig er trist.

    Mener ikke å starte en lang diskusjon rundt dette, men det henger litt i sammen med min tidligere post om at man bør prøve å kontakte selger/kjøper før man legger ut negativ feedback. Fikk inntrykk av at det kunne være tilfelle her, men jeg kan selvfølgelig ha tatt feil

  2. Takk Øygard takket for denne posten
  3. #277
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2010
    Sted
    Aure i Møre og Romsdal
    Innlegg
    692
    Antall takk

    Standard

    Bjørnstad
    Kalsn
    ArneR

    Alle er seriøse aktører som stiller med god dialog! Tommel opp!
    "300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit

    Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."

  4. Takk ArneR takket for denne posten
  5. #278
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Handlet med henrik940 varen sendt som avtalt tommel opp

  6. #279
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. april 2012
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    1janeinar Andbefales sterkt ! sender raskt, pakker pakken bra ! Tommel opp fra meg, ingenting å sette fingeren på.

  7. Takk Marius Skau, Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  8. #280
    Registrerte brukere Svartedal sin avatar
    Medlem siden
    18. mars 2012
    Sted
    Melsomvik
    VCCN medlemsnummer
    717
    Innlegg
    378
    Antall takk

    Standard

    Robinsp - Kjøpte hanskerom og deksel over gasswire til 850'n, anbefales!
    Redline5 - Kjøpte komplett 850 skinninteriør til 850'n, anbefales!

  9. #281
    Registrerte brukere EspenB1994 sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2012
    Sted
    Jørpeland
    Innlegg
    108
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler Frigstad her på forumet. Pakka delene (baklykter) bra inn, sendte kjapt og delene var nesten som nye. Ingenting negativt her

  10. #282
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2010
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    814
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler Marius-Skau jeg.. Sendte pakken kjapt og delene var som forventet/beskrevet.. Hadde også lagt i en liten overraskelse. Tommel opp fra meg.
    '78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
    '89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
    '87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
    '99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen

  11. Takk Ola Moen takket for denne posten
  12. #283
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HarryVolvo Vis post
    Anbefaler Marius-Skau jeg.. Sendte pakken kjapt og delene var som forventet/beskrevet.. Hadde også lagt i en liten overraskelse. Tommel opp fra meg.
    Nakenbilde?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  13. #284
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nakenbilde?
    klare ikke og være seriøs du?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  14. Takk ArneR takket for denne posten
  15. #285
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Jeg har også bare positivt å si om Marius Skau. Lillengen også. Jeg fikk også et par overraskelser med fra Marius. Og Henrik940 handlet jeg en turbo av.ikke noe å utsette på de.

    Nå var jeg kanskje litt snill med deg Henrik.. Som ikke nevnte de sære fetisjene dine. Sorry ass... Men det skjer ikke..
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  16. Takk henrik940 takket for denne posten
  17. #286
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Overaskelser hører med
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  18. Takk HarryVolvo, Ola Moen, Audun takket for denne posten
  19. #287
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er det da man lurer på hva det er men ikke vil vite det eller går det greit?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  20. #288
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Er ikke noe ekkelt ^^ Sjokolade eller noe anna til tider
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  21. #289
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. okt. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    766
    Antall takk

    Standard

    har handlet med aarnes ett par ganger. Aldri noe trøbbel eller nakenbilder der :P

  22. Takk Tarell, henrik940, aarnes takket for denne posten
  23. #290
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    VCCN medlemsnummer
    243
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Handlet med volvoniføør og general-Aasen tommel opp til begge godt pakket og raske til å sende.
    Fikk tom pakken lever inn i stua. Litt dumt ingen var hjemme og postdama ble overfallt av 5 litt småhissige border collier

  24. #291
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    Opprinnelig postet av Marius-Skau
    Kjøpte et innsug av Dimmern her før 2-3 uker siden..

    Kom heim fra ferie idag og finner ut at jeg IKKE har mottat noe innsug..
    Har endeli mottat innsug no jeg



    vil bare legge til, som jeg sa til Marius, hadde ett dødsfall i nær familie i det pakka skulle sendes omtrent så hadde litt annet å tenke på, derfor noe ekstra tid

  25. #292
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dimmern Vis post
    Opprinnelig postet av Marius-Skau
    Kjøpte et innsug av Dimmern her før 2-3 uker siden..

    Kom heim fra ferie idag og finner ut at jeg IKKE har mottat noe innsug..
    Har endeli mottat innsug no jeg



    vil bare legge til, som jeg sa til Marius, hadde ett dødsfall i nær familie i det pakka skulle sendes omtrent så hadde litt annet å tenke på, derfor noe ekstra tid
    Du ordnet pent opp i dette Så + poeng i boka fra meg
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  26. #293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. des. 2010
    Sted
    Bjørkelangen
    Innlegg
    1.214
    Antall takk

    Standard

    inga problem alls ;D

  27. #294
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Godt at ting ordner seg og at folk blir enige! Har ingen negative erfaringer selv og håper det forblir sånn! Selv om jeg enda ikke har solgt noe enda, prøver ejg ¨å være seriøs selv
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  28. #295
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2012
    Sted
    Bergen, Åsane
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Roald talle her på forumet er en meget useriøs person. Jeg ville ikke anbefalt noen å handle med han. Var på fredag og avtalte å hente en bil på søndag. Når jeg er 5 minutt unna etter å kjørt i nesten en time sender han melding om at bilen er solgt. Avtale er en avtale!

  29. #296
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    1.087
    Antall takk

    Standard

    Noen som kjenner T_Gjerde her på forumet som kunne ha minnet han på å logga innpå her og ordna opp? er ikke snakk om noe veldig betydelig beløp, men synst det er greit av folk ordner opp når de først har sagt de skal det ;-)
    97' 940 LT

  30. #297
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av EMF Vis post
    Roald talle her på forumet er en meget useriøs person. Jeg ville ikke anbefalt noen å handle med han. Var på fredag og avtalte å hente en bil på søndag. Når jeg er 5 minutt unna etter å kjørt i nesten en time sender han melding om at bilen er solgt. Avtale er en avtale!
    Det var ikkje bra. Eg går i samme klassen som han på yrkeskulen og eg kan aldri tenka meg at han ønsker å vera useriøs:P
    Men han får forsvara seg sjølv, eg veit ikkje kva avtale dåke hadde og sånt. Men som sagt trur eg at detta må ha vore ein misforståelse eller nåke i den duren.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  31. Takk RoaldTelle takket for denne posten
  32. #298
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2012
    Sted
    Bergen, Åsane
    Innlegg
    59
    Antall takk

    Standard

    Ringte når vi var På vei og alt var greit, sku gjøre klar bil å sånt, når vi svinger av hovedveien Å er 5 minutt unna sender han melding om at bilen er solgt til noen andre...

  33. #299
    Registrerte brukere RoaldTelle sin avatar
    Medlem siden
    14. feb. 2012
    Sted
    Bergen, Hordaland, Norway
    Innlegg
    36
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av EMF Vis post
    Roald talle her på forumet er en meget useriøs person. Jeg ville ikke anbefalt noen å handle med han. Var på fredag og avtalte å hente en bil på søndag. Når jeg er 5 minutt unna etter å kjørt i nesten en time sender han melding om at bilen er solgt. Avtale er en avtale!
    Historie: "Den Farlige Mekanikeren"

    Fredag kl. 12:16 - ESPEN sender meg melding på telefonen at han er interresert i 740n, og ville se på den senere på dagen. Vi ble enige om 4000kr, omreg + årsavgift.

    Fredag kl. 23:55 - ESPEN og en "mekaniker" kom på besøk å skulle se på bilen, mekanikeren mente det var masse feil på bilen og rust. Han sa at han kun kjøpte den for 3000kr. Jeg tenkte meg om, fordi folk som hadde sett den før hadde aldri begynt å diskutere prisen. Jeg sa at det var greit at han fikk den for 3000kr. De sa at de måtte hjem å "TENKE/GRUBLE" litt på saken, men de skulle komme en tur på Søndagen, fordi eg måtte i konfirmasjon på Lørdagen.

    Lørdag kl. 10:40 - Fikk 4 meldinger, 2 ubesvarte anrop og 2 eposter på email før eg hadde stått opp av sengen. Jeg leste meldingene... Det var noen folk fra Fana, de spurte om å komme en tur på Søndagen kl. 13:00. Eg svarte "Ja, men det kan være bilen blir solgt til då, fordi noen andre skulle komme å se på den". De sa "Ja, det får no være, vi tar turen ut uansett vi".

    Søndag kl 11:20 - ESPEN ringer. "Hei, vi kommer ut å kjøper bilen i dag." Jeg sa at noen andre skulle komme å se på den, å jeg solgte den til de hvis de tok den for 5000kr. ESPEN sa "Men vi hadde jo AVTALT at vi skulle kjøpe bilen" sa han. Så sa eg tilbake "Men jeg selger jo ikke bilen til dere om de byr 5000kr for den, det sier seg selv." Så lå han på. Noen sekunder etterpå, ringer han opp igjen, denne gangen snakket "Den farlige mekanikeren" til meg og hamret løs med ord.. "Dette er en USERIØS HANDLING, vi hadde AVTALT at vi skulle KJØPE bilen av deg!!". Jeg svarte "Vi har ikke avtalt at dere skal kjøpe noe som helst, vi avtalte prisen og at dere skulle hjem å GRUBLE på saken." Så begynte han å skravle om at han skulle spre dårlig rykte bla, bla, bla.. og at alle i hele Åsane ikke kom til å kjøpe ting eller selge ting til meg.. Men det får no være. Så sa eg til han at "Om noen byr deg en bil for 3000kr (som er 2000kr billigere en den selges), sier du ja til 3000kr, istedenfor 5000kr da?" Så sa mekanikeren "Dette har ingenting med penger å gjøre, du sa at vi hadde en AVTALE om at vi skulle KJØPE bilen av deg i dag!". Jeg sa at vi skulle ha en avtale at de skulle få den for 3000kr, jeg sa ALDRI at om noen andre kom å bydde meg 5000kr så skulle eg "holde av bilen", eller selge den til de uansett. Jeg sa at de kunne komme utover, fordi eg ikke var sikker på om de andre skulle se på bilen eller kjøpe den. De gjorde bilen klar og kjørte utover.

    Senere på dagen, kommer det en bil med masse folk, som ville kjøpe bilen. Alle kom fra Fana. De sa at bilen var veldig fin i lakken og at de ville ha den. Jeg sa til dem at "Nå kan det være det kommer noen andre som skal se på den også." De sa at de ville ha bilen for 5000kr + omreg og årsavgift. Første eg gjorde var å skrive melding til Espen "Bilen er solgt". Da ringte mekanikeren tilbake og sa "Vi e 200m fra huset ditt, koffer selger du bilen, dette e useriøs handel bla, bla, bla.. og at eg var et brødhode osv, osv." Eg sier "Beklager, men eg visste ikke at dere skulle komme akkurat på samme tidspunkt som disse folka." Han var uhøffelig og lå på.
    Jeg begynte å skrive på salgspapirene og tok i mot pengene av kjøperen. Når eg holder på å signere navnet mitt hører eg en bil som kommer nedfra bakken min og at den spinner som faen oppover. Alle syv folkene (inkludert min far) så bort i veien. Der kommer det en senka Audi med masse merker og riper her og der i sikkert 60 bortover veien (mens han spant), han bråskrenset foran alle, å rygget seg inn ved siden av v70n til faren min og sto der stille. Faren min ble forbanna og gikk bort å ga han klar beskjed om å roe ned kjøringen. Så vidt som eg har hørt fra faren min, begynte de å diskutere den useriøse handlingen bla, bla, bla.. Han ga han klar beskjed om at det var første mann til mølla, og at bilen var solgt for 2000kr mer en det de hadde bydd. Eg sto bare å skrev under kontraktene og faren min gikk tilbake til oss for å snakke videre med kjøperene.
    Noen sekunder etterpå, så driter han i ka faren min sa og ga bånn pedal bortover, mens han slengte på audien så grusen fløøg utover bilen til de som var på besøk.
    De holdt hode iskaldt, takket pent for handelen og virket veldig fornøyd, så kjørte de. BROREN min, hadde vært i en ballbinge (nær postkassene mine) og sett at Audien sto å ventet på at 740n og Forden til de som var på besøk, skulle komme. Eg har ingen anelse hvorfor han gjorde det, eller ka de holdt på med, dette har eg bare hørt fra bruttern.

    Snipp, Snapp, Snute.


    Eg kan ikke si noe mer om saken, en det som har blitt fortalt her.
    Jeg synes at oppførselen til EMF, var helt idiotisk. Han anklager meg for å være useriøs og at vi hadde avtalt at de skulle ha bilen, har ikke sagt et ORD om at de skal kjøpe den. Eneste vi avtalte var at de skulle hjem og tenke seg om. Jeg kan ikke bare reservere bilen for at de skal "tenke seg om", Jeg selger den til førstemann og til den som byr mest, sier seg selv.

    Eg vet ikke hva dere på forumet synes om saken. Men eg har solgt en del ting, dette er vell den mest idiotiske saken eg har vært borti. Eg kommer til å selge masse deler og biler i framtiden, så får dere selv avgjøre hva som er rett og galt.

    Takk.

    -Roald.
    Sist endret av RoaldTelle; 08/05/12 kl 18:37

  34. #300
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Da vet vi det Nå venter vi på en forklaring fra EMF og høre hva han/de har og si

Side 12 av 32 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. liste seriøse og useriøse kjøpere/selgere
    By metrakit in forum Forslagskassen
    Svar: 44
    Siste post: 17/03/11, 15:13
  2. Annonsere om kjøpere/selgere på forumet?
    By henrik940 in forum Forslagskassen
    Svar: 9
    Siste post: 25/03/10, 00:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •