Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Stengte tråder pga dårlig topic

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    528
    Antall takk

    Standard Stengte tråder pga dårlig topic

    Er det bare meg som syns det er tåpelig at så mangen tråder blir stengt pga at topic ikke er god nok?

    Greit at det er litt irriterende med tråder som ikke omhandler det man trodde, men langt værre når man gang på gang finner diskusjoner som er meget nyttig men er stengt for videre diskutering pga en bagatell!

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Er nok som regel jeg som er ulven her når det kommer til stengte tråder, og vi har nevnt dette "oss i mellom" i toppen....
    Kopierer det jeg skrev i en annen tråden ...

    "Vær ydmyk ovenfor nyregistrerte brukere:
    reglene er til for å leses og følges.
    Blir man stoppet for å ha kjørt på rødt lys, nytter det ikke å si "beklager, har ikke rukket å lest trafikkreglene"

    Har stengt flere slike fra nye brukere. Noen får jeg en PM fra at de ønsker den låst opp igjen da de har endret tittel, eller om jeg kan slette den gamle for de har laget ny.
    Aldri mer problem fra dem

    Det er veldig fritt og greit på forumet. En stengt tråd skremmer neppe ola normann. Den gjør han bare enkelt og greit oppmerksom på dette med en gang så slipper vi unna mye modererings arbeid."

    Jeg har ikke tid til å følge opp hver eneste tråd som trådstarter rett og slett ikke gidder å bruke 5sekunder ekstra på å lage en god emnetittel.
    Så mange tråder vi modererer hver dag gjør at vi må ha en enkel standard for oss selv.
    Da lar jeg reglene vi har satt på forumet snakke for seg selv.

    Ingen problem å sende meg en PM med ønske om at tråden blir gjenåpnet slik at trådstarter kan endre tittel..
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. Takk Tommen takket for denne posten
  4. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Synes egentlig det er unødvendig at Morgis må stå til ansvar og forsvare jobben han gjør her inne på forumet. Hadde vi ikke hatt moderatorer som Morgis, hadde dette forumet vært oversvømmet med tråder som heter "motor", "hjelp", "Bakaksel" osv..


    Moralen her er: Les og sett deg inn i forumreglene før du poster en post/tråd, og lag en god topic, så slipper vi hele denne tråden!

    Til slutt vil jeg rette en takk til alle administratorer og moderatorer som gjør at dette forumet fortsatt er leselig! Uten dere hadde vi ikke hatt noe forum, som har hjulpet meg hundrevis av ganger!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #4
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Må bare supplere meg her. Syns det er bare Morgis som tar og ordner på tråden med dårlig topic. Synd, for det er som sagt veldig mange enkle overskrifter. Om man enkelt skal hjelpe andre her på forumet nytter det som regel ikke å skrive "hjelp", eller som nevnt ovenfor ganske enkle greier. Skulle tatt seg ut hvis hele modellforumet bestod av "Jeg har en feil..."

    Det er en grunn til at vi har moderatorer her inne, på lik linje med politi.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  6. #5
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja - bra at det holdes en rimelig grad av seriøsitet her. Nye brukere som slurver litt, tåler sikkert slik "tilsnakk", og når det evt også er lett å få gjenåpnet en stengt tråd og legge inn nødvendige rettelsen, er det jo ikke noe stort problem. En tråd som stoppes umiddelbart etter første spørsmål er heller ikke noe stort tap, for det går alltids an å stille spørsmålet på nytt. Mer irriterende å få stoppet en tråd som har rukket å bli lang da...

    Så: "Tommelen opp" for dere som holder orden her!
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  7. #6
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Ser på det som et større problem at det er flusst av tråder med dårlige titler enn at en diskusjon som hadde noe bra i seg ble avsluttet pga dårlig tittel. Creds til moderatorer og admins!

  8. Takk Svirre takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. des. 2012
    Sted
    Skien
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Er denne tråden stengt for kommentarer? For topicen/tittelen stemmer da?
    Eller var det ikke flere som hadde noe å si?

  10. #8
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av B230 Vis post
    Er denne tråden stengt for kommentarer? For topicen/tittelen stemmer da?
    Eller var det ikke flere som hadde noe å si?
    Glemte du link til tråden du tenker på?

Lignende tråder

  1. Rangering av tråder
    By Aartun in forum Forslagskassen
    Svar: 11
    Siste post: 24/08/10, 07:58
  2. E-postvarsling abonnerte tråder
    By THolandsli in forum Informasjon fra administrator / styret
    Svar: 0
    Siste post: 30/01/10, 19:29
  3. gjelder innlegg i tråder.
    By microplex in forum Forslagskassen
    Svar: 5
    Siste post: 13/01/10, 15:56

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •