Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 25 av 25

Tråd: Snapdrive!

  1. #1
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard Snapdrive!

    Tenkte å lage en kjapp liten tråd om Snadprive bare sånn for å få ut min frustrasjon. Rekner med det går under forhandler, selv om det er et verksted.

    Hadde bilen på Snapdrive Ryen nå 18.10 i fjor, for å lufte bremsene (hadde ikke tid selv). Kan ikke si annet enn at jeg er missfornøyd.. Lufte bremsene ble vist altfor vanskelig for dem. Da jeg fikk tilbake bilen hadde jeg fullt trykk på forhjul og venstre bakhjul, mens høyre bakhjul hadde redusert effekt! tokretslampa lyste forresten fortsatt!

    Den skulle jo ha slukket hvis de hadde gjort det ordentlig, og da skulle jeg også hatt samme effekt på begge hjul bak.

    Skjønner at de stadig vekk kommer dårligst ut i test. Skal aldri la de idiotene røre bilen min igjen!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  2. #2
    Registrerte brukere R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    935
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Tenkte å lage en kjapp liten tråd om Snadprive bare sånn for å få ut min frustrasjon. Rekner med det går under forhandler, selv om det er et verksted.

    Hadde bilen på Snapdrive Ryen nå 18.10 i fjor, for å lufte bremsene (hadde ikke tid selv). Kan ikke si annet enn at jeg er missfornøyd.. Lufte bremsene ble vist altfor vanskelig for dem. Da jeg fikk tilbake bilen hadde jeg fullt trykk på forhjul og venstre bakhjul, mens høyre bakhjul hadde redusert effekt! tokretslampa lyste forresten fortsatt!

    Den skulle jo ha slukket hvis de hadde gjort det ordentlig, og da skulle jeg også hatt samme effekt på begge hjul bak.

    Skjønner at de stadig vekk kommer dårligst ut i test. Skal aldri la de idiotene røre bilen min igjen!
    Er vel bare å reklamere på verkstedet..Be dem få orden på sakene ASAP og naturligvis fullstendig gratis...

  3. #3
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I Vis post
    Er vel bare å reklamere på verkstedet..Be dem få orden på sakene ASAP og naturligvis fullstendig gratis...
    Må ha den på lufting hos Volvo først, så Volvo kan skrive under på at det er gjort noe feil.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  4. #4
    Registrerte brukere Kristian s sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    244
    Antall takk

    Standard

    Må aldri finne på å bruke Snapdrive.
    Hadde bruksbilen på eu kontroll hos dem. Faen så mye tullefeil de ga meg.
    Virka som om de hadde bestemt seg for at bilen min ikke skulle godkjennes uansett. Men jeg fikk den igjennom til slutt.
    92 Volvo 245tic. http://forum.vccn.no/showthread.php?t=427
    88 Volvo 245gl.
    80 Chevrolet C10. Rostig och ful men jävla kul

  5. #5
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    VCCN medlemsnummer
    14
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Høres ganske ille ut egentlig...

    Kan ellers rapportere om veldig god service og godt utført arbeid på Snapdrive i Stavanger (Mariero) og i Bergen (sentrum) ihvertfall.

    Men kommer vel fort veldig an på hver enkelt mekaniker, og hvor mye han kan komme unna med av snarveier for å få tatt flere biler pr dag og tjene mer penger :(
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  6. #6
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Kan signere på at jeg aldri kommer til å bruke snapdrive igjen.

    1. Hadde en Ford Mondeo der som de skulle bytte styresnekke på. Forsåvidt greit nok, jeg kom med delen og de gjorde jobben. forsikret meg om at de skulle bytte servoolje siden den som var på var ganske svart. ja de hadde byttet den hevded de. kort tid etter gikk servopumpa til h****** fordi olja ikke var bytta.

    Ble lovt bilen ferdig til kl 16 samme dag, så ringte jeg kl 1545 og den ble ikke ferdig før på formiddagen dagen etter. siden jeg jobber ved SIDEN av snapdrive så jeg tilfeldigvis bilen min ute på veien, og da rusla jeg bort, snakka med mekaniker som hadde skrudd og prøvekjørt, joda den var ferdig i 15tida.

    2. S60en var på service der rett før jeg kjøpte den.
    Hevded at de byttet blant annet kupefilter (som var tilpasset biler med
    IAQS
    ) - det var ikke fakta. de hadde brukt et helt vanlig billigfilter.

    De tok EUkontroll på den i samme slengen, fikk en haug med mangler som ikke var reelle. satte inn bilen på to andre verksted i etterkant og de kunne ikke forstå hvorfor det var mangel på respektive punkter.

    Ikke sånn helt ekstremt ille, men nok til at det er frustrasjon.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Mysen
    VCCN medlemsnummer
    378
    Innlegg
    725
    Antall takk

    Standard

    Har jobba på snapdrive Nordstrand for noen år siden,kan ikke si jeg kjenner meg igjen i noe av dette på den avdelingen iallefall..Men det er vel forskjell på avdelingene vil jeg tro..Og sikkert noe jeg ikke så eller merket noe til også men..
    Kan sikkert ha forandra seg der siden jeg jobbet der også selvsagt..Har iallefall ingen betenkeligheter med å anbefale Snapdrive Nordstrand utifra mine erfaringer fra den plassen
    2008 Volvo V70 2.4 D - Bruksbil
    1986 740 Diesel storprosjekt

    Etter noen år uten Volvo så var det ingen vei utenom....

  8. #8
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Rockeren Vis post
    Har jobba på snapdrive Nordstrand for noen år siden,kan ikke si jeg kjenner meg igjen i noe av dette på den avdelingen iallefall..Men det er vel forskjell på avdelingene vil jeg tro..Og sikkert noe jeg ikke så eller merket noe til også men..
    Kan sikkert ha forandra seg der siden jeg jobbet der også selvsagt..Har iallefall ingen betenkeligheter med å anbefale Snapdrive Nordstrand utifra mine erfaringer fra den plassen
    Snapdrive på Nordstrand er veldig bra faktisk. Eneste er at de tar blodpris... Men, det er fordi folk i området rundt har lite problemer med å betale regningen Er i hvert fall kjempe lang venteliste der!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  9. #9
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    BAre for å ha det sagt;

    jeg bytta kupefilter på min bil idag, og gjett hva som datt ut;
    jo et universalfilter, som virka enda dårligere enn det som selges på biltema.
    ikke rart
    IAQS
    fungerer optimalt. og i tillegg påstår de at de har brukt korrekte deler.
    lurer på om det er mer som ikke er som det skal.
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  10. #10
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    når du skal ta eu kontroll på bil, så er det beste og gjøre det hos NAF de tjener ikke 1 eneste krone på og gi deg mer feil enn nødvendig... bedre det enn hos ett firma som ser sitt snitt i og tjene noen ekstra kroner

  11. #11
    Registrerte brukere skurk sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2011
    Sted
    Trøndelag-Akershus/Gjerdrum
    Innlegg
    584
    Antall takk

    Standard

    SnapDrive på kalbakken rævkjører bila dine hvertfall.
    Vært oppå der en del ganger.
    Dreiv å burna med en gammel honda en gang.
    En haug med sånn valper som sto og syntes det var gøy.
    Den er drøy.
    Sett mye stygt.
    Har du tenningsbank? Slå tilbake!

    Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!

  12. #12
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skurk Vis post
    SnapDrive på kalbakken rævkjører bila dine hvertfall.
    Vært oppå der en del ganger.
    Dreiv å burna med en gammel honda en gang.
    En haug med sånn valper som sto og syntes det var gøy.
    Den er drøy.
    Sett mye stygt.
    Var ikke det samme gjengen som tok bakskjermen og ruta på en 2009 mod BMW 5-serie stasjonsvogn i en lyktestolpe i fjor vinter, etter et oljeskift?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  13. #13
    Registrerte brukere skurk sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2011
    Sted
    Trøndelag-Akershus/Gjerdrum
    Innlegg
    584
    Antall takk

    Standard

    Hahaha! skal ikke se bort fra det nei.
    Hadde litt å gjøre med en av nabobedriftene, så vi sto ute og så på at de "prøvekjørte" biler rundt på plassen der på sommeren
    Har du tenningsbank? Slå tilbake!

    Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!

  14. #14
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Husker bare hvor irritert eieren var jeg. Man trenger da virkelig ikke prøvekjøre en bil etter et oljeskift
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #15
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Snapdrive sitt 'motto' er jo at servicer og slikt skal ta kort tid (som oftest..), siden de veit hvor viktig bilen er. Sier jo seg selv at arbeidet ikke blir bra når de ikke tar seg tid men virker jo som arbeidet ikke blir bra selv om de tar seg tid
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  16. #16
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    De vet jo ingenting. Da jeg hadde 240en på lufting i fjor, og tokretslampen fortsatt lyste sa de at det var en som hadde jobba på Volvo i 20 år som hadde gjort det. Han som hadde
    skrudd Volvo 240 i 20 år.. Er som å bygge lego det.
    påstod til meg at giveren til 2kretslampa satt bak ved høyre bakhjul, og at den var nesten umulig å komme til..

    Sier jo litt da, når den sitter nederst på venstre dempertårn foran.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  17. #17
    Registrerte brukere KennethV8 sin avatar
    Medlem siden
    17. juni 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    155
    Antall takk

    Standard

    Disse erfaringene er nok veldig sentrert rundt enkelte verksteder. Har bare gode erfaringer med snapdrive i Bergen og på Lagunen. Man bør ta i betraktning at en så stor kjede er det lett for att det kommer ett par useriøse ansatte totalt sett. Samme skjer i alle store bedrifter. Men er bra at folk opplyser hvilke verkted det er og hvor de ligger. De trengs og bli hengt ut, så kanskje Snapdrive-selskapet får nyss på det og følger sakene opp.
    Toyota - Dyr og slitsom å fikse
    Ford - Ikke så dyr men mye å fikse
    Suzuki - Ruster bare, lite å fikse
    Audi - Lett å fikse, men mye å gjøre
    Volvo - Første bilen som faktisk er gøy og fikse for alt er så lett

  18. #18
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.572
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Husker bare hvor irritert eieren var jeg. Man trenger da virkelig ikke prøvekjøre en bil etter et oljeskift
    Ikke etter, men må varmkjøres før for at oljen skal bli tynnflytende slik at man får ut alt.
    '17 V90 D4
    '18 VW Caravelle T6
    X - '11 V70D3
    X - '03 XC90 2,5T AWD
    '79 245 L
    '18 Adrian Adora 573PT

  19. #19
    Registrerte brukere Sjakalen sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Drammen
    VCCN medlemsnummer
    337
    Innlegg
    1.440
    Antall takk

    Standard

    Hadde en Peugeot 505 GTI i Asker avd. for mange år siden. De burna rundt så grusen spruta på p-plassen. Så tilfeldigvis det. Full gass inn på verkstedet. Eksosen gikk nedi og ble revet av. Bare flira fårete han tosken i kundemottaket. Fy f...uansett hvor bra det kan være andre steder har jeg vært kvalm bare jeg tenker på det firmaet. Aldri mer.
    2017 V60 T4 Savile grey R-Design (--- Link
    2003 V70 D5 - Ruby red pearl (--- Link
    X 2000 V70 2,4 (--- Link
    X 1988 740 GLE B230E (--- Link
    X 1985 245 B200K, X 1977 240 B19 --) B23

  20. #20
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Vikebø Vis post
    Ikke etter, men må varmkjøres før for at oljen skal bli tynnflytende slik at man får ut alt.
    Det vet jeg, men dette var etter de hadde skiftet olje.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #21
    Registrerte brukere Ola Moen sin avatar
    Medlem siden
    08. mai 2011
    Sted
    Skotselv, Buskerud
    Innlegg
    3.173
    Antall takk

    Standard

    Det går vel mer på personene enn på firmaet generelt vil jeg tro. Selv om jeg ikke har veldig god erfaring med Snapdrive i Drammen. Der hadde Bestemor til kona mi inne en bil inne til EU-kontroll i vår. en 85' Opel Ascona C kombi. Ikke drømme bilen akkurat, men den har hu hatt siden hu vant den i et lotteri i 1985. Den har rulla sånn ca 40 000 km.
    Da jeg hentet bilen etter kontroll, var det gitt en 2'er feil på slakk i styresnekke, 1'er feil på manglende beskyttelseskopp på hengerfeste. Den koppen på hengerfeste har jeg aldri hørt noe om at man kan få feil på... Spurte også om det i det hele tatt var blitt sett på bilen, for en Opel Ascona C har aldri hatt styresnekke. Den har tannstang. den sitter bak motoren litt oppe på torpedoveggen. Da begynte han å bli spydig, og mente at jeg ikke var kompetent til å uttale meg om dette. Da jeg forklarte han at jeg faktisk har fagbrev som mekaniker på lette kjøretøy, og at jeg hadde jobbet 4 år i akkurat de lokalene vi nå sto i, og tok utdannelsen min der. Før Bertel O. Steen Drammen flyttet til Lierstranda, så ble han noe snurt. Jeg gikk ut i bilen og kjente etter om det var noe slakk i tannstang. Det merket jeg ikke noe til. jekket opp bilen og kjente etter på forhjulene, og fant slakk i venstre styreledd. konfronterte mekanikeren med det, og han ble spak og beklaget det.
    Avtalen ble at bilen skulle stå til dagen etter, de skulle få bytte styreledd, og kjøre ut kontrollseddel så bilen ble godkjent. Da jeg kom tilbake dagen etter, var bilen ferdig reparert og godkjent. Da jeg skulle betale, så tok de seg kun betalt for selve EU-kontrollen, og styreleddet. Ikke noe for etterkontroll eller jobben med å bytte leddet.
    Jeg tok en kjapp sjekk på resten av bilen et par dager senere, for å se om de hadde oversett noe annet, men det så bra ut til tross for hele 40 000km på 26 år
    Pedersen & Moen's diverse galskap.
    Treffes på 93288310
    75' 242
    81' 242 (Vent å se)

  22. Takk roarrr, mister-klæbu takket for denne posten
  23. #22
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Tenkte å lage en kjapp liten tråd om Snadprive bare sånn for å få ut min frustrasjon. Rekner med det går under forhandler, selv om det er et verksted.

    Hadde bilen på Snapdrive Ryen nå 18.10 i fjor, for å lufte bremsene (hadde ikke tid selv). Kan ikke si annet enn at jeg er missfornøyd.. Lufte bremsene ble vist altfor vanskelig for dem. Da jeg fikk tilbake bilen hadde jeg fullt trykk på forhjul og venstre bakhjul, mens høyre bakhjul hadde redusert effekt! tokretslampa lyste forresten fortsatt!

    Den skulle jo ha slukket hvis de hadde gjort det ordentlig, og da skulle jeg også hatt samme effekt på begge hjul bak.

    Skjønner at de stadig vekk kommer dårligst ut i test. Skal aldri la de idiotene røre bilen min igjen!
    Dæven, synd jeg ikke søkte på "snapdrive" her inne FØR jeg bestilte time der..... jeg skal dit i morgen og få skiftet bremseklosser foran. Rapport vil komme - hvis det er dårlig service........

  24. Takk Norhagen takket for denne posten
  25. #23
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. aug. 2011
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 93_volvo960 Vis post
    Dæven, synd jeg ikke søkte på "snapdrive" her inne FØR jeg bestilte time der..... jeg skal dit i morgen og få skiftet bremseklosser foran. Rapport vil komme - hvis det er dårlig service........
    Jaaaa?

  26. #24
    Registrerte brukere 93_volvo960 sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av chrisbjorklo Vis post
    Jaaaa?
    Ja, nei - tok ikke sjansen på snapp-draive etter all negativ publisitet, så bremseklossene skriker fortsatt etter å bli skiftet. Skal se om jeg får gjort det et annet sted...

  27. #25

    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    VCCN medlemsnummer
    132
    Innlegg
    365
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 93_volvo960 Vis post
    Ja, nei - tok ikke sjansen på snapp-draive etter all negativ publisitet, så bremseklossene skriker fortsatt etter å bli skiftet. Skal se om jeg får gjort det et annet sted...
    Volvo har jo fast pris på dette i Volvo NicePrice. 1490kr for foran inkl. montering.

    http://www.bilia.no/meny/verksted/fa...r-eldre-volvo/
    - 2018 Volvo V90 CC D5 AWD Polestar
    - 2014 Volvo XC70 D4 AWD
    - 2009 Volvo V50 2.0D
    - 2020 Adria Alpina 763UK+
    x Div. Volvo

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •