Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 140

Tråd: Biltema

  1. #26
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoMan Vis post
    Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

    Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.
    Var ikkje det også gjengen som inviterte til butikkopning, og mangla hovuddør?
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  2. #27
    Registrerte brukere Karlsen sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    150
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Var ikkje det også gjengen som inviterte til butikkopning, og mangla hovuddør?
    Var vell det ja. Er den dårligste Tema butikken jeg har vært på hvertfall!

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    er det slik på andre biltemabutikker at de hele tiden flytter rundt på ting hele tiden? er hvertfall slik her i kristiansand, virker som de gjør det bare for å ha noe å gjøre, er jo til en hver tid 4-5 stykker som bare går rundt i butikken og surrer

    også tror jeg de har fått inn noe eksosdeler fra en annen levrandør, før har de hvertfall vært gode og for eksempel så passet delene rett inni hverandre, men nå for litt siden når en kompis kjøpte noe 3" rør så måtte de slipes i kantene og bankes inni hverandre.

  4. #29
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Var på den nye Biltema butikken på Sofiemyr rett utenfor Oslo i dag. Stod en mann der som faktisk hadde jobbet på Volvo der, men som ønsket roligere dager i delelager disken på Biltema. Han fant bremseslanger til meg på 2 sekunder, og Biltema var de eneste som hadde inne! Da hadde jeg vært innom både Mekonomen, Sørensen og Balchan, Christoffersen og Bekken, samt Volvo. Har kjøpt noen andre greier der også som har vært grei kvalitet. Eneste jeg ikke er noe særlig fornøyd med en poppnagler, og vinkelsliper blader. Poppnaglene spretter ut omtrent før du har fått poppet de i, og spesielt kutteskivene til vinkelslipere er brukt opp før man får kuttet gjennom et eggeskall

    Ellers er jeg overrasket over hvor bra mange av tingene på Biltema er, kontra prisen Men er mye jeg også styrer unna
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  5. #30
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg var innom biltema på skjetten og der begynte idioten bak delelager disken å diskutere med meg angående det jeg skulle ha, skulle kjøpe nye muttere til felga sånn at dem sitter fast litt skeptisk til stål hjulbuttere på alu felger så skulle kjøpe nye å sa jeg skulle ha hjulmuttere til en 240 altså 1/2" gjenger og sa det var 1/2" gjenger og da spørte soppen bak kassa meg om jeg var sikker på det siden en kamerat av han kjørte med 940 felger på 240en sin og hadde brukt muttera fra den å jeg svarte: da har han tvingt på de muttera for det passer ikke for femmern! fikk bare til svar at det gikk som faen det å jeg sto på mitt å sa til slutt at han bare kunne holde kjeft å gi meg det jeg skulle ha(var litt stressa å hjalp ikke å diskutere med den idioten i ti min!) sa jeg skulle ha 20 stk først fikk jeg 10 og gjentokk at jeg skulle ha 20 og da ble han forbanna og gikk! så måtte gå å hente noen i kassa for å få de 10 siste! hva faen er det for en kundebehandling?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  6. #31
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Alnabru: Ikke handlet der så mye, men litt rotete butikk, finnes få folk som kan no særlig.

    Særp: Meget rotete butikk. Veldig flinke til å gi feil deler, så man må se nøye på delene før man stikker derfra.

    Fredrikstad: Utrolig fin og oversiktlig butikk, som oftest folk med peil i deledisken. Synd at butikken ikke er nærmere


    Det er jo sånn at en biltema butikk kan sjekke hva de andre har på lager, og jeg behøvde en calipper fort å gæli, måtte få kjørt en bil hjem. Stakk til Fredrikstad (er der iblant), var ikke inne.. Men de sjekket på dataen å fant ut at de hadde det i Særp, og at de fikk inn flere akkurat den dagen.. Kom til særp... Nei. De hadde visstnok ikke fått inn calippere på nesten 1 måned, og stod ikke at de skulle få noe samme dag.. Ser for meg at de i særp ikke kan det med å registrere ting..
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  7. #32
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    jeg var innom biltema på skjetten og der begynte idioten bak delelager disken å diskutere med meg angående det jeg skulle ha
    Same idioten som eg møtte på det. Eg skulle ha 2m med slange, så klarte tullingen å kome tilbake med to 1m lengder med slange.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #33
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    eneste positive med biltema på skjetten er at det er ei som er litt små fin som jobber i kassa innimellom (hu er norsk og blond bare for å ha det sakt)
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  9. #34
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Får legge til litt om Biltema hønefoss jeg da

    Fornøyd med lokale de har så langt. Liten butikk, men i mine øyne; oversiktelig og tatt med det folk flest skal ha! Årleite folk med bra kunnskapsnivå. Er enkelte varer som de kan slite litt med, men ser den når de har no rundt 30 000 artikler å forholde seg til.
    Siden disse ligger under avd. Bærum så får de deler som de ikke har derifra. Generelt bra
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  10. #35
    Registrerte brukere Kjetil Krømcke sin avatar
    Medlem siden
    31. juli 2010
    Sted
    Vestfold, Sandefjord
    Innlegg
    2.548
    Antall takk

    Standard

    Biltema Sandefjord har jeg ikke noe vondt om, det jeg har kjøpt og ikke vært fornøyd med har jeg alltid fått byttet. men kvaliteten på enkelte ting er begrenset, men i forhold til pris kan man ikke forlange så mye mere.
    [ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
    [X]2002mod V70N 2.0T Aut
    [X]1995mod 855 2.5l 10V Man
    [X] 1989mod MB190E 2.0l Aut

  11. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Har greie erfaringer med biltema på Hamar(furnes), men hver gang jeg har med ei liste på ca 5ting som skal handles inn så mangler de minst 1 av de tinga. Det skjer omtrent uansett
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  12. #37
    Registrerte brukere Heenster sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Er veldig godt fornøyd med Biltema i Arendal og Kristiansand. Samme eier på disse to butikkene og det merkes i form av utrolig god kundebehandling. Og er de tomme for det jeg skal ha i Arendal, ringer de til Kristiansand og sender derfra med en gang om de har det inne. Super butikk for oss som kjører Volvo. Det meste som selges til Volvo på Biltema er orginalt.

  13. #38
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Heenster Vis post
    Er veldig godt fornøyd med Biltema i Arendal og Kristiansand. Samme eier på disse to butikkene og det merkes i form av utrolig god kundebehandling. Og er de tomme for det jeg skal ha i Arendal, ringer de til Kristiansand og sender derfra med en gang om de har det inne. Super butikk for oss som kjører Volvo. Det meste som selges til Volvo på Biltema er orginalt.
    ???
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  14. #39
    Registrerte brukere Heenster sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    69
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    ???
    Nå skal det jo sies at dette er mine erfaringer
    Hvis det eksempler du er ute etter JørnM_940 skal du få det

    Kjøpte Bosch starter til 850'en der og den stod det Volvo på.
    Kjøpte nye eletriske og oppvarmede speil som det stod Volvo på.
    Håndbremsekablene stod det Volvo på.
    Lyktene bak stod det Valeo på og det er jo det som er orginalt på 850.
    Lenkearemene stod det Volvo på, men var i stål og ikke aluminimum som stod på bilen.

    Men finnes unntak selvfølgelig:
    Bremseklossene rundt om bilene stod det Biltema på.
    Bremseskivene stod det Brembo på.
    Bremsecaliperene stod det budweg på.
    Håndbremsesko stod det Biltema på.

    Så det er vel 50/50 på det jeg har kjøpt. Men det er flere som sier at det meste til Volvo er originalt eller lagd på orginale spesifikasjoner. Men ikke kapp hue av meg hvis det ikke skulle stemme da

  15. #40
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Heenster Vis post
    Nå skal det jo sies at dette er mine erfaringer
    Hvis det eksempler du er ute etter JørnM_940 skal du få det

    Kjøpte Bosch starter til 850'en der og den stod det Volvo på.
    Kjøpte nye eletriske og oppvarmede speil som det stod Volvo på.
    Håndbremsekablene stod det Volvo på.
    Lyktene bak stod det Valeo på og det er jo det som er orginalt på 850.
    Lenkearemene stod det Volvo på, men var i stål og ikke aluminimum som stod på bilen.

    Men finnes unntak selvfølgelig:
    Bremseklossene rundt om bilene stod det Biltema på.
    Bremseskivene stod det Brembo på.
    Bremsecaliperene stod det budweg på.
    Håndbremsesko stod det Biltema på.

    Så det er vel 50/50 på det jeg har kjøpt. Men det er flere som sier at det meste til Volvo er originalt eller lagd på orginale spesifikasjoner. Men ikke kapp hue av meg hvis det ikke skulle stemme da
    Da lærte man noe nytt i dag også Står det Volvo så er det Volvo, er ikke lov å sette andre sitt varemerke på sin egen vare. Trodde de bare hadde ettermarkeds-deler på Biltema jeg Men kjøper man f.eks plugger, pluggledninger, bremser og skiver (som du sa), pakningssett så er det ikke originalt.
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  16. #41
    Erik 850 sin avatar
    Medlem siden
    06. mars 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    241
    Innlegg
    341
    Antall takk

    Standard

    Biltema Fredrikstad er en god og ovesiktlig butikk.
    Personene i delelageret kan stort sett litt om bil!

    Men etter den siste utvidelsen har de stokket om på hvor ting står i 2. etasje :P
    Før kunne jeg gå rett til den hyllen jeg skulle ha og plukke ut det jeg ville. Men nå må jeg alltid til maskina for å finne ut hvor ting befinner seg. Stress, men kommer nok inn i det nye systemet deres (som forøvrig er litt rotete) etterhvert.

  17. #42
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    stiller meg bak den generelle oppfattninga her, verktøy er bra hos biltema, har et par skrallesett, popnageltang osv, funker som fjell, synes og den varmebestandige lakken deres er veldig bra. den som heter Hot Paint, IKKE den som heter motorlack eller engine enamel, den holder ikke vanlige motortemperaturer på en B5252S engang.

    er IKKE fornøyd med service eller generell kompetanse på Biltema i Oslo, da jeg kjøpte håndbremsvaiere der for en stund sida. for det første ga de meg feil (skillet går på et chassinr i 93-94modeller) og når jeg da bestilte de andre vaierene, og ikke hørte noe på 6uker, ble jeg fortalt at den bestillinga hadde stått på vent på det svenske delelageret siden den ble lagt inn. da jeg hadde betalt på forhånd, kom de plutselig med det at jeg IKKE kunne få igjen penga, kun tilgodelapp.... aksepterte ikke det, for å si det slik, Lysaker kjefta til seg penga igjen.

    Biltema på Skjetten har jeg derimot kun gode erfaringer med.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  18. #43
    Registrerte brukere Vulva sin avatar
    Medlem siden
    14. juli 2010
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Mine erfaringer:

    Styr unna lamdasondene de har (fungerer gjerne opptil en måned)
    Har hatt hell med tennplugger (merke Eyquem, ikke biltema vel å merke)

    Ellers

    Sandnes: Trangt, varer står ikke på oppnevnt plass. Må somregel stå i kø for å få hjelp, ellers somregel hyggelige folk med lavt kunnskapsnivå.

  19. #44
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard Biltema-tråden!!! Tråden hvor man kan dele erfaringer om deres produkter

    I stedet for å ha haugevis av "hvor-bra-denne-delen" tråder hos Biltema, så var tanken å kunne samle alle på et sted.


    Starter med hvordan deres hjullager er til 945. Noe å satse på?
    http://www.biltema.no/no/Bil---MC/St...ger/Volvo/940/
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. #45
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Fiffig.

    74054 940 91-97 HJULLAGERSETT VOLVO bak med multilink 599.00

    940 med multilink...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #46
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Fiffig.

    74054 940 91-97 HJULLAGERSETT VOLVO bak med multilink 599.00

    940 med multilink...
    Vært borti det? Vurderer å byttte et par de de begynner å bli slitne.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  22. #47
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Vel, har aldri sett 940 med multilink, levert orginalt?

    Har ikke prøvd Biltema-lager nei, går for orginaldeler typ SKF o.l når jeg først skal bytte. Koster jo nesten det samme uansett..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #48
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Vel, har aldri sett 940 med multilink, levert orginalt?
    Amerikansk 940SE Turbo har multilink

  24. #49
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Amerikansk 940SE Turbo har multilink
    Og de er det nok laget en million av, og solgt i land som Biltema har butikker i, evt importert en haug til det landet, slik at Biltema faktisk fører det? Hm.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #50
    Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    VCCN medlemsnummer
    2802
    Innlegg
    8.130
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Og de er det nok laget en million av, og solgt i land som Biltema har butikker i, evt importert en haug til det landet, slik at Biltema faktisk fører det? Hm.
    De har til bilene med og uten MK2
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

Side 2 av 6 FørstFørst 1 2 3 4 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •