Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  5
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 140

Tråd: Biltema

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard Biltema

    Biltema
    www.biltema.no
    selger mye bildeler med variert kvalitet! kvaliteten påd elene kan variere fra å være brembo bremseskiver i noen måneder til å være "noname" de neste månedene.
    Kundeservicen er delevis bra. den beste er vell i fredrikstad. Oslo er det håpløst..(blir irritert bare av å tenke på det :P)
    Prisene er bra på noe, men noe er også dyrt. Men vet man hva man skal ha og har litt erfaring med diverse ting der så går det å handle der.
    Den beste bilteman jeg har vært på er i sverige. hvor det ikke er noe "delelager" men alt ligger utover i butikken! noe som er perfekt for de av oss som bruker fantasien litt

    EDIT!
    Tenkte vi kunne sette opp en liste med "brukbare" deler fra biltema?
    (Husk at selv om noen produkter blir anbefalt nå betyr ikke det at de alltid har vært / vil være bra, de bytter leverandør ofte)(Vi tar med delene som er brukbare for typiske volvo folk på forumet. altså ikke bestemor som bruker bilen 1km 53ganger i året. da duger alt...)

    Bremser:
    Helt nye calipere, fungert for en del av oss. og holder bedre en de man får på mekonomen / volvo. Mye billigere er de også. Eneste negative er at man ikke får med gummi på "skrikdemperen" (se bildet). Men de kan man lett flytte over.
    http://i652.photobucket.com/albums/u...1012011130.jpg



    Bremseskiver, En stund hadde de brembo, Det har de ikke nå lengre (ihvertfall ikke til volvo). Men disse fungerer veldig bra. er noen forskjeller fra original. litt mindre gods i "kjølekanalene". men disse har tålt mye juling av meg og andre folk. Ikke blir de slitt ned unormalt fort heller.
    http://i652.photobucket.com/albums/u...1012011131.jpg

    "flat" vindusviskere. Delte meninger. Men de fungerer bra hos noen (jeg ville gjerne at de skulle tatt over hele delen på passasjer siden. men føyer de opp på listen. De fungerer bra nok for folk flest)

    Batteriene deres: Også delte meninger. di fungerer egentlig bra. men i minus så er erfaringen at de har veldig lite "startstrøm".


    Startere: Starterene er vell av samme kvalitet som volvo bruker / brukte. bare gode erfaringer. Har ikke prøvd til hvitmotorene enda(ikke hørt om flere som har heller?)

    Dynamoene også, fungerer veldig bra (den nye typen de fikk inn for noen år siden).

    Pakkningssett til rødblokkene: Her er det litt lotto igjen. Har opplevd å få "skjøta" toppakninger(stålkanten rundt cylinderen hadde skjøt i seg...). Men resten av pakkningene etc har fungert bra.

    Kobberpastan er også bra?


    Bensinpumpene: Har opplevd på en pumpe at akselen gikk av. men kjører med en slik pumpe nå. det gjør en del andre av oss også.

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Da må du få med Rain-Off. Sanseløst bra produkt, billig er'e og.
    Skrik ut erfaringer så kan jeg/mod slenge inn?

    Burde man ha en "ikke kjøp" liste også? hvor bremseklosser, tenningsdeler og lyspærer skal lempes inn?
    Sist endret av TeamBørnOut; 31/01/11 kl 20:45
    One Ring to rule them all

  2. #2
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Kristiansand: Tar aldri telefon når man ringer dem.
    Ellers så har dem som regel allt på lager, og det er bra.
    Prøver alltid å unngå å kjøpe bremseklosser samt "gummi" produkter fra dem, da det som regel er harsk gummi.
    Verktøy er jeg som regel fornøyd med, samt ting som jekker, kompressorer og slikt.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    har mange gode erfaringer med produkter fra biltema, med untak av håndbrekk deler til 240, pluggledninger, eksos gummioppheng og noen andre ting. men verktøy, eksosdeler, pluss masse andre ting som "kan være kjekt å ha" liker jeg å kjøpe der

    men kundeservicen her i kristiansand er helt elendig, er bare en gjeng med unger som tror de har peiling på bil som jobber der virker det som, med untak av et par stykker. spessielt på delelagere er dette plagsomt, men jeg har begynt å bare finne delenummer selv. gidder ikke vente på at de skal lese gjennom halve katalogen for å finne riktig del(noen ganger er det riktig del hvertfall :P)

  4. #4
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Veldig bra kvalitet på det "dyre" verktøyet hos de.

  5. #5
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Veldig bra kvalitet på det "dyre" verktøyet hos de.
    det meste av handverktøy er bra der..det lokale skipsverftet her kjøper fra biltema:P
    eneste elektrikerene klager litt på avbiterene deres:P

  6. #6
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Verktøyet er jeg svært tilfreds med, 10 års garanti også
    Ikke like tilfreds med elektriske verktøyet (muttertrekker og slipemaskin), men null stress å komme innom å få byttet i ny vare Selv uten kvittering

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Steinkjer, Norway
    Innlegg
    741
    Antall takk

    Standard

    Har bytta mye der, men om vindusviskere kjøpes, ta vare på både kvittering og ekse, det er de strenge på
    -2010, Volvo C30 - Bruksbil
    -1995, Ford Transit "Martini Racing" - Sommerbrukis
    -1974, Massey Ferguson, Perkins 2.5L - Brøyteutstyret

  8. #8
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    kjøp verktøy, vindusviskere, og forskjellig dritt som det ikke er så farlig med. men ikke kjøp elektrisk verktøy der, kompressor eller lignende. de havarerer. veldig fornøyd med fastnøkklene med 10 års garanti! varma og og bøyde en nøkkel for å komme til på golfen til en kompis. bare for å prøve tok jeg med meg nøkkelen tilbake til biltema for å prøve og bytte den. karn i kassa sa det var ikke noe problem. fikk med meg en ny og ny kvittering om jeg skulle klare å bøye den også veldig bra!

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    er egentlig kjempe fornøyd med de, har ikke dårlige erfaringer med de, pærene dems er bra.
    kunne tenkt meg og prøvd motor pakningene dems, men vet nå ikke helt enda
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Du kan få min toppakning fra biltema. den som er skjøta :P
    One Ring to rule them all

  11. #11
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Har ikke så mye å si på kompressorene der egentlig. Vi har hatt vår i 5 år, og bestefattern har hatt sin snart 10 år tror jeg..

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    bare bytte olje på de så holder de store kompressorene maaaange år. 10år akkurat holdt de 2 som pumpa å gikk på et lokalt verksted her. men de fikk dårlig med oljeskift. kjøpte 2 nye fra biltema faktisk. men luftverktøyet der kan man kaste
    One Ring to rule them all

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Særp: Har aldri noe inne, vet aldri når det kommer inn og bryr seg egentlig ikke stort om det heller. Eier ikke teknisk innsyn, heller ikke interiserte i å finne ut noe.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Synd de har ødelagt nettsiden sin. Var bedre før, eller så skjønne jeg den bare ikke.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  15. #15
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Enig Jonas! Veldig uoversiktlig.
    Sist endret av Per Turbo; 23/02/10 kl 07:28
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det står jo ikke info om delene lengre. og mye kommer opp på feil steder
    One Ring to rule them all

  17. #17
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Servicen på Biltema i Mjøndalen er ikke noe jeg vil skryte av. Da jeg tok den siste pakka med eksosbandasje av hylla gikk jeg og spurte når de fikk inn mer. Joa. De hadde fått varer samme dag og dreiv smått å pakket ut. Men han kunne ikke gå å finne eksosbandasjen som sto på pakksedelen til meg, da den "sikkert" lå i bunnen av en pall.

  18. #18
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Servicen på Biltema Sandefjord er heller ikke noe å si store ord om, etter min mening. Spurte om en ting, og gubben plotter inn nummeret på data'n (som jeg alt hadde gjort), fortalte at de hadde 5stk igjen og at den lå på hylle det og det (hvilket jeg også hadde lest). Da jeg fortalte gubben at det ikke lå en dritt i den hylla som lignet, og ikke sto et eneste varenummer med pris som kunne indikere at den gitte delen skulle befinne seg der, fikk jeg bare et dumt blikk og en skulder-trekning til svar, før han gikk. Desuten er de veldig glade i å gjøre om slik at det blir mindre og mindre system i rotet. Det har rett og slett blitt en "i nøden" butikk, untatt for noe av verktøyet.

    Edit: Har hatt et par lignende episoder med annet personell, så har ikke vært engangshendelse.
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  19. #19
    Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    VCCN medlemsnummer
    438
    Innlegg
    2.569
    Antall takk

    Standard

    Kompressorene de har er ok. Brodern kjøpte ny den største hos de, og sjekket den opp mot en tilsvarende hos en annerkjent leverandør her i Bergen. Kompressordelen viste seg å være samme fabrikat, eneste forskjell var tanken.. Så nå har han denne som fungerer utmerket og en hauggammal Atlas som også funker som smør

  20. #20
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Biltema Tiller har en par ansatte som skulle sett døra for lenge siden.. Står 10min i kø i bildisken, så spør kommer jeg med et 2" flexirør av noe slag og skulle hatt 2,5" (rør fra turbo til LMM). Kommer til disken og får åpna kjeften nok til å si "dere har vel ikke disse i..." "NEI!".. Ble helt satt ut

  21. #21
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Biltema Tiller har en par ansatte som skulle sett døra for lenge siden.. Står 10min i kø i bildisken, så spør kommer jeg med et 2" flexirør av noe slag og skulle hatt 2,5" (rør fra turbo til LMM). Kommer til disken og får åpna kjeften nok til å si "dere har vel ikke disse i..." "NEI!".. Ble helt satt ut
    Haha, hørtes ut som veldig seriøse ansatte .

  22. #22
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    En "old-timer" som sikkert nermer seg 50. Gretten gammel gubbe

  23. #23
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    En "old-timer" som sikkert nermer seg 50. Gretten gammel gubbe
    Hehe, har selv vært ut for en slik en på tiller
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  24. #24
    Registrerte brukere roarrr sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Meråker Nord Trøndelag
    Innlegg
    407
    Antall takk

    Standard

    De fleste ganger jeg har handlet på Tiller, har de vært hyggelige. De er også hjelpsomme, om en har tullet bort seg. Jeg kjøper noe verktøy hos BT, også eksosdeler er OK, pluss endel annet småtteri. Bremsecalipere, bremsebelegg og gassdempere til bakluke pluss vanlige støtdempere styrer jeg unna. Det er vel sånn at om en kjøper det billigste, så FÅR en det billigste.

  25. #25
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. jan. 2010
    Sted
    Bodø
    Innlegg
    444
    Antall takk

    Standard

    Ny åpnet Biltema i Bodø har ikke imponert meg. De har ikke kontroll på hvor varen er plassert, data og virkelighet stemmer ikke og når det skjer er de ikke interessert i å hjelpe deg mer.

    Skal du ha bildeler på Biltema i Bodø, bør du handle de før 16:00 etter den tiden er det kun noen som overhode ikke har peiling på bil som står i delelagret.
    - 1998 Volvo V70
    - 1975 VW Boble


    Bilbelte er tøfft

Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •