Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Omtale Volvo på broom.no

  1. #1
    Registrerte brukere Modellbilsamler sin avatar
    Medlem siden
    22. aug. 2010
    Sted
    Storsteinnes, Troms
    Innlegg
    186
    Antall takk

    Standard Omtale Volvo på broom.no

    Noen flere enn meg som synes det er morsomt å lese om Benny sine saker om Volvo på broom.no. bl.a den siste om 240 Turbo.

    Hver gang han er uheldig å skriver en sak om Volvo, så tar det helt av i kommentarfeltet med hat meldinger og kritikk om alt som har med Volvo og de som eier en Volvo å gjøre.

    Når jeg leser disse barnslige kommentarene, som veldig ofte er fulle av skrivefeil, så kan jeg ikke annet enn tenke stakkars om disse menneskene.

    Noen som har en formening om hva som gjør at det er blitt en slik hatklubb mot oss som elsker Volvo?

    Håper denne er i rett underforum.
    Hjemmeside: www.modell-volvo.net

    -2011 V70 D3 R-design aut.
    -2012 S40 S/S 1,6 DRIVe (konas)
    -1982 760 GLE (original veteran)
    -94 460GL (slitern)

  2. #2
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.468
    Antall takk

    Standard

    Siden dette er et volvospesifikt forum så må jeg kanskje trå litt forsiktig nå. Men jeg har inntrykk av at mange volvoeiere (det gjelder hovedsaklig unge eiere i gamle modeller) rett og slett bidrar til dette selv. Hvor ofte har man ikke sett gamle stygge opphora 240'er på bygdefester der folk danser på taket, spiller dårlig trance og drikker seg drita fulle rundt bilen? Eller rullemala volvoer med frieksos som råner fram og tilbake den samma ruta i byen/tettstedet 120ganger hver kveld? Med innslag av etthjulsspinning, pottsmell og generell forsøk på herjing?

    Det har vel bare blitt populært å mislike volvo, og gjerne folk som kjører volvo. Dette gjelder da i særklasse gamle modeller som 100-, 200-, 700- og tildels 900-serien. Kommer jeg en plass i 740'n er det lett å bli stempla som råner, men kommer jeg f.eks med v70n'en så er det ingen som rynker på nesa engang.

    Gammel volvo har vel status som traktor og rånebil, nettopp fordi det er folk som bruker bilene til det som gjerne blir lagt merke til. At bilene ikke er så veldig sofistikerte og nymotens hjelper ikke på det heller.

  3. Takk THolandsli, jacobsen takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Så riktig skrevet det bare får blitt
    One Ring to rule them all

  5. #4
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke noe gærnt i ta et par runder i gata når en har lite å gjøre på, snakke med gamle kjente ol.

    Greit nok at det finnes enkelte folk som ikke klarer / gidder å ta være på bilane og kun herjer dem ihæl, men det finnes nok av folk som bruker xxxxtusen kr på bilen og som støtt og stadig er ute å "råner"

  6. Takk R-israelsen takket for denne posten
  7. #5
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Jo da, jeg synes også det er litt kjekt å lese om Volvo på broom, slik som Turbo denne gangen, eller 262C eller den "sjeldne perlen" som jeg selv kjøpte en tid senere - selv om det er grenser for hvor interessant det blir for meg/oss som allerede er godt over gjennomsnittlig velinformert om gamle Volvoer.

    Når det gjelder bakgrunnen for den stadige strømmen av hatkommentarer, tror jeg eab's analyse er korrekt: Generasjoner av unge Volvo-eiere har bidratt sterkt med mye stygt, om jeg skal få si det selv.

    Jeg tror jeg tiltrekkes av den klassiske Volvoens sikkerhet, kvalitet og funksjonalistiske design, og mener helt klart at disse bilene i utgangspunktet er så "streite" at mange av de vanlige "oppgraderingene" lett gjør at mye skjærer seg ganske alvorlig visuelt sett. 18-åringers påfunn kan se ille ut uansett bilmerke, men jeg er faktisk tilbøyelig til å være enig med kritikerne i at det kan se ekstra fælt ut på en firkantet Volvo.

    Men altså - mange av kommentarene bikker godt over i unyansert hat som jeg vanskelig kan se at det finnes rasjonelt grunnlag for.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #6
    Registrerte brukere Austin Van Man sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Voss
    Innlegg
    227
    Antall takk

    Standard

    Da e samma faktene so på mopedportalen. Lenge sidan eg har vore der pga. at da berre e usakleg drittsnakk.

    Folk so skriv på broom må få augene opp, og forstå at folk har ulike meiningar.
    Føle at da e litt so om visst nokon so kjøpt seg bil, so blir da bilmerke automatisk Verdens beste bil.
    Alle bilmerke har + og - med sine bila. Den ultimate bilen so alle likar finst ikkje

    Smaken e so baken - delt i to...
    '59 Austin A35 Van
    '57 Austin A35 Van
    '73 Volvo 144 Weber
    '91 Range Rover Classic
    '90 Lancia Thema 8.32

  9. #7
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Ja, er litt dumt at så mange rakker ned på volvo. Noen av dem rakker ned på volvo generelt, ikke bare harry240er. (En gjenganger er jo en som kaller seg 190 - finns utallige mange harrye 190er også da men..)

    Får høre det i klassen at bilen er skikkelig firkanta, veier 100 tonn og er som en stridsvogn men jeg tar det som et komplimang. bilen min er tilnærmet strøken og så å si original og jeg trives storveist med det jeg her helt enig med eab. men dette har vel noe med hvor man bor, med tanke på storbyer eller langt utpå bygda
    Dette med harry-volvoer har jo eksistert siden folk begynte å sette revehale og laksetrapp på Amazonene sine tidlig på 80-tallet.
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  10. #8
    Registrerte brukere 142senja sin avatar
    Medlem siden
    28. april 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    205
    Antall takk

    Standard

    men laksetrapp er fint
    - volvo 142 grand delux 1972 søndags bil
    - volvo 740 gl 1985 spiker :(
    - volvo 240 gl 1993 bruksbilprosjekt

  11. #9
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Dette med harry-volvoer har jo eksistert siden folk begynte å sette revehale og laksetrapp på Amazonene sine tidlig på 80-tallet.
    Kan lure på om PV også ble en slik skjebne til del noen år før...?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Lignende tråder

  1. Utsagn fra broom.no - noen med samme erfaring?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 164
    Siste post: 03/03/10, 20:06

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •