Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: v70R AWD 1999-2000 noe å ha på? eller burde man kjøpe audi?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard v70R AWD 1999-2000 noe å ha på? eller burde man kjøpe audi?

    Hadde egentlig bestemt meg for en slik når rette bilen dukket opp. Synes det er det fineste v70 karosseriet. Kan ikke fordra fremhjulstrekk.

    Jeg er vandt med audi quattro, vw 4motion og er veldig fornøyd med kjørbarheten der og tenkte at volvo ikke kunne være dårligere.

    Men når jeg leser meg opp, forstår jeg det slik at volvo
    AWD
    i denne årgangen egentlig er fremhjulstrekk (slik man har hån-ledd av Toyota raw 4, honda crv o.s.v...) og at bakhjulene kobler inn når man spinner på fremhjulene... Det er vel ikke dette man ønsker?

    Fant også ut at det var noe som heter vinkeldrev og viskosekobling som virker som om er drårlige greier på v70R
    AWD
    .

    Har jeg misforstått noe eller stemmer det at en Audi fra rundt 2000-tallet med stor motor vil gi utrolig mye bedre kjøreglede og fremkommelighet enn volvoen jeg har mest lyst på?

    Jeg trenger argumentasjon for hvorfor jeg burde velge volvo V70R
    AWD
    og det jeg bryr meg om er at bilen skal være volvo-kvalitet, sprek og at jeg kan ligge sideslengs på glatta når jeg vil det og komme meg opp bakkene når jeg vil det.

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    tror du skal satse på audi jeg
    One Ring to rule them all

  3. #3
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    quatro systemet er helt klart bedre en awd systemet, men det er jo et spørsmål om smak, å hva du ønsker.

    bare ver obs på at det er mye utlegg med audi fra rundt 2000 du er i såfal mye mer sikker om du går for en fra 2001 og opp, de har den nye forbedrede multilink forstilling, den gammle er så dårlig at det er helt skummelt, har sett de utslitt etter bare 30.000km, den nye er MYE bedre.

    etter 03 mener jeg så får volvo haldex, å kutter ut viskosekoblingen, men har fortsat
    DSTC
    som stopper det meste av sidelengs leken :(

    audi har esp, den kan slås av, men er ikke helt sikker på hvor mye den lar deg leke forde, klart på de eldre har du jo ikke dette problemet da

    men min personlinge mening er at audi er kjedelig, jeg føler at når jeg kjører audi så bare kjører jeg, er ikke noe personighet der, vertfal ikke som det var i de gamle gode quatroene

    men det er meg, jeg kan ikke fordra vw, audi, eller bmw, så er kanskje ikke så greit å se til meg for støtte

    Jeg har derimot skrudd på det meste av de, så jeg vet sånn sirka hva jeg snakker om

    lykke til
    Sist endret av ASK Racing; 01/01/11 kl 23:56
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  4. #4
    Registrerte brukere volvo242 sin avatar
    Medlem siden
    17. feb. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.161
    Antall takk

    Standard

    volvo og audi systemene er jo bygget med 2 helt forskjeldige mål! Volvon er jo utviklet for framkomelighet mens audi systemet er bygget for mere sportslig kjørestil! Liker virkelig quattrosystemet, og etter 4 år med 4wd om vintern så finnes det ikke alternativ for min del..

    Min mor har en 99 a6 quattro og har bruk denne i daglig bruk i 4 år å bytta 1 foring! det er det eneste som er gjort og bilen har gått ca 200k.. lett å leke litt med på vinterføre og solid drivlinje! eneste problemet er at den har 2,4 liter v6 å den er utrolig dau.. :( tror det er greit å kjøpe 2,8 eller større.. 2,5 diesel v6 sliter litt med kamslitasje, det må man være obs på vis diesel er aktuelt..

    det er vel i hovedsak a4 som har mest trøbbel med multiknirken etter som jeg har forstått det, tror en a6 rundt 2000 og nyere er et rimelig sikkert kjøp
    -Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
    -Audi a8 W12 Q
    -Audi v8 4,2 Q turbo
    -Honda cbr 900rr (++)
    og div skrot hær og dær..

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Takk for tilbakemeldinger...

    Jeg vet at audi i denne årgangen en full av problemer og det jeg trenger er argumentasjon på hvorfor jeg vil ha V70'en...

    Er det så ille som jeg har lest meg opp til? Sliter den dekk? Ryker viskosekoblingen i et bankende? Må man ha et nytt vinkeldrev i året?

    Jeg har veldig mye lyst på volvoen, men mangler argumentene...

    Hvordan er V70R
    AWD
    å skru på? Mye feil? Kan man stole på dem eller er man bekymret for neste deleregning som kommer?

  6. #6
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    V70'en er svært enkel å skru på
    AWD
    systemet er langt i fra så dårlig som folk skal ha det til, men du kan ikkje ligge i 80 noken mil og så gi full gass i en sving om du vil sladde. Den treng litt tid på å varme seg opp men om du ex kjem til en oppoverbakke begynne det fort å sleppe litt på framhjula uten at du merka det noke særlig og då kjem bakenden på banen ganske fort. Bestekompisen min har en 98 R
    AWD
    og den er heilt nydelig å køyre! Min 07 har bedre awd, men den har antiskrens så R'en leika bedre.

    Dersom du har tenkt å kjøpe en V70 for å køyre som om du har stjelt den heile tida så kan du heller kjøpe deg en anna bil. Men som en familieracer er den topp
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  7. #7
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    det er vel i grunn ikke vinkeldrevet som ryker i seg selv, men overførings hylsa i mellom vinkeldrevet og kassa, er en relativt grei fiks.
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Takk for tilbakemeldinger...

    Jeg vet at audi i denne årgangen en full av problemer og det jeg trenger er argumentasjon på hvorfor jeg vil ha V70'en...

    Er det så ille som jeg har lest meg opp til? Sliter den dekk? Ryker viskosekoblingen i et bankende? Må man ha et nytt vinkeldrev i året?

    Jeg har veldig mye lyst på volvoen, men mangler argumentene...

    Hvordan er V70R
    AWD
    å skru på? Mye feil? Kan man stole på dem eller er man bekymret for neste deleregning som kommer?
    på audi, spes A6 fra 98-00 er det hovedsaklig kammene, turbo og forstillings deler som er problemet. at 2,5 TDI som jeg har.

    99-00 er de som er værst på kammene.

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. juni 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    216
    Antall takk

    Standard

    Har riktignok ingen erfaring med volvo awd,men kan ikkje sei noe annet at eg er utrolig fornøyd med min 2001 rs4.utrolig bra fremkomlighet og lett og leke med vis du skrur av esp som nevnt.Quatro systemet er så og si skuddsikkert,og tåler mye effekt.Men Audi har noen forferdlige verksted priser,betalte 500 kr mer timen en ka eg gjorde hos volvo.
    Det er vel det eneste minuset eg kommer på

  10. #10
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    vel, med en rs4 så er det vel i grunn ikke så mye å være missfornøyd med foruten prisen
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Sola
    Innlegg
    252
    Antall takk

    Standard

    Tror nok jeg avskriver volvoen... dessverre...

    Dette skal være en kjør-til-hytta bil og den må være i stand til å slippe når jeg ønsker det...

    Blir nok ikke dieselen, tror jeg satser på 2,7 biturbo. Men er redd det blir litt dyrt når det er 2 av alt... to turboer, to topper, sensorer som ryker plutselig.. og ikke minst multiknirk forstillinga...

    Noen som vet noe om S6 4,2 ca. 2000 årgang? Er disse mye problemer med?

    Erfaringsmessig er forskjellen på volvo og audi at volvoen aldri stopper... den sier liksom fra og blir dårligere at nå er det på tide å skru litt... Men audien er jeg redd stopper når den vil si fra at man må skru...

    Kommer uansett til å beholde 945 Turbo og 144'en min så blir ikke uten volvo ihvertfall

  12. #12
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Eldre quattro med skikkelige torsendiffer over alt er jo overlegent. Ikke mer å si om det
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  13. #13
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo144 Vis post
    Tror nok jeg avskriver volvoen... dessverre...

    Dette skal være en kjør-til-hytta bil og den må være i stand til å slippe når jeg ønsker det...

    Blir nok ikke dieselen, tror jeg satser på 2,7 biturbo. Men er redd det blir litt dyrt når det er 2 av alt... to turboer, to topper, sensorer som ryker plutselig.. og ikke minst multiknirk forstillinga...

    Noen som vet noe om S6 4,2 ca. 2000 årgang? Er disse mye problemer med?

    Erfaringsmessig er forskjellen på volvo og audi at volvoen aldri stopper... den sier liksom fra og blir dårligere at nå er det på tide å skru litt... Men audien er jeg redd stopper når den vil si fra at man må skru...

    Kommer uansett til å beholde 945 Turbo og 144'en min så blir ikke uten volvo ihvertfall
    vet ikke så mye om s6 4,2, men har kjørt 2.7 bi, å jeg var ikke spesielt imponert, da var gamle s6 2.2 turbo mer morro

    men hvis du først skal bruke så mye penger, hvorfor ikke kjøpe en V70R da??

    her sammenlignes S60R mot S4 4.2 Avant http://www.youtube.com/watch?v=aatIRmv-frk
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  14. #14
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    syntes synd på de felgene :/
    synd det ikke var V70R
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

Lignende tråder

  1. Tenker å kjøpe Felger til V70 97-2000! Forslag?
    By Håkon Å in forum Dekk, felg, chassi og bremser
    Svar: 2
    Siste post: 13/12/10, 22:20
  2. ønsker å kjøpe en 240 eller 740
    By ovevolvo in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 15/04/10, 15:09

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •