Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  303
Side 62 av 113 FørstFørst ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 ... SisteSiste
Viser resultater 1.526 til 1.550 av 2801

Tråd: Ulykker med Volvo involvert

  1. #1526
    Registrerte brukere andreas y. sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    osterøy.hordaland
    VCCN medlemsnummer
    19
    Innlegg
    288
    Antall takk
    93 940 gullklumpen langtidsprosjekt
    13 isuzu dmax bruksbil

  2. #1527
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Hun kan være glad for
    SIPS
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. Takk Revell takket for denne posten
  4. #1528
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av divad Vis post
    Men synes iikke vi er så veldig off-topic nå. Tråden heter ulykker med volvo involvert. Tør påstå at i mange av tilfellene var dårlig veistandard med i å påvirke ulykken. Så det er jo tross alt beslektede emner
    Det har du rett i, og det var vel derfor me kom inn på det i denne tråden


    Når det gjeld dårleg veistandard so er det ikkje først og fremst breie, rette veiar som skal til for å få slutt på ulykkene. Me ska jo tross alt kjøra etter forholda, so det nyttar jo ikkje å sei etter eit uhell at "det var ikkje min feil at det var ein sving der eg skulle kjøra i 80"
    Viss me tilpassar farten etter forholda er det ikkje mykje farlegare å kjøra på ein smal vei. det om er mykje verre er alle dei (inkludert meg) som risikerar å få ein fleire tonn tung stein i håve kvar dag, hol i veien som folk svingar unna rett før ein sving og plassar der det går stup rett i havet attmed vien utan rekkverk og sånt. Men dei fleste ulykker skuldast nok uoppmerksomhet, uforsiktighet eller promille. Det er veldig mange som kresjar på grunn av at dei kjører uvetig, og skuldar på dårleg vei. Viss dei ikkje kjører med vet kan det no gå gale uansett kor bra veiane er, og på veiar me kan kjøra fort, er det jo endo farlegare viss det går gale.
    So hompete veiar og dårleg rassikring irriterar meg mykje meir enn at eg må svinga litt og at det går litt opp og ned og av og til bremsa og kanskje stoppa når eg møter nåken. Her er det mange plassar det er djupe holer i veien i ei 80-sona, der er det lett å øydelegga felgar og hjuloppheng for dei som ikkje veit om det. Men det kjem nok ikje til å komma ny asfalt dar, dei sette heller ned fartsgrensa til 70 og kanskje 60. Longt frå både folk og fe. Det er for dårleg i verdens rikaste land, velferdsstat og alt det fine dei kallar seg. Spesielt med tanke på kor mykje me betalar.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #1529
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Enig der, veidekket i distriktsnorge burde vært høy prioritet. Det er for mye fokus på sånt valgflesk som nye enkeltstrekninger på det sentrale østland (som også forsåvidt er underdimensjonert før de er påbegynt og koster skjorta og vel så det i bompenger for de som skal bruke veiene), så de glemmer helt av å vedlikeholde de veiene vi allerede har.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  6. Takk Øygard takket for denne posten
  7. #1530
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2011
    Sted
    bergen
    Innlegg
    195
    Antall takk

    Standard

    til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket

  8. #1531
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jba002 Vis post
    til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket
    har ikke lov å klage? er jo mere komfortabelt å kjøre over ett nypløyd jorde. ihvertfall når gjelder rv3.

    nei det begynner å komme seg noe men, tar litt for lang tid..
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  9. #1532
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jba002 Vis post
    til dere som bor på østlandet, dere har ikkje lov å klage på veiene, så å si alt er jo strøket
    Dåke i bergen har heller ikkje nåke å klaga på sånn sett. Men veiane er jo ekstremt underdimmensjonerte. Det er ikkje so lite frustrerande å stå i ein kø som står i ro i ti minutt før han flyttar seg fem meter og står i ro i ti minutt til. Og det eg syns er verst er når eg kjem frå Arna til Åsane, og ska komma meg inn i rundkjøringa i rushtida når det kjem tett i tett med bilar frå Bergen sentrum og utover mot Knarvik. Då er det jo håplaust å komma seg inn i rundkjøringa. Ein er nøydd å pressa seg inn, ellers blir ein ståande dar... Og det tar ikkje long tid før ein Audi bak deg bjynnar å tuta
    Ein må berre ta ein sjangse og prøva å pressa seg inn. Det er jo ikkje bra i det heile tatt at me må snikka oss inn for å komma oss fram. Det er sikkert endo verre for meg som er vant med at det tar minst fem minutt mellom kvar gong det kjem ein bil forbi, og i tillegg ikkje har den beste bilen til sånn kjøring.

    Eg er enig med The Sven i at dei først og fremst må setta dei veiane me har i stand før dei ska laga endo fleire.
    Her er det mykje snakk om ferjefri E39 for tida. Eg forstår ikkje vitsen. Me kan kanskje spara 20 minutt på det, men ein må jo ta pause av og til likavel, og då er det jo berre fint at dei som ikkje har vet til å stoppa og ta ein pause blir tvinga til det på ei ferja Eg meinar ikkje at det ikkje har nåken fordelar å erstatta ferjene med bruer og tunnellar, men det har ikkje so mange fordelar at det er verdt fem milliardar på det. Og kem er det som må betala dei fem milliardane eller kva dei har tenkt å bruka på det?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  10. #1533
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Dere er velkommen til og komme nordpå^^

    Da trur jeg ikke noen av dere klager lenger :P
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  11. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  12. #1534
    Registrerte brukere divad sin avatar
    Medlem siden
    19. okt. 2010
    Sted
    Ålgård, Norway
    Innlegg
    606
    Antall takk

    Standard

    Synes hele norge har noe å klage over, hvertfall av det jeg har sett rundt forbi.
    - 85' BMW E30 335i Coupe prosjektbil
    - 92' MB 300Turbodiesel
    Tidligere biler - Mye rart O.o

  13. Takk jacobsen, zimenz, Thobbus takket for denne posten
  14. #1535
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    avkjøring i Bamble

  15. #1536
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Dere er velkommen til og komme nordpå^^

    Da trur jeg ikke noen av dere klager lenger :P
    Nja, eg syns det er litt typisk at nordlendingar trur at dei har det so mykje verre enn søringane Ikkje vondt meint also. Dåke må huska at Sørnorge er meir enn Oslo og området der. Eg las ein undersøkelse i fjor ein gong, og der sto det at det var Nordnorge som hadde dårlegast standard på stamvegane, men Hordaland, og Sogn og fjordane hadde dårlegast standard på meir lokale vegar. Men detta varierar sikkert frå plass til plass både i Nordnorge og her på Vestlandet.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  16. #1537
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Vell, viss du kjører deg en tur nordover en gang så legg merke til hvor elendi veien er fra Trønderlags porten. Du ser faktiskt forskjell med en gang. Kan ikke huska sisst jeg så dem legge ny asfalt i Bodø by uten at dem tar det bort igen etter 2 uker før og så bare lappe..

    Vi har enda grusveier i Bodø BY, noe som jeg synes er heilt på tryne.

    Veien mellom Fauske og Bognes er skummel. I tunellene der må lastebiler stoppe viss dem møter hverandre. Og da er det på fittehåret at dem kommer seg forbi..
    Dere har sikkert mye dårlige veier sørpå og.

    Men min oppfatting er at ALT nord før trønderlagsporten vil ikke den norske regering ha noe med og gjøre. Viss dem fikk velge har vi sikkert blidd sletta fra kartet!
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  17. Takk Jan-Einar Jenssen, VolvoMan takket for denne posten
  18. #1538
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Det er gale viss det er sånn som du seier, at dei ikkje bryr seg om dåke. Det er jo ein del av landet, nett som Østlandet, men me ser jo gong på gong at dei prioriterar Oslo og området rundt:( Dei bygger seg eit unødvendig stort og stygt operahus mens me hompar rundt på kjerreveiar frå 1800-talet

    Byane her har stort sett greie veiar, problemet er vel at politikarane gløymer at Vestlandet er mykje meir enn Bergen, og at norge er meir enn sør-norge. No har eg dessverre ikkje vore so veldig longt nordover, men eg tok nåken "stikkprøvar" på gooogle maps berre for å få eit visst inntrykk, og nåke av det første eg la merke til var eit 90-skilt. sånt har me ikkje her, sjølv om det er mange plassar det går fint å kjøra i 90 (ja, eg har prøvd). Eg ser mange flotte fine veiar, og mange dårlege veiar, sånn som her.

    Meinar du E6 mellom Fauske og Bognes? Det kan ikkje stemma for den veien sog jo heilt bra ut. Eller var det ein an vei du meinte?

    Eg likar meg i grunn best på veiar som ikkje går rett fram eg Eg trur eg ska ta mefg ein tur nordover ein gong når eg får lappen det er jo ein stor del av landet so det er jo ei skam å ikkje ha vore dar.

    Edit: det ser nesten ut som det er om å hjera å ha dei dårlegaste veiane
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  19. #1539
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    google maps er udugelig for å sjekke veistandard..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  20. Takk Marius Skau, divad takket for denne posten
  21. #1540
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er ikkje so lett å sjå skikkeleg korleis det er, men ein får jo eit visst inntrykk. Eg ser jo at det er gule striper i midten og forholdsvis ny asfalt mange plassar dar på E6, men eg reknar med det var ein an vei han meinte, for detta dar er nåke av det minst skumle eg har sett
    Når me snakkar om Google Maps, hadde det ikkje vore artig å lagd det som eit bilspel sånn at me kunne kjørt rundtom i forskjellige bilar og sånt? Håpar det kjem ein gong
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  22. #1541
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ja, det er ikkje so lett å sjå skikkeleg korleis det er, men ein får jo eit visst inntrykk. Eg ser jo at det er gule striper i midten og forholdsvis ny asfalt mange plassar dar på E6, men eg reknar med det var ein an vei han meinte, for detta dar er nåke av det minst skumle eg har sett
    Når me snakkar om Google Maps, hadde det ikkje vore artig å lagd det som eit bilspel sånn at me kunne kjørt rundtom i forskjellige bilar og sånt? Håpar det kjem ein gong
    jeg har kjør den strekka litt for mange ganger selv. og standarden der er ikke den værste.. men også langt fra den beste.. han mente E6 fauske bognes ja..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  23. #1542
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Greit. Du som har kjørt dar veit det vel bere enn meg Det såg ikkje gale ut då, men det kan henda det var verre enn det såg ut som. Det er i alle fall mange veiar som er mykje dårlegare enn den dar både her og der.
    Sist endret av Øygard; 12/03/12 kl 01:18
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  24. #1543
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Greit. Du som har kjørt dar veit det vel bere enn meg Det såg ikkje gale ut då, men det kan henda det var verre enn det såg ut som. Det er i alle fall mange veiar som er mykje dårlegare enn den dar både her og der.
    kjørte de flere ganger i uken i ca et år for max ett år siden ikke mye som har endra seg fra da til nå som sagt så er det ikke så gæli, men er langt fra bra myyye uoveriktlige svinger, trange plasser osvosv
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  25. #1544
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    vet ikke hvordan veistandarn er lenger sør, men jeg har mistet 2 eksosanlegg, hoppet flere ganger og satt på en hiace som hoppet på strekning mellom mo-mosjøen, bestandig vært rundt fartsgrensen, kanskje 10 over. den nye tunellen mellom rana og hemavan er litt morsom, hvis du drar på igjennom den har du hjulløft store deler av tunellen, men den er litt skummel om vinteren, da sammler det seg is i ene enden som kan være 20cm tykk med svære sprekker, onkelen min knakk en felg der og jeg sklei sidelengs og aner ikke hvordan dekkene holdt seg på felgen, på tilbaketuren holdt jeg på å skli under en lastebil siden isen va så skrå på min side, men vi begge lå bare i 20km/t ca så det gikk godt
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  26. #1545
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.B Boss Vis post
    vet ikke hvordan veistandarn er lenger sør, men jeg har mistet 2 eksosanlegg, hoppet flere ganger og satt på en hiace som hoppet på strekning mellom mo-mosjøen, bestandig vært rundt fartsgrensen, kanskje 10 over. den nye tunellen mellom rana og hemavan er litt morsom, hvis du drar på igjennom den har du hjulløft store deler av tunellen, men den er litt skummel om vinteren, da sammler det seg is i ene enden som kan være 20cm tykk med svære sprekker, onkelen min knakk en felg der og jeg sklei sidelengs og aner ikke hvordan dekkene holdt seg på felgen, på tilbaketuren holdt jeg på å skli under en lastebil siden isen va så skrå på min side, men vi begge lå bare i 20km/t ca så det gikk godt
    Va det ikke en bil som flippet rundt og landet på taket i den tunellen også?
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  27. #1546
    Registrerte brukere A.B Boss sin avatar
    Medlem siden
    20. okt. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    124
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Va det ikke en bil som flippet rundt og landet på taket i den tunellen også?
    haha, det kan jeg ikke huske å ha sett, men tviler ikke, det kommer brått på hvis det er is i slutten av tunellen, er aldri skiltet og man har som regel litt fart der
    -96 Volvo 940 B230FK
    -87 Volvo 245 B230K
    -86 Volvo 244 B230K
    -84 Volvo 245 B21A
    -69 Volvo Amazon 121 B20

  28. #1547
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Velkommen Til NordNorge!

    Vi kan begynne med tunellen han A.B boss prater om:

    http://www.ranablad.no/nyheter/article5035309.ece MED VIDEO

    Lokal vei:
    http://www.an.no/nyheter/article3426308.ece

    Men 50cm høydeforskjell fra midten til veikant?

    Enda en:
    http://www.an.no/nyheter/article5537631.ece

    Veier midt i byen:
    http://www.an.no/nyheter/article3035679.ece

    Dette er bare noe, og det finnes langt værre veier :P
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  29. Takk Jan-Einar Jenssen, Øygard takket for denne posten
  30. #1548
    Moderator larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    VCCN medlemsnummer
    333
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    "E6" og "E6" kan være vidt forskjellige ting, for å si det mildt...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  31. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  32. #1549
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Velkommen Til NordNorge!

    Vi kan begynne med tunellen han A.B boss prater om:

    http://www.ranablad.no/nyheter/article5035309.ece MED VIDEO

    Lokal vei:
    http://www.an.no/nyheter/article3426308.ece

    Men 50cm høydeforskjell fra midten til veikant?

    Enda en:
    http://www.an.no/nyheter/article5537631.ece

    Veier midt i byen:
    http://www.an.no/nyheter/article3035679.ece

    Dette er bare noe, og det finnes langt værre veier :P
    Nydeleg
    Eg får prøva å finna nåke linande her og då

    Den første eg fant:
    http://www.nrk.no/video/felgar_og_de...1BA3A2FF2D0C7/

    http://www.strilen.no/forside/viste-fram-darlege-vegar/

    Sogn og Fjordane har minst gule striper på veiane:
    http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_s...dane/1.7591079

    Og her var det jo mykje fint

    Men me kann no i alle fall vera enige om at veivesenet har litt å ta tak i både her og der
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  33. #1550
    Registrerte brukere CID sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    285
    Antall takk

    Standard

    En bekjent av meg det der...
    1967 Volvo Amazon
    1992 Volvo 245

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=6192

Side 62 av 113 FørstFørst ... 12 52 60 61 62 63 64 72 112 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •