Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 23 av 23

Tråd: importtech.no

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard importtech.no

    http://www.importtech.no
    Herlig service! selv med syk fammilie så fikk jeg lov å handle litt deler på en søndags kveld! Kom med erfaring og viste frem! Prisen kan man ikke si noe på heller! Lurer faktisk på å prøve datasprutene han selger! var vist en som mapper biler i oslo som likte dette sprutet også! han skal selv bruke det nå på bilen sin! Prisen var bra også
    Tommelen opp fra meg hvertfall
    One Ring to rule them all

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    D dr adativ greiene så brukbart ut, hvertfall ang sensorer.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ja, jeg liker E420c utifra hva jeg så og hørte han fortelle! gleder meg til å prøve. er moro å prøve noe som ikke så mange har prøvd før også. så likte jeg det at det gikk å bruke til hverdags kjøring det er ikke nødvendig for alle. men kan jo være greit!
    One Ring to rule them all

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    det så ut som et veldig interesant sprut, men hvordan er oppløsningen på mappet? har jo hørt mange si at for eksempel MS ikke duger til motorer med høy ytelse fordi mappet blir for unøyaktig.

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skedsmokorset, akershus
    Innlegg
    644
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Sebbe Vis post
    det så ut som et veldig interesant sprut, men hvordan er oppløsningen på mappet? har jo hørt mange si at for eksempel MS ikke duger til motorer med høy ytelse fordi mappet blir for unøyaktig.
    Det er ingen som kan si hvordan det er og mappe da ingen har prøvet ut det enda med resultater. hvertfall det importøren sier selv

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    joda. han som mapper "drifte bilene i oslo" har prøvd dette. han har bestilt et sprut til. ellers skal de teste dette på en M3 denne uka
    One Ring to rule them all

  7. #7
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    VCCN medlemsnummer
    46
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Prata med Christer på PBC tuning igår, han hadde prøvd dette sprutet på ett par biler og var veldig fornøyd. Skulle også gå over til dette på M3`n sin, som det står her! Han kjører med SM4 idag, å det sier jo sitt egentlig

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    "christer på PBC" høres ut som navnet jeg hørte om i sammtalene ja
    One Ring to rule them all

  9. #9
    Registrerte brukere donflaem sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig med positive tilbakemeldinger fra kunder.
    Trådstarter nevnete at vi møttes på søndag. Kona var kanskje ikke like bli når hu ble sittende alene med 2 unger pga firmaet mitt men sånt skjer.

    Vi var igår hos pbc auto og byttet til adaptronic på 200sx'en hans med skylinemotor. Vi brukte plugg and play ledningsnett og hele instalasjonsjobben var gjort på 20 min.
    Bilen startet på første forsøk, Dvs etter at jeg hadde fått med meg alt som skulle programeres. Pbc auto kommer til å satse på adaptronic sammen med oss og vi håper å ha mange referanser innen sommeren kommer. Det er vell nå 6 prosjekter som vi er involvert i vedrørende bytte av motorstyring.

    Mvh Kristian Flaem

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    kan det tenkes at det kommer et pnp nett til volvo også eller?
    har kikka på sprut nå i lang tid, har vært inne på dta men har lagt det på hylla.
    mens adaptronic ser bra ut.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  11. #11
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    kan det tenkes at det kommer et pnp nett til volvo også eller?
    har kikka på sprut nå i lang tid, har vært inne på dta men har lagt det på hylla.
    mens adaptronic ser bra ut.
    hvorfor har du droppa tanken om DTA? driver å vurderer det selv nå...

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    fordi det ikke klarer og drive dyser større enn 700 og noen cc. vil ha et sprut jeg kan vokse i, da det koster endel.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #13
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    fordi det ikke klarer og drive dyser større enn 700 og noen cc. vil ha et sprut jeg kan vokse i, da det koster endel.
    aha ja stemmer jeg leste det ang dysestr.
    mye ligger originaldysene på? og hvor mye får man klemt ut av 700cc?

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    700cc på bensin er vel rundt 400hk tro? org fk dyser er på 337cc
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  15. #15
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hva var prisen da, TBO?

  16. #16
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Hva var prisen da, TBO?
    Fra nettbutikken til importtech:

    Adaptronic E420c m/2m ledningsnett NOK 6990 KR

  17. #17
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av donflaem Vis post
    Hyggelig med positive tilbakemeldinger fra kunder.
    Trådstarter nevnete at vi møttes på søndag. Kona var kanskje ikke like bli når hu ble sittende alene med 2 unger pga firmaet mitt men sånt skjer.

    Vi var igår hos pbc auto og byttet til adaptronic på 200sx'en hans med skylinemotor. Vi brukte plugg and play ledningsnett og hele instalasjonsjobben var gjort på 20 min.
    Bilen startet på første forsøk, Dvs etter at jeg hadde fått med meg alt som skulle programeres. Pbc auto kommer til å satse på adaptronic sammen med oss og vi håper å ha mange referanser innen sommeren kommer. Det er vell nå 6 prosjekter som vi er involvert i vedrørende bytte av motorstyring.

    Mvh Kristian Flaem
    Har et lite spørsmål angående Adaptronic sprutet. Ligger det noe i navnet? Kan det selvtune / adapte seg selv til motoren på en god måte?

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    yes. men ikke noe man hentet toppeffekt ut av sa han
    One Ring to rule them all

  19. #19
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Passer jo fint til en brukis som skal være holdbar da

  20. #20
    Registrerte brukere donflaem sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    hei.

    Adaptronic kommer av navnet adaptiv som er hele hoved oppbygningen av sprutene. De er bygget opp for å kjøre i closed loop hele tiden.
    Denne funksjonen fungerer veldig bra på normal kjøring og mapping. Det sørger da for at motoren hele tiden går på perfekt blandingsforhold for å sikre økonomi/prstasjon.

    Adaptronic kan kjøre closed loop både på tenning og bensin.
    Det har flere forskjellige oppsett og avanserte innstillinger for å sikre riktig og sikker bruk.

    På turbomotorer med høyt effekt uttak må man mappe dette på rulle og låse cellene sånn at de forblir som mappet. Ting skjer fort på høyt turtal og mye ladetrykk så her må man være forsiktige.

    Vi kommer til å starte en bil neste uke kun med de autofunksjonen som finnes i sprutet for å teste ut at de fungerer som det skal og er sikkre å bruke.
    Det finnes et et rapid learn program som gjør at man skal kunne starte motoren å justere tomgang, ubelastet og rusing innen 10min. Belastning må man jo ut å kjøre å gjøre det samme.
    Jeg kommer tilbake med tilbakemeldinger så fort dette er gjort.

    Mvh Kristian

  21. #21
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut . Gleder meg til å høre resultater. Hvilke sensorer trenger sprutet?

    Tenkte bare på en ting angående høyt turtall og belastning, kan ikke sprutet ekstrapolere de dataene det bruker under lav belastning for å regne ut hvor mye bensin som trengs under høyt turtall og full gass? Litt på samme måte som LH 2.4 gjør. Hvis sprutet veit airflow og MAP på tomgangskjøring som gir 14.7, så er det en smal sak å regne ut bensinmengden for å få A/R på rundt 10 eller 11 når man veit airflowen/MAP ved full gass .

    Eller er det en spesifikk grunn til at det ikke kan være en del av close-loopen som brukes ved lavt turtall?

  22. #22
    Registrerte brukere donflaem sin avatar
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Det er fult mulig men ikke anbefalt. Det er fort at det går feil når det snakk om turbo biler.
    Tror også motronic og alle andre motorstyringer er forhåndsprogramert til blandingsforhold/tenning ut ifra lmm eller map.
    Det er ingen som regner ut dette selv.
    Motronic går kun på closed loop under 2500 omdreininger. Over dette går den på ut ifra forhåndsprogramerte verdier.

    Av følere så trenger Adaptronic vann/lufttemp, trothle, map og trigger på veiv eventuelt også på cam/fordeler.
    Alt av inganger er konfigurerbare så alt av orginalfølere kan brukes. Tps må byttes på volvo motorer da de kun er av/på og ikke liniær.

  23. #23
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av donflaem Vis post
    Det er fult mulig men ikke anbefalt. Det er fort at det går feil når det snakk om turbo biler.
    Tror også motronic og alle andre motorstyringer er forhåndsprogramert til blandingsforhold/tenning ut ifra lmm eller map.
    Det er ingen som regner ut dette selv.
    Motronic går kun på closed loop under 2500 omdreininger. Over dette går den på ut ifra forhåndsprogramerte verdier.

    Av følere så trenger Adaptronic vann/lufttemp, trothle, map og trigger på veiv eventuelt også på cam/fordeler.
    Alt av inganger er konfigurerbare så alt av orginalfølere kan brukes. Tps må byttes på volvo motorer da de kun er av/på og ikke liniær.
    Høres bra ut .

    Igrunn da så trenger man kun å legge opp ledninger til ny tenning hvis man ønsker en coil på hver sylinder da. Samt ny TPS som man kan ta fra BMW eller andre biler med 3" spjeldhus og lineær potmeter på føleren.

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •