Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 111

Tråd: Bård: 72 Volvo 142 DL,Endelig Eu-godkjent

  1. #51
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut.

    Du skriver at du ikke fikk bort alle riper. Hvilke produkter brukte du?

    Husk at den groveste comboen kan lage litt riper som du må ta med neste steg

    Panelene må også kjøres litt varme for å få fjernet mest mulig. Husk på å ikke korriger for store områder av gangen, for da rekker det ikke å bli varmt nok. Korriger ca40x40 cm av gangen.

  2. #52
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Det kan du jo, berre pass på at han ikkje er for brei til å gå ned i hjulbrønnen. Men viss du vil spara litt pengar kan du ga inn på prosjekttråden til The bear her på forumet og sjå nesten nederst på side to og utover, han pussa og lakka stålfelgane sine og det vart veldig fint, so du kan jo gjera det samme, det er i alle fall billigare.
    Mener de orginale(reservehjulet) er på 5,5" så det skal nok gå. Koster rett under 600 sek for en felg fra cvi automotive så koster ikke noe spesielt mye.

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Ser bra ut.

    Du skriver at du ikke fikk bort alle riper. Hvilke produkter brukte du?

    Husk at den groveste comboen kan lage litt riper som du må ta med neste steg

    Panelene må også kjøres litt varme for å få fjernet mest mulig. Husk på å ikke korriger for store områder av gangen, for da rekker det ikke å bli varmt nok. Korriger ca40x40 cm av gangen.
    Takk for det. Begynner å hjelpe seg, men kan alltids bli bedre.
    Brukte 3m. Brukte bare maskin på deler av bilen (panser,tak, koffert og halve v.baksjerm) siden planen var å øve seg litt med maskin. Kunne sikkert kjørt panelene noe varmere, men var litt redd for å kjøre de for varme. Tok vel kanskje litt store flater om gangen og. I tillegg virka spin doctor maskina litt "sliten"/tassen etter å ha tatt panser og tak. Var ikke samme farta i den på en måte. Lurer på å kjøpe inn metabo maskina i høst/vinter siden spin doctor egentlig er ei billig maskin.

  3. #53
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Spin doctor (og einhell) er en billigmaskin som egentlig ikke er sprek nok ja.

    Metabo, makita, flex mm er gode kvalitetsmaskiner, men de koster litt mer (ca 3000kr). Du får det du betaler for


    Du kan ha ganske varme paneler før det blir skadelig. bare pass på kanter (det veit du vel)

  4. #54
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bård Vis post
    Mener de orginale(reservehjulet) er på 5,5" så det skal nok gå. Koster rett under 600 sek for en felg fra cvi automotive så koster ikke noe spesielt mye.

    .
    Åja, eg trudde du hadde bredda astålfelgar eg, men når dei ikkje er det so er det vel ikkje nåke problem. 600,- for ein felg var ikkje mykje.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #55
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øyvind.G Vis post
    Spin doctor (og einhell) er en billigmaskin som egentlig ikke er sprek nok ja.

    Metabo, makita, flex mm er gode kvalitetsmaskiner, men de koster litt mer (ca 3000kr). Du får det du betaler for


    Du kan ha ganske varme paneler før det blir skadelig. bare pass på kanter (det veit du vel)
    Var klar over at spin doctor er billig/dårlig, men kjøpte denne pakka http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-j...i.php?cPath=71 til 179 pund. Derfor det ble den maskina. Lurte på å handle denne maskina http://www.toolstop.co.uk/metabo-pe1...er-240v-p10554. Kommer på 1870 kr med frakt + evt moms. Kant= tynn lakk/fort å gå gjennom ble erfart ja.

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Åja, eg trudde du hadde bredda astålfelgar eg, men når dei ikkje er det so er det vel ikkje nåke problem. 600,- for ein felg var ikkje mykje.
    Er en levelig sum det.

  6. #56
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Det er en bra maskin til en overkommelig pris.

  7. #57
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    I påventa av at våren skal komme så blei det bestilt litt småtteri VP autoparts



    Skvettlapper rundt om. Usikker på åssen det blir, men må prøves ut.




    Bestilte ny innvendig speile samt nye sidespeiler siden den ene av de som står på nå er stygg/sprekk i.




    Nye merker til dørane, emblem bak samt radiator (er bare halvt det som står der nå). Litt usikker på hvem modell det "warning"-merke er til.



    Hva skjuler seg her tru?



    Noe så spennende som komplett pyntelister. Noen av de gamle er litt bøyd et par steder så nye blei det da.


  8. #58
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Ikkje domt, detta blir flott veit du
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #59
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Åjøje!! denne ser jo utrolig bra ut!! merker konkurranse i fjorden nå.. hehe
    Ble utrolig sugen på dem 5.5" felgene dine, så har du noen bilder med senterkoppene så sleng dem ut da !
    Og prisene fra CVI er noe helt annet en hva jeg har betalt oppe hos Engelstad i skien.. Så takker for linken!

    Og ja tror lavbueskjermer gjør bilen "lavere" foran synsmessig, har det på min 70mod men kunne godt vert 1-2cm lavere foran ...

  10. #60
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Ikkje domt, detta blir flott veit du
    Takk for det, hjelper med å korte ned ventetida i hvertfall.

    Sitat Opprinnelig postet av Friksen Vis post
    Åjøje!! denne ser jo utrolig bra ut!! merker konkurranse i fjorden nå.. hehe
    Ble utrolig sugen på dem 5.5" felgene dine, så har du noen bilder med senterkoppene så sleng dem ut da !
    Og prisene fra CVI er noe helt annet en hva jeg har betalt oppe hos Engelstad i skien.. Så takker for linken!

    Og ja tror lavbueskjermer gjør bilen "lavere" foran synsmessig, har det på min 70mod men kunne godt vert 1-2cm lavere foran ...
    Takk for det selv om min ikke er i nærheten av din foreløpig i hvertfall. Har begynt å bli noen 140 i fjorden nå.
    Har ikke fått rota meg til å sette på centerkoppane, men skal se om ikke får slengt ut et bilde når bilen blir henta fram igjen.
    Mye kosta felgane hos Engelstad da? Har jeg beregna riktig så vil det bli ca.1cm forskjell på dekk/hjulbue foran vs bak med lavbueskjerm. Er vel ca.5cm forskjell nå og lavbue er vel ca 4cm lavere så vil hjelpe det. kan leve med litt dårligere svingradius framfor å kappa fjærer. For det var helt jævlig å kjøre med hjem fra lillehammer når handla bilen, spratt veggemellom på ujevn veg. Aldri bil med kappa igjen i hvertfall

  11. #61
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Ja du har lagringsplass du det har ikke jeg i år men starter bilen jevnlig og bruker den litt til og fra jobb så ikke alt setter seg
    Engelstad skulle ha 1500 pr felg.. så fikk jeg pruta dem ned til 5 for 4stk.. men vet ikke om dem er helt like dine!?! skulle være original kopier dette.
    Har kjøpt det meste hos han jeg og litt på bcb.

    Lavbueskjerm bygger 4cm! det utgjør jo maaaassse synsmessig!
    Skal ha på simons eksos og grenrør + 32/36 weber i vinter så legger nok ut et lydklipp på tråden min når det er gjort

  12. #62
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Er gull med lagringsplass (billig leie å), men du er i gang med garasje minnes jeg?
    De tok såpass per felg ja, nesten like mye som jeg betalte for alle 4. Du må huske å få lagt ut lydklipp ja, kanskje en får kikka på bilen din i løpet av sommern en gang å

  13. #63
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var en tur i Morgedal å henta bilen fra lagring i dag. Vært en lang vinter, men etter 6mnd og 1 uke var det på tide å hente bilen ut igjen.
    Bilen starta som den gjorde i fjor på første forsøk. Gikk bra nedover til byen igjen uten noen form for problemer så da er alt gull. Bilen har stått med trekk i vinter, men noe støvete var den blitt så blir en vask i morra samt et ekstra runde voks tenker jeg. Tok noen bilder fra hentinga












  14. Takk Austin Van Man takket for denne posten
  15. #64
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Han ser veldig fin ut denne bilen din
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  16. #65
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Takk for det. Er grei til å være 40 år,men skriker etter en runde eller to med lakk som du ser på nest siste bildet

  17. #66
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Litt fargeforskjel dar ja, men so lenge det ikkje er rust er det jo ikkje nåke som hastar å få fiksa Det blir jo ikkje verre
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #67
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Det mørke er grovt, blir klissete etter ei beite i sola.. Veldig fin for rust, er kommet et par bobler skal se om jeg får tatt bildet seienere

  19. #68
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Deg jeg møtte i rundkjøringa ved sykehuset i går ettermiddag/kveld?

  20. #69
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Hvis kl var rundt 6,halv sju så stemmer det ganske bra. Pappa kjørte foran med classicen

  21. #70
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Halv sju tia Så to røde Volvoer etter hverandre så regna nesten med det

  22. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2011
    Innlegg
    73
    Antall takk

    Standard

    Flott 142, ser du har den riktige årsmodellen og
    Er interessert i å høyre om planane dine om trimming, tenkt deg ut eit oppsett?
    -'72 Volvo 142

  23. #72
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Jo takk for det, selv om 73 er "riktig" årsmodell i mine øyne. Angående trimming så har lest litt fram og tilbake
    på svenske amazon og 140-forum, men må nok få noe hjelp til oppsett. Har sendt mail til både pedersen og
    kg trimming tidligere, men greid å slette mailene. Kriteriene forløpig er rundt 150hk og lyst på dobble webere,
    så får man ta det videre derfra. Koster en og annen krone å, men siden jeg ikke har planer å å selge denne
    igjen så vil det ikke virke like dyrt når man fordeler summen over x-antall år man har bilen (håper jeg).

  24. Takk christer takket for denne posten
  25. #73
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Fikk besøk av onkel i dag så da gikk dagens planer skeis i dag, men fikk gjort noe småtteri for det.
    Fikk fjerna noen gamle klistremerker. De to foran gikk lett av, men satt endel mer det i bakruta.
    Brukte tapetkniv og gikk over med 3m limfjerner og microfiberklutt etterpå.

    Før:



    Underveis


    Ferdig



    Ser jeg må få tak i nytt merke på skjermen samt nye blinklys.

    Samt ny speile/solskjerm, vært moro å fått lagd speilet ny speile med forhandlers logo på


    Litt bilder av rust som man ser
    Venstre side


    Høyre side


    Vesntre panserfeste


    Noen som vet hva den løse ledningen er til?

    Ledningen rekker akkurat ned til den ledige kontakten. Hvor får man kjøpt ny beholder til bremsevæske? Finne alle andre enn til 140-serien


    Noen har vært litt klåfingra

    Er generelt svært negativ til klistremerker, men VCCN-merket er av typen som er litt anonym.

  26. #74
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Tok å bytta olje og filter på bilen i dag, er 5000km siden sist (riktig nok i aug 10)så greit å få gjort det.
    Fant fram alt jeg trengte og glemte igjen at bunnpluggen er svær på denne (25 el 26mm). Ned til onkel å
    høre hva han har(hadde bare samme som meg) da pipene i settet fra biltema gikk opp til 24mm og begynte på igjen på
    27mm, men fikk fikk løsna med 27mm. Fikk tømt olje og fant fram kopperpakningen som jeg kjøpte på Volvo
    som da seff var 2 hakk for liten. Satte på den gamle under tvil så blir et oljeskift til om ikke lenge. Bytta også
    luftfilter i samme slengen, noe som var på tide. Så nå gjenstår bytta av plugger, pluggledninger og coilplugg før
    jeg bestiller EU-kontroll



    Nytt vs gammelt


    "Operasjonssalen". Skal snart få ta å male vegger og tak i garasjen. Prøvd å overtale farsan om å male
    gulvet i samme slengen da det støver fort der, men det var ikke aktuelt

  27. #75
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Fikk bytta tennplugger og pluggledning+ coilledning i går på bilen. Så mangler å få tak i riktig kobberpakning nå så er det "tut og kjør".

    Fant fram sommerdekka etter jeg vaska classicen i går. Glemte å vaske de før jeg satte de bort i fjor høst så var litt svarte.





    Dynka felga med Valet Pro Bilberry (lukter godt) og dekka fikk smake Surfex HD (rundt 1:20)


    Skumla dekk og felg med Maxi Suds II etterpå


    Så fikk de en god dose med Iron-X. Er IKKE å anbefale å legg på Iron-X når det blåser da man får omtrent halvparten blåst opp i nesa.


    Spylte av og vaska de får hånd. Blåste de helt tørre med kompressor og bærte de inn i peisestua/rommet for voksing.


    Ferdig. Lukta Autobahn i peisestua i et par timer etterpå

Side 3 av 5 FørstFørst 1 2 3 4 5 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •