Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 30 av 30

Tråd: 405-topp på 230FK

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Buoyen Vis post
    Hva var dette for noe? Kjørte de en variant av 6-takt, med vann som "brensel" siste runden? Isåfall kunne jeg tenkt meg å lest litt om det, om du har link. På meg virker det som at ingen egentlig har forsket noe særlig på 6-takt i praksis enda selv om det i teorien virker å ha klare fordeler..
    Neida, ingen 6 takt, bare vanlig vanninnsprøytning.
    De sprøytet inn vann eller en vann/alkoholblanding sammen med luft og bensin slik at motorene ikke skulle tenningsbanke til døde under høy belastning over tid.

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Mulig jeg spør dumt nå, men det måtte til fordi det var begrensninger på hva slags bensin de fikk kjøre med? Jeg mener, høyere oktantall hadde vel også fiksa det og gitt høyere effektivitet?

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Buoyen Vis post
    Mulig jeg spør dumt nå, men det måtte til fordi det var begrensninger på hva slags bensin de fikk kjøre med? Jeg mener, høyere oktantall hadde vel også fiksa det og gitt høyere effektivitet?
    Det stemmer.
    Vanninnsprut kjøler ALT og dette øker MON oktantallet ganske effektivt. Det er det behov for da 98 blyfri holder kun 88 oktan MON. :(

    Drivstoff med høyere oktan hjelper mye, men så har man dette med varmen da. Det påstås at Ferrarri fusket med sitt F1Turbo drivstoff og fikk utviklet en svært gunstig blanding hvor selve drivstoffet inneholdt vann.

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. april 2010
    Sted
    Malvik
    Innlegg
    106
    Antall takk

    Standard

    Har montert vann/methanol innsprut på FK'en, men ikke fått testet enda. Trenger sommerføre...

  5. #30
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Buoyen Vis post
    Hva var dette for noe? Kjørte de en variant av 6-takt, med vann som "brensel" siste runden? Isåfall kunne jeg tenkt meg å lest litt om det, om du har link. På meg virker det som at ingen egentlig har forsket noe særlig på 6-takt i praksis enda selv om det i teorien virker å ha klare fordeler..
    Sannsynligivs tåkesystem...kjøler, tar med seg ekstra oksygen i forbrenninga og gir en høyere ekspansjonsfaktor... Brukt mye av Tyskerne under WW2 på bla.a BF109'n

    Hvor mye fordel det er å bråkjøle de interne delene med vann kan vel diskuteres hva 6t angår... samt kjølingen av eksosen... den blir straks mere vrien å bli kvitt etterpå nå den er kald.

    Desto bedre å ta med vanntåka inn sammens med resten...
    Sist endret av Njål Nilssen; 06/02/12 kl 02:50
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •