Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  13
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 43 av 43

Tråd: Turbokongen/Stavanger HK

  1. #26
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Tror Turbokongen er involvert en del i 200SX forumet.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #27
    Registrerte brukere Geitung sin avatar
    Medlem siden
    29. mars 2011
    Sted
    Laksevåg, Hordaland, Norway, Norway
    Innlegg
    834
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Tror Turbokongen er involvert en del i 200SX forumet.
    Har hørt noe om det ja. Men eg e ikkje helt sikker på kor mye det hjelper han egentlig... Han sa jo at alt var bolt on hos oss stemte heller dårlig egentlig

  3. #28
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Noen som har nyere erfaringer med Turbokongen her inne?
    Tenkte siden han nå tross alt har fått en del pepper og da kanskje tar seg mer på tak med varene sine?
    Bare lurer siden jeg snart skulle hatt meg en ny turbo og sliter med å finne det "rette" stedet å bestille fra
    Volvo 940 TIC

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Noen som har nyere erfaringer med Turbokongen her inne?
    Tenkte siden han nå tross alt har fått en del pepper og da kanskje tar seg mer på tak med varene sine?
    Bare lurer siden jeg snart skulle hatt meg en ny turbo og sliter med å finne det "rette" stedet å bestille fra
    Min erfaring er å holde seg unna han. Er lei av å sende inn turboen så har fiksa meg holset nå. Bare å kaste den jeg kjøpte av han, virker som den er bygd opp av kinadeler siden lagrene eller tetningene går og begynner å røyke blått.

  5. #30
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    VCCN medlemsnummer
    1774
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av yengis Vis post
    Min erfaring er å holde seg unna han. Er lei av å sende inn turboen så har fiksa meg holset nå. Bare å kaste den jeg kjøpte av han, virker som den er bygd opp av kinadeler siden lagrene eller tetningene går og begynner å røyke blått.
    Takk for svar
    Da vet jeg at jeg skal holde meg unna han, kanskje jeg gir dette tipset videre til et par personer jeg kjenner som har tenkt å bestille turbo fra han
    Volvo 940 TIC

  6. #31
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Takk for svar
    Da vet jeg at jeg skal holde meg unna han, kanskje jeg gir dette tipset videre til et par personer jeg kjenner som har tenkt å bestille turbo fra han
    Bare ren søppel. Turbokongen snakker om garrett orginal deler osv osv, jævli rart det ryker blått med en gang du starter motoren 2 uker etter man har montert turboen, mens en gammal uoverhala garrett av samme slag holder i mange år

  7. Takk yengis, The Sven takket for denne posten
  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Turbokongen har dårlig rykte på en hel rekke forumer, bortsett fra Trim-4-eldre der han har en del kompiser. Det er stort sett bare kompiser av han som har bare varmt å si om han.
    Han er bla kjent for å ikke avbalansere turboene etter overmaling. Noe som selvsagt gjør overmalinga billigere og holdbarheten dårligere.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  9. Takk yengis, The Sven takket for denne posten
  10. #33
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Han var ikke spesielt hyggelig å snakke med på mail heller. En så lite behjelpelig mann er det lenge siden jeg har snakket med. Jeg var visst en idiot og et brødhue som kunne tenke meg en turbo som var lik den som sitter i T5en originalt.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  11. #34
    Registrerte brukere alecxz sin avatar
    Medlem siden
    30. april 2010
    Sted
    Halden
    Innlegg
    524
    Antall takk

    Standard

    Han er veldig hyggelig før du har kjøpt noe av han, når pengene er kommet inn på kontoen hans derimot..

  12. Takk yengis takket for denne posten
  13. #35
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Haha han sa noe om at jeg skulle få bank om jeg valgte den og den turboen også haha. Fin fyr. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte av han allikevel. Den gang var det dessverre bare positive erfaringer å lese om han på volvoforumet.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  14. #36
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Haha han sa noe om at jeg skulle få bank om jeg valgte den og den turboen også haha. Fin fyr. Aner ikke hvorfor jeg kjøpte av han allikevel. Den gang var det dessverre bare positive erfaringer å lese om han på volvoforumet.
    Jeg holder meg i alle fall langt unna. Folk som skjelder meg ut på mail for at jeg vil ha originalstørrelse på turboen styrer jeg pent unna. Han virker ikke veldig seriøs heller, når jeg ser svarene fra firmaposten hans kommer kl 03:00 på natten osv...
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  15. #37
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.406
    Antall takk

    Standard

    Han jobber kun på natten, håver inn feite penger på kinadeler og betaler ikke skatt Bra mann.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Alle som er vant med å kjøre en bil med turbomotor og så må kjøre en identisk bil med motor uten turbo, vil etter en slik erfaring, vanligvis sette svært stor pris på turboen sin - og med rette. Turboen har alene gitt hver eneste eier mye 100% problemfri kjøre- og eiergled i åresvis og 100 000 vis av kilometer. IKKE gjør det elendige valget med å forringe bilen med å velge en eldgammel, bedriten og "nysminket" møkkasnurre.
    IKKE erstatt en høykvalitet originalturbo med Kinadritt fra eBay eller en 100% uballansert og pyntet og pusset kalket grav fra kinafinnkongen aka proteinmannen.
    "Flowpreppingen" som bedrives herfra funker IKKE. En bekjent med Cosworth kjører med en T3 fra stavanger HK og senest i helgen fikk man bekreftet hvor dårlig denne funker.
    På 201M er farten over målstreken hele 10 km/t LAVERE enn en annen med identisk bil som har en skikkelig flowpreppet T3 turbo.

    Det er TURBOEN som er ansvarlig for motoreffekten så kjøpt KVALITET!!!
    Hvis man er usikker på hvem, hvor og hva så kan man f.eks begynne her for 300 + hk:
    http://turboneticsinc.com/store/inde...product_id=530
    På generelt grunnlag, velg trim Super 60 m/ 3" innsug og A/R 0,63 til de fleste 2,3 L Volvo.
    Hvis man ikke har råd så VENT til du får det. Husk at man også trenger WG huset, helst i 3" utgave, men ett originalt Volvohus passer også og passer på den originale downpipen.

    For effekter rundt 400 hk, velg en eller annen utgave av denne, trim 50 compressor, F1-54 turbinhjul og A/R 0,63 - 0,82 turbinhus.
    http://turboneticsinc.com/store/inde...&product_id=86

  17. Takk The Sven, Johtoer takket for denne posten
  18. #39
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Prøvde i dag på nytt, bare for å se om jeg fikk et annet svar, da jeg skrev at jeg kunne tenke meg en turbo som var lik den jeg har, uten at den skal gi 1 milliard hester:

    Sitat Opprinnelig postet av Turbokongen
    Hei

    Jeg selger KUN beste kvalitet turboer som Garrett . Ikke kinesiske turboer som de fleste andre .
    Nå nevner du overhodet ingenting i forhold til ønsket effekt, så umulig å gi deg tilbud da .
    Jeg har over 300 turboer på lager og kan stort sett bygge hva du vil av spec , men da må jeg vite hva du vil ha av effekt .

    Jeg har noen kit med GARRETT T3 Super 60 til grei pris akkurat nå ...de klarer 330-350hk på din motor .Disse yter 40-50hk mer enn en Mitsu 19T turbo .
    Du må nok bytte ut orig intercooler , skikkelig downpipe , eksos etc .
    Hvis du vil ha mer hk så kan du få så stor turbo du vil .
    Garrett turboene er mye sterke enn Mitsubishi .

    Du må bytte olje og vann koblinger og sveise på flens på downpipe for å få en skikkelig Garrett turbo montert på .
    Jeg har levert endel til
    FWD
    Volvo , så vet hva det går i og har alle deler .
    Jeg kan muligens klare et helt kit med en Super 60 t3 + alle deler for rundt 7000,- .
    Da er turboen bygget med de beste delene og du får med ALT til montering .
    Ca 1000,- mer for større 350-450hk turbo .
    Jeg som ba om noe jeg trengte å modifisere, som passet rett i
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Prøvde i dag på nytt, bare for å se om jeg fikk et annet svar, da jeg skrev at jeg kunne tenke meg en turbo som var lik den jeg har, uten at den skal gi 1 milliard hester:



    Jeg som ba om noe jeg trengte å modifisere, som passet rett i
    Typisk, du som kjøper får ikke bestemme hvilken turbo du ønsker, han stopper kjeften din og sier at den og den turboen er mye bedre, en voldsom oppvask og tusen mailer, midt på natten når en skal handle et enkel og greit valg garrett gt2871r men den fikk eg ikke for han mente noe annet.
    VERDENSMESTER på turbomotorer, så her må du legge deg flat:=(

  20. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Hvis man leser annonsene hans på finn.no så ser man bl.a dette:

    Jeg kan ombygge/modifisere disse turboene til å passe de fleste motor oppsett !
    og
    Kan ta INNBYTTE i endel orig. Garrett ,Turbonetics, KKK, Mitsubishi turboer .

    Defekte, brukte eller nye kan vurderes i innbytte .
    Tar også defekte Garrett BB turboer i innbytte .


    Ring for en hyggelig prat , eller send mail .
    Tel 95826198 ( best etter 15 00..ring /send sms senere hvis tel er avslått)


    Spør dere selv: "Hva tror dere disse gamle og defekte turboene brukes til??"
    Det er selvsagt ikke vanskelig å selge ekte GARRETT turboer billig når de er gamle, brukte, 1/2 overhalt og ikke avballensert, men bare nyvaskede, rene og pene.
    Sist endret av Batland; 24/08/12 kl 07:59

  21. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Her en annen favoritt:
    EKTE Garrett T04B .60AR turbo 350-450hk+ .
    Dette er TOPP KVALITET EKTE GARRETT turboer som tåler BANK !
    Perfekt oppgradering turbo for deg som vil ha RASK SPOOLUP og effekt fra ca. 350hk til over 450hk på 1800cc opptil ca. 3000cc motor . Svært lik spec som GT2871R og GT3071R ,


    Her er man frekk nok til å sammenligne en brukt og overhalt T04B lastebilturbo fra 1960 tallet med den helt moderne, flett nye og særdeles gode GARRETT GT3071R som alltid leverer gode resultater.

    Det er så frekk og kynisk økonomisk utnyttelse av ignorant og naiv ungdom som ikke vet bedre at det kvalifiserer til strekkbenk.

  22. Takk sverre2210 takket for denne posten
  23. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.321
    Antall takk

    Standard

    Her ser man hva GARRETT selv sier:

    GT vs. T - What's the Difference?

    Turbocharger technology has advanced during the recent years, and at the forefront of that wave has been Garrett, leading the charge of modernization at the
    OEM
    level. One notable advance at the
    OEM
    's has been the shift from the traditional T-turbocharger to modern GT technology. Older 'T' products served as a workhouse for the aftermarket for many years, but now Garrett GT will revolutionize turbocharger performance and enable the reduction of turbo lag to virtually undetectable levels.
    The GT Evolution

    In the 1990's Garrett engineers developed a radically new efficient turbocharger baptizing it 'New Garrett Technology' aka the 'NGT' turbo. Over time the term was shortened to 'GT' and is now used to specifically describe the aerodynamically advanced Garrett turbochargers that cause the turbo to spool up to boost and accelerate your vehicle quicker than ever.

    WHY IS GARRETT GT BETTER THAN T PRODUCT?

    Product Simplification - T product typically contained 54 components, compare this with GT technology which has drastically reduced the number of components by more than 45% to average of 29! Reducing the number of individual parts drastically diminishes the opportunity for failure, thus resulting in smoother motoring.

    Journal Bearing - The bearing system in the GT turbocharger allows for improved shaft stability and less drag throughout the speed range. In fact, the GT shaft motion has decreased by 20%, which greatly improves the durability of the bearing system.

    Thrust Bearings - The new GT turbochargers have an increased load bearing capacity of up to 35%. This provides greater resistance to thrust bearing failure, especially when the combination of an oversized compressor wheel to turbine wheel is used.

    Improved Aerodynamics - The wheels used on the GT turbochargers increase the efficiency of the turbocharger system. Increased efficiency allows improved engine performance in each application.

    Wheel Trims - The GT range has several more wheel trims that the T range, enabling a more accurate match of turbocharger to engine that will in turn result in optimum performance.

    Piston Rings - The piston rings on the GT range are made from M2 tool steel. This material can withstand higher temperatures than traditional T range piston rings, making the GT product more appropriate for today's modern engines
    Information Provided By: Garrett Performance Products

  24. Takk Jonas Soldal takket for denne posten
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •