Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Oljelekasje D5

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juli 2010
    Sted
    Eikelandsosen
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Oljelekasje D5

    Hei. mor mi har ein v70 d5 03mod. rulla ca 160000km Den lekker olje. Er det noko "vanlege" symptom for dette? Veihusventilasjon ?? var snakk om frostpluggar ? olja kjem i peiodar og kan sjå ut som det renn ut i underkant mellom motor og girkasse.

  2. #2
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Om det kommer ut mellom motor og gir, er der muligheter for at simringen til veivakselen er dårlig.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juli 2010
    Sted
    Eikelandsosen
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    har vore på sjukehus til sjekk men dei fann ikkje ut av noko. Kan det vera for tynn olje? problema har oppstått to gonger, og begge gongane eit par veker etter at bilen har vore til sørvis men har slutta å leke etter ei stund....

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juli 2010
    Sted
    Eikelandsosen
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard

    simmeringen skulle visst ikkje vera eit problem på desse dieslane men på bensinarane,,

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Lærdal
    Innlegg
    458
    Antall takk

    Standard

    Er vist ein svakheit med nokre alurøyr på disse bilane.
    Ein nabo av forelderene med V70 d5 bytta disse røyra for ikkje so lenge siden.
    Var vist ein del ganske små hol på røyra.

    Litt usikker, men eg trur det lekker på venstre side

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. feb. 2011
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hei. Holder nå på med en 2004 xc90 som lekker olje mellom motor iog gear. Tok akkurat ut automatkassen , og ser at en propp rett over cimmeringen til veivakslen er sprotte ut. Man kan se rett inn i veivhuset igjennom det hullet. Er dette et kjent problem for noen?
    Kan det ha vært for høyt trykk i veivhuset?

  7. #7
    Registrerte brukere _tormod_ sin avatar
    Medlem siden
    11. mars 2010
    Sted
    Vallset/ Elverum
    Innlegg
    246
    Antall takk

    Standard

    Hender seg disse proppene spretter ut ja, men da er det jo en veldig stor lekkasje. Da disse proppene har falt ut har jeg bare banket enn en ny en jeg. Ingen av de har kommet tilbake med lekkasje etter ca to år nå hvertfall.

    Meen hender seg det lekker litt olje fra o-ringen bak vakumpumpa og lagerbukker på D5, da renner det nedover på baksiden av motoren og havner litt lenger bak enn om lekkasjen er mellom motor og gir... Må lyse fra undersiden og opp mot vakumpumpa for å se om det er der det kommer.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2011
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Hei, min XC70 04 modell har hatt lekasje på en sim-ring mellom motor og girkassen. Dette skal visstnok være et "kjent" fenomen på litt eldre modeller, men ikke så vanlig på disse bilene. Kostet nesten 20.000 for å fikse dette :/ Skjedde heldigvis FØR jeg kjøpte bilen

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. okt. 2011
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hei, min XC90 07mod D5 svetter/lekker litt olje i forkant av motoren, når jeg ser ned i motorrommet er det i framkant av motor, på høyre side, kan se ut som det er starteren som ligger der, men det kommer under denne. Er ikke mekaniker, men har dårlig erfaring med å levere inn bilen til feilsøking. Noen som har kjennskap til dette.
    Er ny her inne, så jeg vil takke for mange meget bra innlegg og svar.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. aug. 2010
    Sted
    Skien
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Silver XC90 Vis post
    Hei, min XC90 07mod D5 svetter/lekker litt olje i forkant av motoren, når jeg ser ned i motorrommet er det i framkant av motor, på høyre side, kan se ut som det er starteren som ligger der, men det kommer under denne. Er ikke mekaniker, men har dårlig erfaring med å levere inn bilen til feilsøking. Noen som har kjennskap til dette.
    Er ny her inne, så jeg vil takke for mange meget bra innlegg og svar.
    Da lekker den sikkert i mellom blokk og bunndelen,rett bak motorfeste.
    Finnes en journal på dette hos volvo.Festet og motoren er montert "feil" derfor lekker de der.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. jan. 2011
    Sted
    Nøtterøy, Norway
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    hei, har oljelekasje som ser ut som det kommer mellom motor og girkasse, er også mye olje på undersiden av starteren.
    Det som er litt rart er at den ikke lekker mens motoren går, men begynner å "renne" når den stoppes.
    noen som vet hva dette kan være?

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •