Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: hvordan koble om bak lamper?

  1. #1
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard hvordan koble om bak lamper?

    noen her inne som veit hvordan jeg må koble bak lampene mine for å få kjøre lys oppe og nede samt bremselys oppe og nede og fremdeles ha fungerende tåke lys bare på ene sia oppe og ikke få lampa i dashen til å lyse på min 89 245?

    det er ikke vits i å be meg fjerne lampa i dasjen som varsler om et lys har godt for jeg vil ha den der for hater å ha en gåen pære uten å vite det! å det funker enda.
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  2. #2
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    VCCN medlemsnummer
    68
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Parklys oppe og nede er enkelt, du får berre tak i ein pæreholdar for 5/21W, så må du koble på ein ledning for klemma til park eller tåkelys på holdaren, hugsar ikkje kven av dei, men det kan du prøve med å berre sette holdaren med pære i og sjå kven av dei som ikkje lyser. Du må mest sannsynleg file av tappane på holdaren noko for å få den inni. Dette er da venstre side, høgre er det ikkje verre enn å sette i 5W pære og dra ledning ned til park. Du må mest sannsynleg file av tappane på holdaren noko for å få den inn

    Skal du ha bremselys oppe og nede er det vel eigentleg samme framgangsmåte. Få tak i holdar for 5/21W og berre koble seg innpå den nederste pæra som er akkuratt det samme. Men, skal du fortsatt ha tåkelys får du eit problem For om du koblar tåkelyset inn på 21W så vil jo det lyse nede og når du sler på det. Så da må du nesten til med eit rele som blir kobla inn når bremselyset nede er på og gjer straum til det oppe, så har du tåkelyset rett inn på oppe som før.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  3. #3
    kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    VCCN medlemsnummer
    405
    Innlegg
    1.603
    Antall takk

    Standard

    Skal du ha tåkelyset sånn som det er og uten at det lyser i bryteren når parklysene er på må du inn med noen dioder slik at ikke strømmen går tilbake til bryteren og til bremselyset
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •