Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Lufting av bremser på Volvo 850

  1. #1
    Betalende Medlem 2014 Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    VCCN medlemsnummer
    1114
    Innlegg
    1.188
    Antall takk

    Standard Lufting av bremser på Volvo 850

    Hei
    Noen som vet i hvilken rekkefølge man bør lufte bremsene på Volvo 850?
    Mener det er V bak, H bak, V foran og H foran, men litt usikker.

  2. #2
    Betalende Medlem 2014
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Skarnes
    VCCN medlemsnummer
    346
    Innlegg
    513
    Antall takk

    Standard

    I haynes boka til 240 husker jeg det sto at man skal begynne lengst mulig fra bremsekraft forsterkeren, mao hb,vb,hf,vf


    edit: trykkleif
    Sist endret av ola normann; 01. nov. 2010 kl kl. 11.51 +0100
    1998 V70 2,5L 10V
    1986 740GL - Solgt
    1985 240GL - Solgt
    1975 242DL - Spiker
    1975 Mazda 818 - Spiker

  3. #3
    Betalende Medlem 2014 C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.512
    Antall takk

    Standard

    Skal i utgangspunktet begynne med det hjulet som er lengst vekk fra bremsesylinder!

  4. #4
    Volvo-tekniker JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.514
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ola normann Vis post
    I haynes boka til 240 husker jeg det sto at man skal begynne lengst mulig fra bremsekraft forsterkeren, mao hb,vg,hf,vf
    Hvorfor skal det gjøres slik? Har alltid gjort det omvendt jeg
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  5. #5
    Junior mekaniker brynna sin avatar
    Medlem siden
    18. sep. 2010
    Sted
    Namdaling
    Innlegg
    548
    Antall takk

    Standard

    Erfaringen min sier at hvilken kalipper du lufter først eller sist har ingen betydning. Tror denne henger med fra "gamle dager" uten 2 krets anlegg
    Har du fått luft inn i systemet fra væskebeholder må du foreta en "full lufting" av systemet.
    Blir pedalen "hardere" etter et par pump er det stor sannsynlighet at de er noen bobler et sted i systemet
    Volvo 850 GLT (Er nå solgt)
    VW Caravelle 2,5 TDI Har originalt 151 som hjelper til å ¨dra Hobby`n"
    Passat Court 1,6 (solgt)
    VW Transporter 2,5 TDI Syncro
    Har egentlig alt for mye av det staten skal ha avgift på... men må ha det

  6. #6
    Verksmester Nilsebu sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2010
    Sted
    Haugesund, Norway, Norway
    Innlegg
    2.178
    Antall takk

    Standard

    Ta med deg en kamerat.. begynn høyre bak, venstre bak, høyre fremme, venstre fremme. Pass alltid på at det er nok væske i beholderen, går denne tom er det bare til å begynne på nytt.

    Hvorfor det er denne framgangsmåten må gudene vite, men så lenge det fungerer
    Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
    Honda Rebel 125ccm - 1998 (prosjekt)
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054

    We ride together, we die together. Volvo 4 life!

    Tilhenger av Lysaker Fjøsmekk & Sportseksos

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    5.574
    Antall takk

    Standard

    en krets til hver brems, så rekkefølge skal vel egentlig ikke ha så stor betydning?!
    men pass for all del at ikke bremseveksebeholderen går tom. går den tom under lufting, bør man ta alle bremsene på ny.
    Volvo pilot.
    - 09' V70 R-design D5 AWD - Dieseldyret
    x 95' 855 T-5R AWD - Gulars
    x 79' 264 GL USA

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •