Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Passer 205 / 70 dekk på 195 / 60 felg?

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard Passer 205 / 70 dekk på 195 / 60 felg?

    Har en 15" felg som har dimensjonene 195 / 60 på dekk. (vertfall det som står på nå av dekk)
    så har jeg noen splitter nye piggdekk som er 205 / 70.. noen sjangs at dette passer om verandre?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av iNsane92 Vis post
    Har en 15" felg som har dimensjonene 195 / 60 på dekk. (vertfall det som står på nå av dekk)
    så har jeg noen splitter nye piggdekk som er 205 / 70.. noen sjangs at dette passer om verandre?
    jada blir jo barre 1cm bredere dekk og endel høyere profil, men skal gå på felgen uten noe problemer

  3. #3
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke jeg ville kjørt med 205-70-15 profil på 2/7/900, men det går på felgen iallefall. Som nevnt tidligere.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Vil du utdjupe det Joakim?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Tror ikke jeg ville kjørt med 205-70-15 profil på 2/7/900, men det går på felgen iallefall. Som nevnt tidligere.
    Hehe enig der. Men har gutten høy bil og er gla i ballonger så må de jo vere midt i blinken heheh

  6. #6
    Registrerte brukere 500 sin avatar
    Medlem siden
    03. sep. 2010
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Hvis du har 195/60R15 orginalt på bilen så grå nok ikke dette da 205/70R15 er 8,7% større og du vil ikke få svingt foran engang. Har du 195/65R15 er dem 5,3% større heller ikke godkjent og jeg tror du sliter med å svinge med disse også...
    Mvh Åge

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Hmm, står 14" på fra før av, men aner ikke dimensjoner.. men jeg går utifra at alt er bedre en sommerdekkene som står på fra før av..
    Og bilen er HØY.. stakkars sommerdekkene fyller 1 / 100 av plassen i hjulbuen. :P

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 500 Vis post
    Hvis du har 195/60R15 orginalt på bilen så grå nok ikke dette da 205/70R15 er 8,7% større og du vil ikke få svingt foran engang. Har du 195/65R15 er dem 5,3% større heller ikke godkjent og jeg tror du sliter med å svinge med disse også...
    Mvh Åge
    Ikke for å vere frekk men hvor mange trur du som virkelig bryr seg om at hjula ikke er gokjent på bilen? Og BT og slik sier ikke noe på at han har litt balongdekk til vinterdekk, men hadde nok blitt verre om han kom der med noen 18 felger,
    Guten trenger vinterdekk og bilen er høy så de går fint men er ikke 100 % pent og ikke helt lovelig men hva så?

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Hah, ja er egentlig for og skaffe noe vetige vinterdekk. Steike så gøy det er og gå sidelengs uten og bruke gassen, men på hovedveien og når baken sklir ut med bil i mot er du ikke så høy i hatten. =p
    Så er egentlig for og slippe billigst unna med vinterdekkene, da jeg hadde 15" splitter nye Nokia dekk liggende.. levert dem til omskolering nå, så får vi se
    Takk for alle svar.

    Har forresten planer om og ta en liten shinings på felgene, er Volvo Turbo felger (om jeg ikke tar helt feil) som flasser og ser lite pene ut, står på om jeg skal pusse grunne lakkere, eller pusse, polere og klarlakk.

    Noen som har noe og si her? Er det dumt mtp rust? Og bare pusse ned på bart metall, polere og ta på klarlakk? For "chrome" finish er litt fint da.
    Eventuellt blir dem grunna med primer, og lakkert grå.
    Sist endret av iNsane92; 25/10/10 kl 11:58

  10. #10
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    8.7% er en såpass stor økning at det vil være fare for subbing. er ikke bredden som er problemet, men rulleomkretsen.
    mine 18" lå hakket under orginal rulleomkrets. liker det best sånn

    8.7% økning kan være ekkelt å kjøre med og.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. sep. 2010
    Sted
    Gjøvik
    Innlegg
    39
    Antall takk

    Standard

    Hvis du har en 240 med org. dimensjon 185 R14 (som min), så er 205/70 R15 1,4% større i rulleomkrets!

    Neste gang jeg skal ha nye sommerdekk skal jeg gå fra 195/65 (-3,7%) til 205/70 (+1,4%).
    Liker store hjul.
    91 Volvo 240 GL

  12. #12
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Da må du finpusse regneprogrammene dine. Fra 185-70-14 til 205-70-15, er det 7.99% forskjell. Speedoen vil vise 8.684% feil.

    Lovlig er +/-5%.

    Det ser også helt idiotisk teit ut med 205-70-15 dekk på en 240. Det er ingen SUV...
    Sist endret av Joakim-G_R; 25/10/10 kl 19:29
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #13
    Registrerte brukere 500 sin avatar
    Medlem siden
    03. sep. 2010
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Det er jo akkurat det du er da...Jeg også driter vel i hva som er lov og godkjent. Jeg prøde jo bare å hjelpe han med å si at dette vil ikke gå på bilen hans. Liten vits å bruke penger til omlegg på felger og dekk som ikke passer på bilen. Han får antagligvis ikke svingt foran fordi dette vil gå inni skjermen både foran og bak.
    Liten vits å komme med råd når alle andre vet bedre skjønner jeg. Snakkas!



    Sitat Opprinnelig postet av Senator Vis post
    Ikke for å vere frekk men hvor mange trur du som virkelig bryr seg om at hjula ikke er gokjent på bilen? Og BT og slik sier ikke noe på at han har litt balongdekk til vinterdekk, men hadde nok blitt verre om han kom der med noen 18 felger,
    Guten trenger vinterdekk og bilen er høy så de går fint men er ikke 100 % pent og ikke helt lovelig men hva så?

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 500 Vis post
    Det er jo akkurat det du er da...Jeg også driter vel i hva som er lov og godkjent. Jeg prøde jo bare å hjelpe han med å si at dette vil ikke gå på bilen hans. Liten vits å bruke penger til omlegg på felger og dekk som ikke passer på bilen. Han får antagligvis ikke svingt foran fordi dette vil gå inni skjermen både foran og bak.
    Liten vits å komme med råd når alle andre vet bedre skjønner jeg. Snakkas!

    Eg vet gått at de skal gå eg, men hvor pent de ser ut er noe annent og at de blir feil rulle omkrets har aldri plaga meg kjører bil med godt over 15% "feil" kvar dag og de plager ikke meg vertfall eneste at speedon blir litt feil men de venner du deg fort til

  15. #15
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    det er vel på en suburban tenker jeg? med en halvmeter klaring mellom hjul og skjerm
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #16
    Registrerte brukere Loff sin avatar
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Ler, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Har 195/70-15 på vinterhjula.. går bra det, men fyller hjulhusa brukbart Tror det kan bli litt trangt med enda større.
    1981 244 DL B230A M47 Solgt
    1996 Mitsubishi Pajero 2.8 TD GLS
    Hjul til salgs

  17. #17
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    55
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    det er vel på en suburban tenker jeg? med en halvmeter klaring mellom hjul og skjerm
    Er blant annet på en suburban ja

    men dimmen skal gå greit på en orginal 240 er de eg prøver å si, vet om eldre folk her i område som har kjørt med 195/15 altså 80 profil og de er jo like stort som 205/70, men ja de ser ikke pent ut

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Hahah, da var dekka på.. må si at dem fylte godt opp ja.
    Ved full sving er det sikkert under 1mm fra at dem tar atti "skåla" på demperen. Men gikk nå fint. Syns det var O.K at dem fylte helt ut og jeg? Blir liksom mer "komplett"
    Men kan og ha noe og si med at vinterdekka fikk noen vetige felger i stedenfor standard kjedelige stålfelger. Eneste uvandte var at bilen ble litt vell for mye høyere. :P

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •