Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: foliering vs hellakkering

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard foliering vs hellakkering

    Hei jeg har akkurat kjøpt meg en svart 95 960 som er fryktelig stygg i lakken og har noen parkeringsbulker, så da vurderer jeg å foliere den svart matt eller lakkere den svart metallic. Er det noen som vet ca pris på foliering vs hellakkering og pris på lakkering i sverige. tror det hadde blitt rått med svart matt + senk+ r felgene i grå matt.
    Takker for svar
    Mvh Adrian

  2. #2
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    vær snill med bilen, dette er en luksus cruiser. la den beholde sin klasse. gi den lakk og da en farge med klasse og det er det kun volvo 019 som gjør. med foliering vil bulkene fortsatt være der og i mattsvart vises ALT.

  3. #3
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Helfoliering av bil koster vel ganske mye også. Da er det bedre å legge i litt mer penger for å få den lakkert.

  4. #4
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    etter som jeg har hørt så koster det omtrent det samme for folie som for lakk. lakk har et mye bedre utseende enn folie, så jeg ville gått for lakk.

    men er den så dårlig i lakken da?

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Ok tusen takk for super raske svar. Da blir det nok ikke svart matt, men er det noen som vet ca pris på hel lakkering, kanskje i sverige? Ja den har masse riper stort sett over alt pluss to små parkerings bulker. Fargen jeg har er svart blank (ikke metallic) lurer derfor på om volvo svart 019 er metallic?
    Takker for svar

  6. #6
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.387
    Antall takk

    Standard

    Pris på lakk varierer heftig.. Spørs som regel på hva du gjør selv av jobb før lakkering. (har faktisk fått tilbud på 40 000 kr selv på påføring av lakk, da jeg skulle tatt all demontering og montering, samt grov og finsparkling selv), samt fått tilbud på 10 000 ett annet sted med finsparkling og evnt demontering inkludert.

    Så mitt beste tips er å få det litt mørkt.. Gjerne helsvart... Spør deg rundt, du kommer til å være innom mange som har "hørt om", men til slutt finner du en lakkerer som gjør det for en pris du er fornøyd med, og gjør bra arbeid..

    Og du har heller ikke sagt hvor i landet du befinner deg, så derfor kan man ikke tipse på lakkeringsverksteder i sverige
    2011 Renault Scenic 1.5DCI | 200X Peugeot Partner 1.6 hdi | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. aug. 2010
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    Holder til litt i tønsberg og litt i kristiansand så er relativt fleksibel sånn sett, men om noen visste om en grei plass i sverige som er billige og gjør en god jobb hadde det vært veldig greit.

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Er det blitt populært å sende bilen til Latvia for slikt? Eller kanskje kjøre ned selv? Firmaet "auto vip service" annonserer bl.a. i Autofil hver måned; http://bilrep.vipauto.no Noen som har erfaring med det? Kanskje bare lønnsomt ved helrestaurering av biler?

    Mvh Morten

  9. #9
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av morrun Vis post
    Er det blitt populært å sende bilen til Latvia for slikt? Eller kanskje kjøre ned selv? Firmaet "auto vip service" annonserer bl.a. i Autofil hver måned; http://bilrep.vipauto.no Noen som har erfaring med det? Kanskje bare lønnsomt ved helrestaurering av biler?

    Mvh Morten
    Er nok ikke så veldig mye å spare når man har et mellomledd som videreformidler. Ser dem tar fra 17K for omlakkering (1000kr tillegg for metallic lakk), den prisen er det ikke noe problem å få i Norge heller.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Oki, skal ikke legge meg ut mot dere som har greie på det og kanskje noen gode forbindelser i lakkbransjen, men jeg trodde dette var billig. Det inkluderer sliping og sparkling, men demontering ser jeg ikke at det står noe spes. om. Selv har jeg en skikkelig dritterfaring med billige lakkeringsjobber her til lands. Fikk lakkert et Porscheprosjekt "billig", og bilen ble skikkelig nedklint med lakk. Han som var ansvarlig for jobben var tilogmed såpass ufin at han gikk hen og døde(!) før jeg fikk reklamert. Ble liksom aldri helt entusiast til den bilen igjen etter dette.
    Trodde en kvalitetsmessig god lakkjobb av en såpass stor bil som det her er snakk om, inkl. forarbeider fort kommer på 25-30.000,-?
    Mvh. Morten

  11. #11
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Har nok mye mer igjen for å hellakkere en å foliere. Hva skal man gjøre med bulker f.eks? sparkle og bare grunne over, også folie? Neeeigitt.. Lakk i orginalfarge, så holder verdien på bilen seg også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. nov. 2010
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    Hi! offer tint windows. I am from Russia, work in Drammen. Have certificates from Sungard dealer in Norway. Big experience. Waranty. Very good prices! I can make full foliering as well (black matt, 3D carbon.......) Tinting of optic.

    1 rute Bakvindu Kr. 1000,-(Kr 1500 Sedan)
    2 ruter Sideruter foran Kr. 1000,-
    3 ruter Side- og bakvindu Kr . 2000,-
    5 ruter Side- og bakvindu Kr. 2500,-
    7ruter Side- og bakvindu Kr. 3000,-
    9ruter Side- og bakvindu Kr. 3500,-

    Foliering Fra kr. 10 000,-










    Scandinano
    Tlf. : +4796679646,
    Email: Scandinano@inbox.lv
    Drammen

  13. #13
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    For å ikke nevne at folie ser jo helt horribelt ut. Har du sett disse taxibilene med svart folie? Ikke akkurat noe fin overflatefinish . Men er jo gull å kjøpe ganske nye taxier brukt da, for lakken er jo helt strøken under folien .

    Nei, kjør på med lakk. Kan anbefale Kongsberg Billakkering i Kongsberg. Bra priser og arbeidet han gjør er helt strøkent.

  14. #14
    TurboNoob sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Skien, Telemark
    VCCN medlemsnummer
    384
    Innlegg
    1.555
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Adrian Vis post
    Ok tusen takk for super raske svar. Da blir det nok ikke svart matt, men er det noen som vet ca pris på hel lakkering, kanskje i sverige? Ja den har masse riper stort sett over alt pluss to små parkerings bulker. Fargen jeg har er svart blank (ikke metallic) lurer derfor på om volvo svart 019 er metallic?
    Takker for svar
    019 er sort blank.
    2007 Volvo V70 D5 AWD
    1980 Volvo 244 DL, B230FT.
    [x]2012 Volvo V60 R-design
    [x]1997 Volvo 850 R
    [x]2004 Volvo V70 D5 AWD
    [x]1986 Volvo 240 GLT

  15. #15
    Registrerte brukere turbonilsen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    vestfold
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard lakk

    ta en tur innom tønsberg billakkering og få et pristilbud og hyggelig prat.jan i.

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •