http://images.hemmings.com/wp-conten...-6-700x464.jpg
Printable View
ganske enig, så skikkelig teit ut :p
Viss det ikje hadde vore so longt overheng bak hadde det kanskje gått an. Det hadde jaffall hjelpt litt
Var ikke den der noe Volvo lagde da 240en ble avviklet? Noe restopplegg av noe slag?
Hva for noe?
Men jo, jeg har lest om og sett bilde av en kort 245 som ble lagd på fabrikken i løpet av den siste 240-tiden, som en slags skøyerstrek, vil jeg tro.
Ser så teit ut den 740 lenger oppe med 2 trekant vinduer :p
Skikkelig nedkortet 740. Hadde nok sett mer ryddig ut med et helt bakre sidevindu.
Hadde nok også gjort seg med noe kortere framskjermer og tilsvarende lengre rompe for å få proposjonene rett. Det der ser bare så dumt ut.
At det blir "teit" er vel knapt til å unngå hvis man korter ned en bil så mye. :p
Den 740en er jo fullsize fra døra og fram, mens bak der er jo nesten alt borte :p 240en erjo bare kortet ned på midten, men er riktig størrelse foran og bak :p
740ens form gjør det sikkert relativt enkelt å korte ned bakenden. :D
Fatters som spotta den der i Sverige, skal høre om det finnes flere bilder :)
Sent from my C6603 using Tapatalk
Siste eksemplar av 245, ifølge det der. Da spørs det om dette er upresis informasjon eller om denne går utenom vanlig chassisnummerorden.
Det står jo "KORTA LEDTIDER" på sida (MED STORE BOKSTAVER) så den hadde nokk en viss faglig relevans.
Dem gjorde jo klar for 850, å da vil jeg tippe de hadde ett vist fokus på å efektivisere produksjonen med nettopp - kortere leveringstider for deler og komponenter.
Det kom jeg først på etter att jeg hadde trykka på enter. Men likevell er effektivisering av produksjon altid viktig å ha fokus på. :o
850 stasjonsvogn, som jo kom til å bli en virkelig storselger, hadde vært i salg i en del uker/få måneder da de siste 240ene ble produsert, ja. I utgangspunktet kan det lett virke litt rart at 240 ikke var lagt ned først, men 850 var noe så fullstendig nytt at det kanskje ikke trengte å være noen som helst praktisk sammenheng der?
Ja, har lest om at de nærmest hadde et eget "240-selskap" fra slutten av 80-tallet en gang. De skulle nok bygge bil mest mulig effektivt og enda bedre, men uten å lage noe nytt...
Er gjerne derfor det står 240-bolaget over hjulbuen bak da
Ja, det kan eg bekrefte å ha lest flere steder. Volvo 240 ble bygget av Volvo 240 AB ett selskap i AB Volvo. - 240 fikk jo en rekke forbedringer helt til det sisste. Nytt El-anlegg kom vell ganske sent, bl.a.