Hei, var på re kontroll med min 940. Det gikk ganske greit bortsett fra CO utslippet var 5.
Veit noen hvordan man kan regulere dette? Eventuelt må det ny lamdasonde?
Står i orinal datahjerne. :confused:
Takk for svar!
Printable View
Hei, var på re kontroll med min 940. Det gikk ganske greit bortsett fra CO utslippet var 5.
Veit noen hvordan man kan regulere dette? Eventuelt må det ny lamdasonde?
Står i orinal datahjerne. :confused:
Takk for svar!
Hvis co er så høy vil jeg tro at det ligger en feilkode i systemet ditt som bør fortelle deg noe,sjekk det først.
Dette kan være flere ting så best å se etter feilkoder først.
Tja, hadde vært greit å feilsøke. Men tidligere eier har rota med ett eller annet så diagnose enheten er ikke dær..
Hvilken årsmodell er dette?
Det er en 1996 mod. med Fk motor og diverse husmorstrimm
Fyll et par liter e85 så roer det seg fort ;)
Tja, der og da eller blir den bedre?
Der og da :) Men er vel i grunn likegreit å få gjort det permanent ;)
Trodde det kunn var i motor rommet på den dær. Har vippa opp og er ikke noe å se.
Du kan nok dra nytte av denne også:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...r-940-OBDII-96
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphoto...14818562_n.jpg
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...29908071_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphoto...80322942_n.jpg
Ser ikke spor av noen kontakt i det hele tatt.
Noen som har idee hva jeg ska finne på?
Er 2 deksler nede i midtkonsollen.... der med det grønne skrujernet ditt er den andre ;)
Gravde nesten høll i trekket, ær ikke noen sprekker eller noen ting. Virker helt flat.
http://forumbilder.se/images/0d6201075505P2406.jpg
Ser hvor den er på dette bildet, men konsollene virker forskjellige.
Skru ut boksen til midtarmlenet og se om det er noe under, kanskje det har vært byttet en gang?
Får prøve på det. Har en kamerat som bygde om en 740 til elekronisk sprut, og han påstår att den 940en han tokk el nette fra ikke hadde obd, eller diagnoselampe..?
96 og nyere har uttaket som du har avbildet, i midtkonsollen. Samt motorfeil-lampe i dashen.
Ser ut som om du har et 960 midtarmlene, med koppholdere. 960 har ikke OBD'en der, så det er ikke hull i det. Skru ut de to skruene i bunn og ta ut midtarmlene så er den nok under der.
Aha, hviss armlenet er bytta så kan det hende, må få sjekka det!
For høy CO vil jo egentlig si at bilen din får for mye luft i forhold til bensin. LMM din kan være defekt slik at den "lurer" ECM til å tro at den får for mye bensin og dermed gjør at det blir feil blanding. Bilen jukser ikke på tomgang eller noen andre turtall? :)
Den går veldig ugjevnt i starten men så går den jevnt på tomgang etter en 2-3 minutter. Veit det er større dyser i den. Forige eier påstod att kamen var stilt for tidlig, veit ikke om det kan bli noe galt da?
Lukter veldig feit blanding av den, oser bensin av eksosen når den går
Hvis registeret er stilt feil kan du jo selvfølgelig få en rar gange på bilen og en slik feil som du beskriver er ikke unormalt hvis dette er tilfellet. Da ville jeg stilt registeret inn riktig og sett hva slags dyser det er montert i ettertid, kan være at dysene skal ha et annet trykk enn de originale :)
AHA :o Får vell stille litt på kammen, forige eier satte op justerbart akmdrev. Han preka om att den var altor tidlig, men har ikke rota så mye med registerstilling.
Er "grønne" Dyser, er samme fabrikat som de som sto der før, så regner med det er ok.
Husk at de grønne Bosch 968 dysene skal ha 3,8 bar grunntrykk, er ikke vanskelig å måle bensintrykket fort gjort er det også. Hvis trykket er for lavt så vil nok bilen din kunne gå for magert, og hvis den tidligere eieren har montert et justerbart kamdrev uten å lage et "null" merke i forhold til veiva så har du et litt kjedelig problem.
Men nå lurer jeg bare på, er det justerbare kamdrevet fra nuke?