Opprinnelig postet av
Sebbe
har DU noen gang prøvd dette? jeg har, og nå har jeg ikke regnet sammen absolutt alle smådeler, men jeg er veldig sikker på at til sammen kom det på under 10 000. og det er sant det med godkjenning, men jeg er sikker på at du kan få godkjent en B230F med ettermontert turbo om man treffer på noen hyggelige folk, man fikk tross alt godkjent B19 med ettermontert turbo.
og hvorfor skal man betale masse for en blokk og topp man ikke trenger? om man får en komplett FK motor med alt man trenger, intercooler slanger, turbo og alt. for la oss si 10 000, så bør man få alt dette uten blokka og toppen endel billigere. jeg for eksempel var hos en hugger som hadde en B230ET motor med to råder stikkende ut av blokka, så jeg kjøpte hele motoren pluss alt rundt for 3500,- flytta alt over på min B230F som allerede hadde LH 2.4, kasta blokka og solgte toppen for 1500. så fikk jeg turbohjerner med ecomax chip pluss orginal "turbokit bunnpanne" av samme huggeren for 1000,- saab turbodyser fikk jeg fra sverige for 400 svenske. tilsammen cirka 500 norske levert på døra. cirka 500 på oljetiførsel og retur. da er jeg oppe i 4000. så brukte jeg litt på eksosdeler fra biltema, pluss diverse sangeklemmer og ting. da begynte clutchen å slure på cirka 0,2 bar. så jeg kjøpte turboclutch fra pedersens racing, tror det ble 1700 levert hjem til meg. og så kjøpte jeg bredbåndslambda og walbro pumpe, ikke fordi jeg måtte ha det, men for å være sikker. jeg betalte vel tilsammen 3000,- for det.
som du ser holdt jeg meg under 10 000, jeg vil gjerne se noen andre få 200 holdbare hester billigere enn det. og da har man en mye gøyere motor enn en standard B230FK.
selfølgelig var jeg heldig som fikk delene billig, men det er ganske mange raste B230ET motorer rundt forbi.