Rundt den høyden jeg har nå, men uten coilovere. Jevn foran og bak. Ikke noe griselav men en mellomting.
Printable View
Rundt den høyden jeg har nå, men uten coilovere. Jevn foran og bak. Ikke noe griselav men en mellomting.
Nå har du jo perfekt høyde! :)
Har du multilink mk2?Skulle gjerne fått senka 960en litt bak og:)Ikkje for lav sidan det er bruksbil, men den orginale høgda er jo skremmande
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1884.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2013/08/1885.jpg
Datasprut neste? Får du henta enda litt mer hk og antilag!:D
Ekke no vits å squirte 4'ern når han skal ha 6'er :)
Oppdatering 29.08.2013 - Sjekker muligheter for senk med bladfjør
http://www.chrml.net/media/bil/proje...IMG_00-600.jpg
Multilink med original fjørplassering.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...IMG_01-600.jpg
Vårt løsningsforslag. Vi kappet litt mer etter at bildet ble tatt, men noe ala det der. Også sveise kasse rundt som følger fjøra noenlunde der som vi legger foringen oppi.
Så hvis noen har noen forslag til hvordan vi kan sveise støpestål hadde det vært fint. :)
Prøvde med det vi hadde:
- TIG
- Argon gass
- Rustfri tilsats
- 160A
Sveisen blei hvitaktig og full av bobler / porøs. Ennå vi pussa det helt blankt først. Blir det bedre med pinne mon tro?
Slip det reint, bruk pinne sveis siden den tåler mer dritt og prøv med 309 pinne. Skal funke bra det om dere varmer det skikkelig først og varmer mer etter at dere har sveist ferdig så sveisen og grunnmaterialet har samme temperatur når det kjøles ned.
Lag nye armer i skikkelig plåt... bare husk å få hulla laga meget presist ellers blir dere å slite med å få inn hjulvinklene...
Forlenge de da, få mere camber :D
Få ett mekanisk verksted til å skjære ut deler i stål. Du er godt utstyrt for å montere og sveise sjøl om du har tig apparat og vinkelslip.
Jig er nødvendig som jeg babbla om på FB :p
en jig er jo null stress å lage!! det lager du med hjelp av en orginal bærebru
har noen ideer angående senk bak med bladfjøra selv å har nå funnet en jeg trur blir grei for en vei bil i hvertfall, men må teste den selv først må bare få tak i en 960 med samme fargen som din 944 og min 945 som er bra ;)
Jupp trenger noe kraftig firkantrør, noen biter solid plate og et par originale bærebruer, en brotsj og en nogenlunde presis bolt og et MIG/MAG apparat :) fordel er det at de orginale bærearmene IKKE er kappa i så de er stive nok til at det ikke vrir seg når man sveiser fast disse festeøra på jigen...
Yepp jigg er nok null stress å lage. Sånn sett er det ikke vanskelig å få det rett, men skal jeg lage noe sånt vil jeg helst ha deler som er kappet noenlunde fint og da er vel veien å gå at noen vannskjærer disse for meg? Bør vel ha 10mm vanger og 6mm stål til midten hvertfall?
Det blir i hvertfall solid nok ;)
Ser ikke noe poeng i å lage den noe veldig kraftigere enn det originale, greit å tenke litt vekt også. Vanlig stål er jo seigere enn støpegods så det vil tåle endel mer mener jeg. Kanskje 8 og 5mm er nok ? Nå ser jo ikke jeg så godt hvor kraftig den originale er...?
Vannskjært er jo prima, plasma funker også. Vann er jo selvfølgelig greit mtp varme, du slipper at delene slår seg når de brennes ut.
Er mulig det holder med 8mm til vangen. Den originale er bare 6mm tykk i midten, men har jo en del profiler for å stive opp. Tror ikke vangene er stort tykkere.
Er det kurant å skjære 8mm noenlunde pent med 125mm vinkelsliper hvis det bare er rette kutt?
? Min var vel ala 6mm ellerno på sidene (bjelkene) og "plata" mellom ala 3-4ish... Seigt konstruksjons stål er sterkere, og mindre sprøtt ;)
Oppdatering 02.09.2013 - Lage ny bærearm del 1
Ikke stort denne gangen, men jeg og Henrik940 har vært oppe på verkstedet igjen og begynt å se på hvordan vi skal sette sammen den nye bærarmen. Vi har laget jigg, skal bare ha på litt flattjern rundt nå så den blir stivere. Bør ikke flytte på seg når vi skal sveise den nye.
Vi har foreløpig landet på 10mm rustfritt stål som vi borer 12mm hull i til innfestningene.
6mm rustfritt stål i vangene og til stålet imellom.
Med dette kommer den til å veie mellom 5 - 5.5kg så vi må få veid den originale snart. Bør hvertfall ikke over den i vekt, helst en del under. Bare kutte inn litt på dimensjon der bladfjøra ikke ligger isåfall, trenger ikke 6mm i hele bunn.
Grunnen til at vi har valgt rustfritt er for å slippe å sende den til galvanisering. Greit å slippe den kosten, egentlig kan vi vel gå enda lenger ned i dimensjon med rustfritt da det er hardere / sprøere.
http://www.chrml.net/media/bil/proje...G_0001-600.jpg
Har du forresten forska på det du skreiv om og bruke deler frå mk1 for og kunne køyre med vanlege fjører?:)