Børse! Blir bra detta Jørgen :D
Printable View
Børse! Blir bra detta Jørgen :D
Joda, kommer seg :) ska hente ledningsnett i mårra var planen, så skulle hatt ett svinghjul nå da :)
Bare synd den har den ufyslige snutefronten[emoji12] "hei allesammen, jeg er en lastebil, eeeeeh"
Har grill og panser til halvsnute jeg :)
edit: Gløm det.. ser du må ha flat-nose
Ja, det blir litt kræsj[emoji85]
La opp ledninger til sentrallåsen på bakluka igår, smurte opp låsen på ene bakdøra og slang det sammen igjen, ble knall, og utrolig godt å bare kunne låse alt opp og igjen med fjernkontroll, isteden for tre dører med fjernkontroll, en bakdør med låseknappen og bakluka med nøkkel[emoji28]
Henta også lh2.4 nett og komplett innsug fra fk igår, så da blir det litt småpill på den blå i helgen. Men trenger 60-2 enkelmassesvinghjul og svinghjulsføler med brakett ennå :)
Begynnte så smått med ledningsnettet igår, har bare 940 tempføler til instrumentet, så får satse på det er ca samme ohm på biltema måleren som på 940[emoji28]
Fikk også speedometer i posten. Gps speedometer til 200kr på ebay, fungerer som bare det[emoji106]
Har lagt opp det meste av lh2.4 nettet nå, det siste får jeg ta når jeg får ny innsugspakning og dynamobrakett.
Ellers så viste det seg å være sveist aksel på den, så håååper noen ikke merker det på eu[emoji85] hvis ikke så har jeg en utslitt en med lamelldiff liggende [emoji14]
Har du et bilde av det eBay speedometeret? [emoji1]
Sent from my iPad using Tapatalk
Nei, men det er ett slik: http://www.ebay.com/itm/232030148409 :)
Kanon kjøp spør du meg [emoji14]
Brodern kom oppover med ett lasd med deler igår, så da fikk vi gjort litt igjen. Smellt på svinghjul og clutch, girkassa er på plass. Tenningsmodul og coil sitter der det skal, så nå begynner det å ligne noe :)
Madammen reiste til Elverum idag, så da blir det ei god økt til. Satser på oppstart iløpet av dagen[emoji106]
Etter mye om og med, en starthjølp som kvelda og mye tvilsom el, så fyra bilen
Savner mer bilder og video [emoji87]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skal prøve å få til noe, men var så godt igang at det ble glemt å ta bilder[emoji85]
Men det forrige innlegget skulle være endel lenger gitt.
Det tok iallefall noe ekstra tid, da vi leste "a til fk guiden" litt for fort og glemte å sette strøm på en ledning. Noe som ikke hjalp så fryktelig mye da + til coil var godt grilla fra motorrommet og bak dashen. Den va dessuten klipt[emoji12] så da ble det noen skikkelige hamburgere, finlesing av a til fk guiden og på'n igjen, noe som resulterte i oppstart på første forsøk og verlstedgulvet fullt av bensin[emoji28] returslangen er hard som betong, så den skal byttes.
Ellers så fikk vi bytta bakaksel fra sveist til halv slitt lamelldiff, så nå er det igjen clutchwire (trenger komplett, med den låsekladden på utløserarmen om noen har!), lodde og legge ledningene til sprutet litt pent, litt giroverføring og bremser :)
Edit:
Ikke verdens mest spennende update, men har da ett bilde som bevis[emoji28]
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/557.jpg
Nye brekk sko, fjører, justeringsskruer og wirer.
Bytta også slangen til bensinretur og gjort ferdig alt som har med bakaksel å gjøre :)
Såååå, da står det igjen det som er foran bakakselen[emoji12]
Nice,bra du står på [emoji1] skal gjøre akkuratt samme jobben på min i helga muligens, vis jeg får de nye foringene i tide [emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Gjort litt mer nå, førstogfremst er alt under bilen ferdig (untatt litt sveising) så den står endelig på hjula igjen!
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/856.jpg
Sitte fast er greit sååå, bøttestol!
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/857.jpg
Og det er en racerbil, så racerbilinstrumebtering av billigste sort!
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/858.jpg
Nå står det igjen kjølevifte, koble siste målerene, ei eksosklemme og finne ut hvorfor jeg ikke får lufta bremsene bak. Er takknemlig for tips der!
Verdens dårligste film, men nå er den prøvekjørt ett par meter :D
Også kom biltema å beit meg i ræva, tankmåler viser full uansett, tempmåler gir ikke utslag og ligger på 50grader hele tida. Så da fyr det no kroner :P
Også skulle jeg fått lufta bremsene bak...
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/12/19.jpg
Endelig fått lufta kjølesystemet, så da ble det en aldri så liten prøvetur.
For stor turbo som lader sent ER gøy[emoji1]
Ultra lavbudsjettsbygge, så man tar hva man har, det er bra nok på isen :)
Så nå ståe det igjen litt montering inni, få den med på jobb og tatt litt rust også eu[emoji41]
Hvordan funker den GPS saken der?
Jaa, en liten update da.
Før jul rygga jeg den blå 240n ut av verkstedet for å få inn noe annet. Merka da at den bare gikk på 3 sylindre men tenkte ikke noe mer over det pga 3"lmm, 968dyser som ingen vet om er ekte eller kina og tlao chipper som ikke er kjørt inn.
Men da jeg skulle ha den inn igjen var det null tegn til liv. Starteren er halvkaputt, så den går litt og kutter så tenkte den hadde blitt rå. Taua den siden jeg visste det var både gnist og bensin ihåp om livstegn, men nada.
Prøvde annen svinghjulsføler, nada.
Begynnte å tenke på at bensinen som var i tanken er jo noen år gammel, men den starta jo og gikk, dog med en essens av briggs&stratton. Så igår, etter noen dager med kinning, tørking av plugger osv, tappa jeg tanken og fyllte ny bensin.
Halleluja, den gikk på tre iallefall. Kom så fram til at det ikke er noe bensinfilter, så regna med de berømte noname dysene var fulle av dritt, som det var noe av i tenken. Neeei, fortsatt bare tre syl i sving. Etter å ha prøvd å rusa problemet iorden så jeg at hele motorrommet var fullt av olje fra veivhusvent..
Så idag bytta jeg plugger, driten fyra rett opp og inn i verkstedet. Ut med bunnpluggen og tilhørende 7-8liter med bensin! Tar visst på med x-antall misslykkede startforsøk[emoji23] men nå er olja/bensinen bytta, oljekjøler og filter er tappa for bensin og maskineriet går som ei klokke[emoji41]
Har også vært borti at kina -968 har stådd me full åpning, så pass på.... Motormania her inne hadde ett havari på acr på grunn av en dyse som sto åpen og vasket ren sylinderen....
Fikk sveiseapparat til jul, så igår ble det shortshift på skuta :)