Originalt på oljesandwichen og oljekjøleren min er det 1/2" BSP koblinger
Printable View
Ja fikk tak i overganger fra m16 til 1/2" jic, så spørs om jeg får ta turen innom og få pressa på 2 1/2" bend til om det ikke passer med 3/4". Har vanskelig for å forstå at an8 er så stort som 3/4". Om man tar en titt på an10 på KL sier dem 7/8", og det er jo ganske så stor gjenge
Hvis du ser på den linken jeg la til tidligere er AN målt utvendig, slanger og koblinger i hydraulikk verdenen måles bestandig innvendig. en 3/4" toms slange er ca 19mm innvendig med en kobling som er deretter. 7/8" høres rart ut for AN10, JIC finnes i 7/16" og 9/16" koblinger høres mer sannsynlig ut at det skal være den da denne tabellen sier at en an8 har slange som er 7/16" innvendig diameter.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/612.jpg
Som Reodor sa, her er det noe muffens... Får sjå om det passer, så tar jeg det derfra :)
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Har funnet feilen angående an/hydraulikkobling! Var på biltema og kjøpte en an8 nippel for å prøve om det passa, noe det naturligvis ikke gjorde.. Kjørte på hydroscand og forklarte saken. Det viste seg at det hadde skjedd en missforståelse, så det ble brukt 3/4" bsp! Så de pressa på to nye 3/4" jic koblinger (som passet an8) kostnadsfritt! Hyggelige karer og super service!! :)
Bsp hadde også annen flens innvendig. Der gikk flensen utover som en hann-flens mot på jic var det hunn-flens, som da passer an-koblinger
Tabellen stemmer kimove, det var bare jeg som hadde fått bsp istede for jic koblinger..
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/666.jpg
Bra du fant ut av det!:)
Ja, tilogmed gratis :D Men da husker jeg til siden, at det er kun jic kobling som passer an ;)
Har nå vært ute å kjørt en liten runde. Passet på å ikke holde høyt turtall. Holdt meg foreløbig på 2500-3500 omdreininger, med et lite drag nå å da. Likevell så var grenrøret rødt ved kolektoren når jeg kom hjem. Er dette fordi det utvikles mye varme ved nyoverhalt motor? Eller er det noe galt med blandingsforholdet mitt?
Litt overdrevet ser jeg det slik:
En orginal B230FK/FT har ett skrekkelig oppsett som ønsker å tenningbanke hele tiden. Løsningen er å kjøre så mye tenningsretard at man unngår problemet. Ulempen er bedrøvelig dreiemoment og effekt.
Når du nå har ett godt oppsett så ikke bare tåler motoren mer tenning, den krever det. Når den så får denne kunstig lave B230FK/FT tenningskurven så blir ikke blandingen utnyttet og restvarmen sløses ut i grenrøret. :(
Takker for svar :) Bytta forsåvidt dynamo fordi den ikke lada... Lada fortsatt ikke, så da slo jeg hardt i dashbordet (dårlig kontakt på ladelampekretsen) og da ble det i orden. Men, som bonus var det ei lambdalampe som venta på meg også! Arrrg... Tok diagnose, som viste 1-1-1 :/ får se på det neste gang jeg skal hjem
1-1-1 er vel ingen feil?
http://forum.vccn.no/showthread.php?...%B8king-lh-2-4
Jepp, det som var så rart, for den fjuska litt når den fikk trykk
Har skrudd litt 940 i helga, men ble mest s70.. Sliter med at bilen fjusker og dør når den får ladetrykk! Har kommet fram til at den drukner i bensin. Om jeg pumper gassen uten belastning, så ryker det svart, den drar seg sur og skyter så innihelvete [emoji14] Da kommer lambdalampe, men ingen feilkode.. Kom plutselig på at jeg hadde juksa med de gamle dysene, og banka inn btr for å få høyere bensintrykk... Fikk igjen for det nå! Er btr lik på alle f-motorer? Må uansett få tak i trykkmåler til bensin. Afr-måler skal også kjøpes, men det blir på nyåret når jeg får mer penger fra statens lånekasse :D
Er lik på f ja :)
Da får jeg bytte neste helg... Helgene går så forferdelig fort! Mye tid går med til å kjøre til og fra Gjøvik, og jeg må nesten tilbringe litt tid med kjæresten når jeg er hjemme også :) Akkuratt nå er jeg bare fortvila fordi s70n fikk motorfeillampe og kaputt katalysator på tur til gjøvik.. Hørte at det var noe løst inni katalysator når jeg sveisa eksosanlegget i dag(gått på omtrent rak eksos i 3uker, og ja jeg er treig til å fikse [emoji14])... Så bilen begynte å gå dårligere og dårligere til lengere jeg kom, men sleit meg til gjøvik med den heldigvis. Bilen går på alle 5 sylindre, med gjør motstand ved belastning. Nesten som om den går på 4 sylindre.. Motorlampa kom etter jeg hadde ned eksosen for sveising i dag.
Noen i Mjøsområde som har mulighet for å ta ut feilkode på s70 1998 modell denne uka?
Åssen går det med prosjektet? :) Godt nyttår!
Veeeel, den står nå oppi verkstedet.. [emoji12] Har ikke orka å drive oppi der i jula, har hatt nok annet å finne på [emoji4] Men tror det er lmm som kødder med meg, for den drukner fortsatt når ladetrykket kommer..
Ja godt nyttår! [emoji2]
Har nå gått til innkjøp av datasprut! Valget falt på Dre-ecu. Handlet både sprut, bluetooth til sprutet, coiler, bbl og noen nye sensorer av han. Hyggelig kar som tar seg tid til å prate og forklare litt for en nybegynner ;) Hadde også med meg Skårholen så vi fikk prata litt tullprat! Det gjenstår mye å handle inn enda, men det dyreste kan nå krysses av på lista :) Neste nå er vel h-profil, clutch, svinghjul og girkasse...
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/01/531.jpg
Ooh! Dette blir gøy[emoji6]
Vi får da håpe det! Hehe
Det får nok ligge på hylla litt, for har ikke planer om å montere helt enda ;)
Skjønner. Vurderer det sprutet selv, men er heeeelt blank på sprut. Virker det overkommelig? Noe jeg bør tenke på og handle før montering av motoren min, seff bortsett i fra sprutet? Kan du muligens pm'e hva du betalte?
Har aldri fikla med sprut jeg heller, men det virka som det var overkommelig å få detta opp å gå ja! Får god forklaring og veiledning av Dre også :)
Næh, ikke noe spesielt som jeg kommer på nå! Men solid innmat og en god turbo er jo kjekt å ja om du skal ha litt hester såklart :)
Edit: Fikk ikke sendt pm.... Sender en i morra fra pc istede[emoji106]
Kristian N du har full innboks.
Sweet. Det blir veldig spennende å se hvordan dette blir