Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....
Printable View
Den EFR turboen taler en god sak her. Den er noe større, men ikke vanvittig mye større enn en T3 super 60 og mindre enn en T4 E50. Egenskapene er vel også overlegent bedre vil jeg tro! Redd jeg ikke blir fornøyd om jeg kjøper noe annet....
Da bikket dette fra å være ett budsjettbygge til å bli noe litt mer seriøst. :p
Borg Warner EFR 7064 med T3 flens er kjøpt.
15k + vil jeg tro?
Gratulerer så mye. Hvis du er flink og ordentlig og investerer i ett skikkelig oljefilter til turbo-oljen så har du turbo de neste 20 årene. Turbokostnad pr. kjørte km. blir hyggelig for å si det mildt når man sammenligner med andre for det hagler jo turboer rundtom.
Det er en tung investering, men når du ser på totalpris i forhold til sluttresultat og holdbarhet / pålitelighet så er det ett særdeles godt kjøp. "Kvaliteten verdsettes leeeenge etter at prisen er glemt!" :)
Titta litt på pris, og fant ut den kom på ca $2000 og da blir det nok vertfall 20k ja :P Heldigvis engangsinvestering da :)
Håper jaggu det blir bra nå.
Blir spennende å følge med her..Har du mappinga på g nå eller er det planer om å bytte ut lh2.4 systemet?
Det går ganske greit å mappe men det er noe tungvint da det ikke går å mappe bensin og tenning samtidig. Får se om ikke den får Haltech E8n jeg har liggende.
Det er umulig å unngå hvis du fortsetter med denne type valg. ;)
Med ett kompresjonsforhold tilpasset det drivstoffet du skal kjøre og det ladetrykket du trenger å kjøre så er du garantert suksess. Hadde nettopp nå en Coswortheier med EFR7064 på tråden. Han fortalte at han hadde vært ute å kjørt nå når det er blitt litt kaldere i været. Full gass fra 60 km/t på 3. gear førte til turtallsperre direkte. 0 motstand og 0 fremdrift. Gasspådrag i 4. gear går i hjulspinn. Dette er ting som sivilister har store problemer med å tro på, men hvis du følger samme oppskrift så får du samme resultat. :)
Blir morro og se hva en slik turbo kan gjøre med en ellers ganske standard motor.
Da var turbo i hus. Litt større enn antatt men ser veldig bra og robust ut. Overrasket over hvor tynt godset i eksoshuset er.
Fleire bilder av turbo!:D
Gjerne bedre kvalitet:p
Spent på korleis motoren blir med denna:)
Det får bli senere. Reiste på jobb i dag. Men lover å komme med mer bilder underveis.
Viss du skal montere turboen på org grenrør, så vil du truleg få problem med WG festebraketten. det er feste hol til denne rundt turbo ca 270 grader, men ikkje for å montere eksos inn frå sida. Volvobrage laga eit adapter til meg, for montering :)
http://i579.photobucket.com/albums/s...2011.50.39.jpg
Hvordan vil disse to produkter fungere på org grenrøret tro?
Manifoldlakk
Innvendig grenrørscoating
Kan jo ikke kjøre med en så flott turbo som EFR på ett rustent grenrør :p
Da har jeg så smått begynt å sett på turbobytte. Men grenrøret jeg hadde i reserve viste seg å ha sprukket så måtte ta det som sto på bilen fra før. Skal plane vekk labyrinttettingen i morgen og borre/gjenge opp til M10 pinnebolter. Olje og vann koblinger viste seg heller ikke å ha riktig størrelse på gjenger kontra orginalt så må få ordnet opp i det også.