Værre å sette den på org. demperfestet trur jeg men:p
Printable View
Værre å sette den på org. demperfestet trur jeg men:p
Ja det er det nok.
det mest riktige er jo å ha demperen/coiloveren rett over senteret av akselen
spørs jo litt hvor mye bilen fjærer også. Er jo ikke ett "must" på en asfaltbil å ha wattlink, er jo begrensa hvor mye akselen forflytter seg opp\ned.(hvis bilen er stiv da)
Joda, det er sant. Men blir mye mer "stabilt" med wattlink enn panhard og.
Men det er ikke nødvendig med wattlink nei.
Eneste grunnen til at jeg skal ha wattlink er så jeg er sikker på å ikke sende felgen ut i skjermen osv. + at jeg vet at akselen holder seg midt i vist jeg må skru opp bilen litt. Eller ned for den saks skyld.
spør om det blir 4 link og watt link engang ja, men det får bli med tida :)
Diffen har fått sitt siste nye lager :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/238.jpg
problemet er at diffen ikke går inn i akselen igjen!! er liksom 1-2mm for stor diffen, mener jo at alt ble satt sammen slik som det var og....
Det hender det må litt gummihamring på lagerskålene for at den skal gå inn. Hvis det er akkurat på kusehåret at det ikke går.
det kan være ja. går liksom et stykke så låser den seg mot hullene til stikkakslingene..
Da er det nok bare litt gummihamring som skal til. Jeg har alltid måtte banke ned diffene mine, og dra de ut med spansett.
okei, da får vi ta frem gummi hammeren :)
ok, husker at diffen satt godt i huset fra før.. satser på at alt blir bra med litt hamring da :D
Nå har jeg ikke sett det volvo verktøyet, men det kan vell ikke være så vanskelig å lage seg et? :confused:
okei, det er det da.. men virker som det er litt trangt for at lagra skal gli grei ned.. de spriker liksom i øverkant på lagra.
Jeg tror ikke det er "bare å hamre den ned", og at det er en grunn for at de har det klo-verktøyet.
Hadde en verkstedbok fra Volvo ang bakaksel, der var det bilde av verktøyet. Men hvor den boka er hen, er et godt spørsmål....
skulle tro det er noe sånt ja..
okei, får prøve å banke det ned med gummi klubba :)
Yep. Men når vi drev med dette så virket det ikke brutalt å sette den i uten klo.
Spansett:
http://www.cableworksriggingco.com/i...s/spanset1.gif
å bruke spannsett blir jo nesten det samme som å bruke ei talje :)