Og skråstag mellom hovedbøyle og hjulhus bak, glemte den :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Og skråstag mellom hovedbøyle og hjulhus bak, glemte den :)
Svinghjul, clutch og trykkplate på vei ;)
Og planene for vinteren baller på seg!! Gleder meg :D
Fant noen flere bilder fra den mislykkede helga på Gatebil i Juli
http://forum.vccn.no/
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...95749015_n.jpg
http://forum.vccn.no/
Vet det er mange som er inne å leser her, er jo oppe i snart 235 000 visninger nå, men få som skriver. Går nok mere og mere over til Facebook da det er mye lettere med bilder osv og flere folk som skriver :)
Lurer litt på hva jeg skal gjøre med takluka mi, noen som har tettet igjen takluke før? Bare limt eller? Vil helst slippe å lakke taket så sveising blir ikke aktuelt :)
2K karosseri lim funker som bare det ;) Den er svart og legges fint som en fuge rundt takluken :)
Skjær det vekk å få på glassfiber ell carbon. Da blir det lettere for sveiseren som setter sammen buret å ;)
Diskusjonen om skilt har vi latt til side, ønsker ikke kommentere så mye på det annet enn at bilen kan brukes over alt :)
Sveiseren er proff bur bygger så trenger ikke det, men ser de har ferdig karbon tak til din bil Amundsen ;) skal lage glassfiber tak i denne pluss bytte alle dører og skjermer men blir ikke nå. Derfor jeg velger å kjøre kryss i taket og ha doble dørstrevere. Tror jeg bare limer den igjen foreløpig :) har også kommet fram til at jeg skal montere pedalboks i vinter. Skal gjøre den ferdig innvendig for siste gang! Også med tanke på å få plass til 2jz motoren med ordentlig innsug på :)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Må du ikke være så PR-kåt Frigstad, du vet det er mange som følger med og du får jo som regel etpartre kommentarer i døgnet her ;)
Hadde vært synd hvis vi ikke kunne følge med på et av de grommeste 740-byggene i Norge etter min mening, her på vccn.no !!
Det er ett rått bygg og jeg gleder meg til å se ferdig modsa du har planlagt for høst/vinter !!
Hehe takk for det dain!! :))
Ja i vinter blir det sykt mye gromt som skal skje :) gleder meg utrolig mye til å begynne! Jeg liker jo best å bygge i grunn. Men må jo si det at å kjøre bilen på Rudskogen var noe av det gøyeste jeg har gjort! Selv om det ikke varte så lenge, å måtte skru veldig mye. Men nå satser jeg på kjøring igjen i september med nytt svinghjul og clutchpakke :) før jeg river bilen innvendig å starter på buret :)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Om det skal bli slik at alle skal flytte sine prosjekt over på Facebook, blir det ikkje noko trafikk igjen her. Det fører sannsynlegvis til mindre oppmerksomheit rundt klubben, som igjen fører til at det vert uråd å arrangere treff. Alle treff har vorte dyrare å arrangere i dag, det er fleire om beinet, og det går ofte i minus.
Dette er trenden over heile linja, i Sverige har merkesklubbane så godt som dødd ut.
Regner med mye bilder blir tatt med telefonen, da er det bare å laste opp med tapatalk rett i forumet, eller ta seg den tiden til å bruke f.eks Photobucket.
Bruker flere hundre timer på å skru bil, men å bruke 12 minutter på å oppdatere tråden sin for å få treff, er forferdelig. :)
E ikkje kjekt å oppdatere tråder når da e so lite respons! Er veldig lite på forumet eg og no.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Er litt med forventninger også... Jeg trodde de fleste bygde bil fordi de syntes det er morro, og det å dele det med andre er også for noen en del av byggingen. Skulle tro at det å dele et volvobygg i en volvoklubb var mer spennende enn å dele det på face. Uansett burde man kunne gjøre begge deler evt...?
Om noen vil slutte å bruke forumet fordi det blir for lite respons så er det selvfølgelig opp til de, men det er synd av nevnte grunn ovenfor her. Jeg syntes det blir litt for dumt å "kreve" respons, kanskje det har noe med måten ting blir presentert på ? Ikke vet jeg... Sutring er hvertfall noe jeg ikke er tilhenger av ;)
Kan ikkje skrive nåke kver gang det er updates heller, men er eining i at det kan være litt lite trafikk her i perioder..Men det er vel berre sånn det der, det går opp og ned:)Men vil sei Frigstad ligger godt an her med over 2000 postar og snart 250 000 visningar!!
Heilt einig med Gaupe, det er nåke dritt at folk går over til facebook..Må vel være mykje kjekkare og dele det med folk som har samme merke interesse ein og få kommentarar av all slags mulig tullingar på facebook?
Liker å oppdarere eg. Men gidda ikkje når de er lite tilbake meldinga. Då gjer eg da heller på fb. Lettere,kjappere og meir respons. Og nei. Eg sutrer ikkje. Eg seier berre sannheten. Forumet har daua av. Da e ei veke siden eg var inn her sist. Før var de mange ganger for dagen. Men lite vits i de no.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Om ein brukar photobucket, og fleire andre, slik som facebook, google+, dropbox osv, så kan ein sette opp slik at alle bileta du tek med telefonen vert lasta opp på nettet av seg sjølv, du kjem heim att til WLANet ditt. Då er det lite innsats som skal til for å legge opp bileter når du set deg ned ved datamaskina. Alle har desse appane til android og IOS no.
Å laste opp bilder på photobucket er jo gjort på sekunder. Deretter er det jo bare å "klippe og lime" img-linken inn i tråden din. Ha to vinduer åpne samtidig, da er det så enkelt at selv mor klarer det...
Viktig at vi bilbyggere støtter opp om hverandre og at forumet "lever", slik at man får inspirasjon til sitt eget bygg m.m.
Stå på og hold tråden oppdatert med ferskvare på bilder og info!
Ok må nok ta en oppvask her nå?
Ingenting har blitt flyttet. Hvem sier det? Har en facebook side der det blir postet "teasere" og mange ikke-medlemmer og familie som vil følge med. Og det er en bra måte å spre f.eks ett bra bilde, så eventuelle sponsorer og fotografer kan få "snusen" i deg.
På min facebook side blir der referert til VCCN. Det er jo dette som er prosjekttråden, føler det er god reklame jeg, har hvertfall "vervet" ganske mange medlemmer til klubben!
Dessverre ikke fått vært på noen VCCN treff å kjørt enda, men kjører med reklame på bilen og er mange som lurer på hva dette er for noe. Som sagt, "vervet" flere brukere.
Hvem sier det er forferdelig å bruke 12 min på å oppdatere? For de som følger med her så oppdaterer jeg jo hele veien? Kunne kanskje blitt bedre på å ta flere how-to bilder men blir jo så ivrig når en holder på at det blir mest før / etter bilder.
Hvem sier det er ett problem å laste opp bilder? Jeg har jo alltid brukt og bruker fortsatt alltid photobucket, har ca 1000 byggebilder, og jeg oppdaterer alltid tråden med bilder så ofte jeg kan?
Og jeg krever ingenting å det har jeg heller aldri gjort, hvorfor tror dere jeg lager prosjekttråd? Forventer ingenting, men ønsker (som er noe helt annet) ris/ros/tips/triks. Jeg bruker mangfoldige timer på forumet for å dele mine erfaringer og ting jeg driver med så andre intresserte folk kan se, kunne godt brukt den tida på andre ting, men syns det er kjekt å drive med dette. Og jeg jobber 4 uker i utlandet, og er 4 uker hjemme, så det blir kanskje ikke så intenst som før, men holder fortsatt på og bilen den kommer til å bli grisegrom hvis jeg bare får nok tid til å drive med det jeg virkelig liker å drive med. :)
For det var noe jeg savnet når jeg bygde forrige bilen min, å ha noe å se åssen andre hadde gjort, ikke nødvendigvis for å kopiere, men for å se hvordan ting kan bli gjort og kanskje komme opp med en egen ide.
Derfor forum er så genialt, så vi må bare bruke det for det er verdt! Jeg holder jo alltid tråden min oppdatert, er inne her flere ganger til dagen. Oppdaterer første siden hver gang det kommer en ny liten ting.
Når man ser på andre mange forumer, så er VCCN ett bra forum!
Slutt no og va så sint da pjusken :D
Er vi kolleger tro, frigstad? NOV?
fortsett å poste bilder osv du, er egentlig ikke så stor fan av 740 men din liker jeg :)
rått bygg, gleder meg til å se mer her!
Du ser sjeldent meg sint :) men får nå være grenser på folk da :P
Er nok fare for det ja :)
Will do :) Nå fikk jeg beskjed om at det har kommet en del deler til meg hjemme, gleder meg til å se svinghjulet og det og ikke minst prøve kjøre med så lett svinghjul :D