Opprinnelig postet av
Batland
Jeg ser API SJ og det er ett uvanlig godt tegn i våre dager. :)
Det sies jo at det bare finnes to stk. forskjellige eksosmanifolder og grenrør til trimmede turbomotoer, de som lekker og de som ikke lekker enda. Det første er vanligst.
Det er derfor jeg er så opptatt av å bruke 940 manifolden og turbinhus med integrert wastegate. Da oppholder man seg på det andre punktet så lenge som overhode mulig. :)
Jeg klarer ikke å huske om du startet opp og innkjørte motoren din på innkjøringsolje eller ikke.
Vel, jeg mener at de fleste veivhusventilasjons systemer er betydelig underutviklet og du har jo valgt en egen / moderne løsning på veivhusventilasjonen din og nye løsninger krever vanligvis noe utviklingsarbeid før de er like velfungerende som de gode, gamle som har vist seg å fungere.
Jeg vil minne om anbefalingene om å bruke ett modifisert B21 toppdeksel når man lufter fra toppdekselset. Jeg ser at svenskene ofte bruker B20 oljepåfyllingslokk, men dette fungerte dårlig for meg.
Jeg ser også at Amerikanske dragracere som kjører turboladede V8 motorer med ladetrykkmåler koblet til veivhuset ( peilepinnerøret) måler inntil 0,5 BAR ladetrykk i bunnpannen!!
De tar tydeligvis ikke oppgaven på alvor og da øker oljeforbruket betydelig.