http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/963.jpg<br />
<br />
Skjer da litt igjen ;)<br />
Ser ut som jeg har fått tak i det meste jeg trenger, men ser fortsatt etter bakaksel. Skulle hatt fra en 86-91 med m45 kasse om noen har, så rop ut!
Printable View
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/963.jpg<br />
<br />
Skjer da litt igjen ;)<br />
Ser ut som jeg har fått tak i det meste jeg trenger, men ser fortsatt etter bakaksel. Skulle hatt fra en 86-91 med m45 kasse om noen har, så rop ut!
Ser bra ut detta nå Jørgen! :)
Bra og bra[emoji28] blir vel noe snart fårn tru[emoji41]
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/05/996.jpg
Henta litt div igår, blant annet ett pent 93 dashbord som havner i den rosa :)
Får seter idag og sannsynligvis ordna meg bakaksel fra 86/87mod med m45 [emoji41]
Idag var liksom dagen det skulle bli liv men nei.
Prøvde å fyre opp, tenna ett par ganger før den høres helt kompløs ut.
Pluggene er søkkvåte, så har vel vaska bort oljefilmen i sylindrene? Bensindampen står ut av filterboksen.
Har prøvd andre dyser, rail uten uttak til kaldstart. Trippelsjekka registeret.
Noen formeninger? Skvette litt olje i sylindra, la den stå og prøve igjen?
Svinghjulssensor?
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Blir det sånn om svinghjulet står feil? Kjørte bilen for egen maskin for en mnd siden, med samme sensorn [emoji14]
Edit: er det samme tempføler til sprutet på et (motronic er det vel?) Som lh2,4?
Vil ikke få start om svinghjulet er montert feil nei, og det er ikke samme tempgiver. :)
Er 99% sikker på det står rett, satte begge motorene på 0 på tenningsmerket før jeg flytta det over. Men ska prøve en annen tempføler i efta :) Rekorden jeg bygde om til 2,2i oppførte seg likt før jeg fikk i en 5w pære istedenfor tempføler [emoji85]
Nei, ska prøve den som satt i fk'n i kveld, håper det er synderen[emoji4]
Motoren er original motoren til bilen, som jeg solgte etter jeg satt i fk, han som kjøpte den satt på et nett og turbo, til jeg bytta til meg bilen med motoren i, men ham husker ikke om det ble bytta sensor såklart [emoji14]
Ser på mekonomen at til 740turbo har de bare en tempføler (svart), men til 240n min har de den samme svarte, og en blå, som står er opp til 1988? Hva er evt delenr på den jeg skal ha?
Fortsatt like død, så tok ut svinghjulsfølern, tørna motoren til jeg så oppholdet, og da sto såklart tenningsmerket rett ned... På'n igjen
Da er girkassa ute, men åssen skal svinghjulet stå igjen, når motoren står på 0 på tenningsmerket?
Mange takk[emoji106] [emoji106]
Og da har man lært å sjekke registeret den 100ede gangen...
Knekt kila på veiva såklart.
Da er nytt registerdrev bestilt, svinghjul, clutch og girkasse på plass.
Så da er det bare å dra til mellomaksel, få på traversen og montere eksos igjen.
Bytte varmeapparatkran, bremseklosser bak og prøve på eu[emoji41]
Mellomaksel er dratt til, girkassetraversen er på plass, eukontroll på tirsdag og bilen er fortsatt ikke starta[emoji85]
Hekte opp eksos, på med regreim, bytte varmeapp kran og fylle frostvæske ikveld så er drt snart håp [emoji12]
Nå gårn[emoji41]
Bremseklosser bak er bytta, gamle varmekrana er ute, ny på vei inn.
Da er'n godkjent[emoji41]
Da blir det skilter da? :D
Yes! Får HT skilter da, men er jo veteran om 4 år, så da blir det JC88374 igjen[emoji41]
MEN, har en jæææækla irriterende klakkelyd ett sted, trodde det var bakakslingen, men nå er jo den bytta, alle foringer virker greie, og ingenting ble påpekt på eu'n. Høres ut som lenkearmer, men dårlig med det bak på 240n [emoji12]
Kan muligens være foran lyden kommer fra, og forplanter seg bakover?
Ellers så er den en drøm å kjøre, går faktisk ganske greit med overhala f motor, a kam og to toms eksos. Nydelig med 3:31 utvekslinga og m47 med alt nytt i overføringa, korta stang inni bilen og forlenga under :)
Lesjø fjørene og koni demperne holder koken ennå også, this is løøøv[emoji41]
Flott beskrivelse, ser det for meg [emoji106]
Min står om dagen så får leve på andres godfølelser [emoji23]
Rett å slett jævli godt å snart ha den på veien igjen, uten dårlig oppsatt turbomotor som er trøblete[emoji28] [emoji106]
Sku gjerne hatt tips til felger jeg.
Er jo godt 80talls stuk på bilen nå, men de chroma stålfelga er jæv*#$@ å kjøre med, rister uansett. Også blir den vinglete i svinga med 14".
Tenker kanskje på no bbs look i 16".
Vil ha noe med kant, som passer looken på bilen. Kanskje ocean classic (selvom det er 17") og senkeskåler foran hadde gjort prikken over i'en? Noen forslag?