Har evnt tank til deg fra 90 modell 245 :)
Printable View
Har evnt tank til deg fra 90 modell 245 :)
Pakka den originale pumpa mi rett nedi jeg, er usikker på om armaturet er noe forskjell på eller om det er tanken ?
skal ta ned tanken i dag som sagt, har tro på at det blir enklere da :)
begynt å sveise innsuget i dag :) men fikk litt feil vinkel på røra fra plenum til spjeld..
lurer på å kappe den løs og sveise på igjen med annen vinkel! eller hva tror dere? ser for meg at det er litt rar trykkrør løsning som blir her og isåfall..
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/945.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/946.jpg
bensintanken er nede, gjenstår å få opp kulene, og prøve å montere pumpa igjen :P
Stå på! :D Fortsett med bilde oppdateringer.
hehe, skal det vett ;)
bli vell en update i kveld og kanskje, om ikke i morgen :)
ser bra ut:)eg ville kappa av igjen og laga til så det passa perfekt på trykkrøret:)så slepp du styr der..
vil du ikkje miste gassrespons med og ha gasspjeldet så langt ifra toppen?
skal kappe det av igjen fant jeg ut, gidder ikke å styre med trykkrør til innsug også ;)
tja, det vet jeg faktisk ikke?
etter litt tenking ang gasspjeldet, tror jeg ikke at man taper respons?
da spjeldet er 65mm innv, mot F-innsugets 60mm? får også kortere rør fra ic til spjeld ved å ha det lengre frem, som jeg mener også vil spille inn litt ang repsons..
rett meg hvis min tankegang er feil :D
når bensintanken kom ut av bilen gikk pumpe monteringa som en drøm ^^
da skal bensin systemet være i orden hvertfall! bytta også retur slange til tanken da den begynt å bli morken, så da er det ikke en bensinslange på bilen som er gammel, nye pumper og, dyser, btr ;)
forandra vinkelen på innsugs røra i kveld også, så skal sveise sammen det samt montere spjeld osv i morgen, håper på montering av innsug, trekking av bensin slange, laging av trykkrør osv også :)
Kommer jo til å ta litt lengre tid før motoren får sugd vakum i innsuget med gasspjeldet der og større volum i plenum, men du må huske at en motor suger til seg sykt mye luft!
Når man har 2.3 liter motor som skal fylles opp 7000 ganger i løpet av ett minutt skjønner du poenget, og da har du ikke tatt med i beregningen at med 1.2 i ladetrykk vil den oppføre seg som en ~5 liters motor som skal fylles 7000 ganger i løpet av ett minutt, og da blir de 3-4 extra melkepakkene ikke så store lengre..
På tomgang vil kansje gassresponsen bli litt endret, men jeg skal ikke påstå noe da jeg ikke har prøvd å bygge om slik enda :)
okei, men utifra din teori, så kapper jeg røra til spjeldet til det halve eller litt over..
Ja det er du som bygger motor =P Ikke jeg ! ;)
hehe, røra er uansett korta inn nå.. får prøve det å se hvordan det fungerer..
innsuget ble heller ikke ferdig i dag ^^ mangler bare helsveising nå, samt trykkprøving og lakk. håper på at alt går i orden i morgen ;)
har montert bensintanken, satt på slanger osv :)
dysene ligger i tollen nå, så de kommer vell også snart! håper 850cc holder :)
Blir nok bra med 850cc skal du se ! :)
ja, vil tro det :)
ska prøve å få lånt pc en dag når alt er i orden å kjøre en logg.. sjekka utgangene? kan jo bruke Fidle om ikke annet :)
Har ikke fått tid, arbeider døgnet rundt for tiden.. =\
okei, da blir det værre ja :)
men kan sette opp slik jeg viste deg vil jeg tro? samt brukt Fidle utgangen.. er ikke noe i veien for det :)
Ja det kan du, pass på å endre på "akkurat på 4500" rubrikken ! ;)
jepp, så det ;) setter opp " > 4500 " og CLT 185 > tenkte jeg..
Hvorfor kjører du fahrenheit forresten ? Du finner nok ut av det med innstillingene :)
vet ikke hehe ^^
er vell bare å skriv inn celcsius tenker jeg, da alt annet leser det.
hadde montert motoren i går helt ferdig, så viste det seg at den plutselig låste seg!
plukka av topp i dag, og på syl 4 lå det en stål bit!
tidligere hadde jeg kappet ut litt av torpedo falsen for å få plass til AN koblinga på fuel railn, den hadde på en eller annen måte havnet i innsugs kanalen uten at jeg merka det :S
får forhåpentligvis ny toppakning i morgen, så jeg kan montere sammen igjen :)
motoren så bra ut, med unntak av merker etter tenningsbank :P
men regner med det problemet er borte nå med 850cc dyser ;)
Tenningsbank, og du skrur sammen blokka igjen? Du har ikke orginale stempler da, håper jeg?