Pinne apparat er LITT i overkant å sveise så tynt gods med... Alt går jo men ser jo ikke vetig ut en plass...
Printable View
Jeg har sveiseapparat stående men det duger ikke til en dritt så da valgte jeg klemmer.
Jeg kjenner ikke noen som har et sveiseapparat som fungerer heller så da var ikke det et alternativ.
Å elektrode sveising det hadde jeg ikke brukt for å sveise eksos med. Det er en sveisemetode ment for tykkplater
går fint å sveise eksos bare man bruker riktige pinner å riktig varme, uansett skal man sikkert ikke langt for finne noen med mig heller da, (evt. tig) men gjort er gjort :)
Ikke noe problem og sveise tynt material med pinne :) Har sjelv sveiset 2mm rustfri plater med pinne uten problem :)
Joda :) Går vell greit :) Men fortsatt ville ikke jeg brukt pinne på det :) Er ikke veldig glad i det i utgangspunktet og i tillegg gidder jeg ikke det å lete etter noen som har et apparat ;) Jeg er nemlig en anelse lat :p
Mig, mag eller tig er vell det jeg ville brukt :) Kanskje gassveis :) Det synes jeg er litt kjekt merkelig nok :rolleyes:
Jeg har pinneapparat til låns :p Men du må kunne sveise selv, for jeg har ikke peiling:P
Vell alt går ann og bruke :)
Ville sjelvfølgeli brukt Mig sjelv. Da dette er "kjappest" :)
Fulloggal; Prøv deg frem med pinnesveis du. Finnes ikke enklere sveisemåte :)
jo, mig er jo kjempeenkelt! :)
Nå når det nærmer seg lønn har jeg de setene enda :p hehe
Alt går bare man vil :) Pinnesveis er enkelt det når man bare får inn hvilke vinkel man må ha :)
Jeg foretrekker mag i og med at det er det jeg har mest erfaring med :)
Eksosen forblir som den er til jeg føler jeg kan gjøre det på en annen måte og da blir nok stort sett hele tatt.
crazyclomp: Er ikke mye lønn her i gården gitt ;) Budsjettet er lagt opp til at jeg har bilen på veien nå om dagen :)
Heldigvis begynner jeg å bli gammel mann så det blir jo billigere etterhvert :D Men om du ikke har hastverk med å få de vekk så har jeg lyst på delskinn :) Det må bare bli etter jeg har kommet ut i lære :)
Edit: Har du noe bilde av setene? :)
Har ikke bilde av de nei, men du kan no komme ut å se på de en dag om du vil :)
Tjaaaa :) det hadde jo ikke vært så dumt det :)
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?wxw0eh
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har vasket bilen og ordnet låsen på ene døren idag :) var heldigvis bare en god rens og oppsmøring som skulle til så var mekanismen god som ny :) ingen bilder desverre siden hendene var full i grease og annet helseskadelige ting :p hehe :) Tror jeg skal gjøre det samme med de andre låsene også så da kan det jo knipses litt :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå har jeg vært litt i tankeboksen... Nok en gang... Jeg har litt lyst til å lage meg en leppe til bakfangeren men er fortsatt ikke helt sikker. Jeg tror kanskje det kan gjøre det litt enklere for meg med tanke på twinpipen også :) Det krever jo en god del arbeid. Det er med andre ord tid jeg egentlig ikke har dessverre. Kjenner jeg blir irritert bare av tanken på alt jeg vil har gjort men ikke får gjort.
Jeg og min bror var også en tur til Myking her om søndagen å hentet en skjerm til den fantastiske mondeoen hans å oppdaget da etterhvert at jeg aldri skal ha dioder i instrumentpanelet rett og slett fordi jeg fikk en litt kjedelig hodepine av kjøringen i mørket og at temperaturmåleren må kobles på egen krets. Det er heldigvis en grei sak siden det bare er snakk om å strekke en ledning via en bryter eller sikringsboksen :) Er ikke sikker på om jeg vil ha den på tenningen eller om jeg bare skal blåse i det.
Få vekk tempen fra dashbordet, og fiksden i instrumentet :p
Er bare føleren på motoren som er feil...
Har fått anlegget i bilen :) Noe jeg har utsatt en god stund :p
Noen bilder av resultatet :)
Jordingen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/41.jpg
Forsterker skrudd fast. Første gang jeg har brydd meg :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/42.jpg
Ferdig montert :) Og justert til å kunne leve med og ikke bli døv av :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/43.jpg
Ferdig, så tar du lastestropp på de krokene over hjulbuene, og så er det gode ting! Subben min satt hvertfall fast :p
Du sier noe der fulloggal :p Har aldri hatt problemer med at kassen har beveget seg faktisk :) Det er borrelås under på kassen ser du :) Har også hatt sladd på bilen med kassen baki uten at den har beveget seg :) Ikke at jeg driver å sladder med vilje altså:rolleyes:
Neinei, var et uhell! :rolleyes:
Borrelås under kassen er jo ingen dum ide! :o
Du vet... På noen biler henger gassen seg opp :rolleyes:
Det fungerer uforskammet bra faktisk :) Det er jo bare fire små striper i hvert hjørne av kassen :p Det anbefales for å si det sånn :)
Har i kveld begynt på toppen til nye motoren min å da lurer jeg litt på hvor mange tetninger det er på 530 toppen?
Jeg mener å har lest et eller annet sted at det er 4 tetning og at det er på innsugsventilene men siden jeg ikke er helt sikker så venter jeg med resten av ventilene :) altså eksosventilene :)
Kor fekk du tak i store nok kabelsko til jord og straumkabel inn på forsterkeren?