Er som regel det, men kjekt å vite for de andre som gjør dette :)
Printable View
Finstad kan jo få skrive sjøl hva han endte med å gjøre, men er i prinsippet bare å kjøre 12v på alle tre ledningene, og sørge for at pumpa får strøm så skal det bare være å starte bilen. Deretter kan man feilsøke seg utover.
Ladinga på denne 740'en det snakkes om var visst bare dårlig jording etter hva jeg hørte.
er nok ikke bare å kjøre 12v på alle disse ledningene, det har jeg prøvd , og svinhjulsføleren må jo ha en "connection" en plass her..
fulgte guiden å det fungerte ikke, så tok jeg en telefon til Christian han ba meg kjøre de tre ledningene jeg trengte til pluss på batteriet så gjorde jeg det å da fikk jeg gnist, så tvangs kjørte jeg pumpene for å få bensin å da fyra den som bare faen så satte jeg de tre tilbake til tenning altså sånn at dem ikke får konstant strøm å alt annet som guiden sier, men pumpene gikk ikke så kobla dem bare på en bryter å nå går den som faen ;)
å feilen på ladinga var at han som eier bilen ikke hadde satt på jordinga på dynamoen å mente at den hadde nokk jording mot blokka..... fiksa det så lada den som faen også ;) lader nå 14.13v på tomgang
kobla dem til 15 ja ikke på tenningslåsen, men på 15 på coilen :p egentlig ett fett så lenge dem er kobla til 15 ;) var en som skulle til 50 også å den kobla jeg rett på starteren ;) det er den tynne gule/blå hvis jeg ikke husker helt feil ;)
mine var koblet til 15+ før, men problemet da var at ikke coilen fikk strøm. og da fikk jo ikke de 3 ledningene på coilen strøm heller:p og den som skal kobles til 50 (gul/blå) skal bare kobles til krets 50? og har ingen ting med starteren og gjøre?
Edit: på LH 2.4 nettet ligger det jo egen ledning til starteren som er blå/gul tror jeg, men denne hadde ingen "connection" med den andre blå/gule..
50 på tenningslåsen min er Rosa:p så starteren går rundt med den på :p
har du fulgt guiden 100% når det gjelder kobling? kunne ikke lakt ut noen bilder av hvordan du har kobla det å hva som går til hva?
ja, tror da det..
blå/gul er koblet på 50 på tenningslåsen
tynn blå er koblet til 15+ på coilen
rød/gul er koblet til 15+ på coilen
Tykk rød/gul får kontant strøm med knapp
Rød/svart har jeg ikke.
den blå og rød/hvit som orginalt går til coil har jeg koblet til coil, men er ikke noe liv i de!
Prøvde istad og koble den tynne blå og rød/gul rett på batteriet som du sa, men fortsatt ikke noe gnist..
Edit: kan ikke du skrive åssen alle ledningene hos deg er kobla da? hvilke farger som er sammen osv :)
jeg tok den tynne blå å den tynne gule/røde å den tynne blå/gule rett på batteriet å da starta den
foresten den tykke gule/røde skal IKKE ha strøm inn den skal kobles på bensinpumpene sånn at dem starter(noe som ikke skjedde hos oss så vi kobla dem på bryter) å etter vi hadde tvangskjørt alt så satte vi den tynne blå å den tynne gule/røde på 15 på coilen å den blå/gule ned på starteren altså 50 å da starta den ;) men har du huska å koble til den røde ledningen som skal til bateriet da?
med sikring?
skjekka sikringen?
er ikke så mye mere jeg får hjelpa deg med uten å se det evt vere der å gjøre det :p
mener jeg har en annen ting som er feil også i forhold til haynesboka.. nummer 50 på tenningslåsen begynner som rosa og går gjennom et par ting og ender opp som blå/grønn.. men hos meg går den rosa rett ut i motorrommet så den satt jeg da på starteren. så den blå/gule som stikker ut sammen med + til starteren er ikke koblet til for det er ikke liv i den. men det har vel ingenting å si? :p
Noen som vil bytte for meg ? :)
Bytte motor?
Kanskje greit å få med hvor du holder til hen bl.annet. :)
er ikke mye stress å koble opp ett sånt ledningsnett når man har gjort det en gang, så kan sikkert hjelpe noen med det i nærområdet ;) hvor er det du holder til henne a?
mitt er liksom koblet som det skal, men ingen liv her !!! og satt den gule/blå rett på batteriet en gang som du sa funka hos deg, men da døde alt her :p ingen liv i noen ting. hehe
men ble liv i instrumentet etterhvert.
har du fått noen av lampene i dashen til å fungere a? olje lampa å lade lampa?
Jørgen93 holder til i sarpsborg :)
Jeg holder i østfold i Sarpsborg :)
nå har jeg prøvd og koblet litt.
- koblet en ledning fra -1 på coilen, til den rød/hvite som kommer ut av tenningsmodulen
- koblet en ledning fra 15+ på coilen, til 15 på tenningslåsen, altså blå/rød som gir strøm på hakk 2 og 3
- koblet tynn blå og tynn gul/rød på 15+ på coilen
så nå ser det ut som det ligner på det vi målte på en kompis sin bil. altså at 1- på coilen er jordet når tendingen er av, og når man skrur på hakk 2 blir den pluss. målte spenningen ut av coilen og den var kun det samme som på batteriet på hakk to på tendingen, men skjedde ingen forskjell på hakk 3:confused:
prøvde å ohme ledningene på svinghjulssensoren fra ene enden av ledningen og i andre siden i stikket. alle var hele, men kan vel fortsatt være at svinghjulsgiver er ødelagt? takker for alle svar :)
Prøv å skift den med en du vet virker fra en kompis sin bil f.eks. ;)