Pen bil:) hvor fikk du tak i nuppe fjerneren?
Printable View
Pen bil:) hvor fikk du tak i nuppe fjerneren?
Takk til Tore for å svare på spørsmål når jeg sover ;)
Kostet 79kr på Nille. Hett tips for menn med dårlig tid og lav toleranse for å kikke igjennom all slags juggel og tull: Spør i kassen! For den var jaggu ikke lett å finne i "min" butikk...
Originalt "Invändig spegel för barnstol" dumpet ned i postkassen i dag. Nytt i eske fra autorisert volvodealer (på ebay, sikkert restelager eller noe slikt) for 129kr :D Med tanke på at det koster over 600 her hjemme så synes jeg det var helt okei. Mangler bare setebeskyttelse og impregnering til alcantaraen nå, så er bilen relativt babysikker :)
Ble utrolig bra alcantaraen :) Såg jo ut til at motorrommet ble bra også på bildet:)
Veldig fornøyd med alcantaraen ja, men motorrommet må få mer pleie etterhvert... Må vel bare gå på med en kraftig avfetter tenker jeg :)
Kjøpte meg nuppefjerner idag, og fekk fjera alle nuppene.. Blei kjempebra :)
Tusen takk for tipset :)
Polytrol på skvettlapper...
Før:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/541.jpg
Etter:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/542.jpg
Vidundermiddel! :)
polytrol er et vidundermiddel ja. har hatt det på dørhåndtakene mine, men skal også ha på fangerne og skvettlappene tenkte jeg :)
Var du i retning Åsane fra sentrum i 12-12.30 tiden idag?
Syntes jeg så deg rekende langs veien der da jeg føk sørover...
Jeg var ca overalt i dag, blant annet Åsane, så det kan stemme godt :)
Elsker sånne effektive dager i trafikken... Skulle bare en kjapp tur ut i lunchen. Først et kvarters kjøring til Fana for å hente en kjekk sak til bilen, så en 20-30 minutter til Åsane for å kjøpe babystol i en butikk jeg kjente godt til. Men de hadde BARE FEIL FARGE, så da ble det 20-30 minutter tilbake samme vei til en butikk i samme kjeden (som jeg ikke visste om før nå) i Fana. Greit nok at jeg liker å kjøre, men autopass-brikken har fått kjørt seg :rolleyes:
Men nå er bilen godt parkert for dagen, og førerstolen er grundig renset både skinn og alcantara. Siste restene av fuktighet skal få stå og tørke seg skikkelig før jeg kliner på lotion i morgen.
Kan si det sånn at det kom av ganske mye drit :)
Jepp :) 1000kr rabatt på barnestol er en grei bonus for å være litt tidlig ute med shoppingen.
Men kan ikke si jeg er veldig imponert over hvor godt de henger fast disse maxicosi-stolene med base... skulle liksom henge like godt med belte som med isofix mente de i butikken. Har mine tvil...
brukte lastestropp i tilleg jeg, på basen...
så da stod den fast.. Men jeg festa basen med sele... Forståelig nok ;)
Lenge igjen? 1ste?
festet stropp en runde rundt den sliden til "fotstøtten" for så feste den i krokene som er på seteskinnene på forsetet...
Volvo/brittaxstolen funkar i det minste veldig bra med både isofix og beltebase.
Skal si førerstolen sugde til seg lotion... Var bare stoffseter og generelt et meget avslappet forhold til vedlikehold av bil i min oppvekst, så dette er litt nytt for meg. Men hvis noen sitter og leser dette og tenker "lurer på om skinnsetene i bilen min har blitt stelt med noen gang" så kom dere til @#! ut og kjøp litt skinnpleie :) Det er så jævlig verdt det!
Fikk impregnert alcantaraen med microfiberbeskyttelse i dag også, så nå begynner det å hjelpe på :)
Kjekt å vite, men det var egentlig valgt brun maxi-cosi cabriofix før jeg ble innvolvert ;)
får ut mye dritt om man går på med litt skinnpleie ja.. hvilke produkter bruker du? jeg synes Swissvax sitt leather care kit er greit. dog har jeg ikke prøvd noe annet enda da :p
Brukte Autoglym leather cleaner og leather care balm. Skulle gjerne hatt det swissvax settet, men hadde dette stående fra før :)
Tror kanskje jeg kjøper meg swissvax sitt "elefantfett" som supplement, det er vel for slikt som ratt og de mest utsatte delene av setet?
Har kjørt to "strøk" leather care balm på alt, og alt unntatt førersetet ser meget lekkert ut nå. Særlig seteputen på førersetet tørker mer inn, men det er vel normalt (og bare å kjøre på med flere omganger med balsam)?
Altså, det suger til seg alt det får, og ber om mer...
elefant fettet er for å bruke på de mest utsatte stedene ja :) gjør det jeg ihvertfall, mater på til det sier stopp :p
Bare så ingen tror jeg ligger på latsiden ... :)
Mange timer har gått med de siste dagene til å få renset sommerfelgene som fulgte med bilen... to har blitt såpass rene at de har fått et lag felgvoks og er klar til montering (eller moden for et lag felgvoks til...), de to andre er jeg fremdeles ikke fornøyd med.
Av kjemikalier har jeg brukt
- Sonax felgrens
- Prickbort avfetting
- Sonax avfetting
- Iron-X
- Sitrusrens (for tape/lim-rester fra balanseringslodd)
Akkompanjert av
- Turtlewax felgbørste (?)
- Meguiars gule "piperenser"-felgbørste
- Malerkost fra claes ohlson for lett "agitering" av produktene (koster 30kr og er ferdig surret med tau så ingen metallkanter kan ripe - anbefales!)
Ferdig felg vaskes med biltema-vaskehanske og Raceglaze Aqua Bathe, tørkes, klines inn med Swissvax Autobahn, og buffes etter noen minutter. Disse siste stegene er kosejobb sammenlignet med det over :)
Den ene av felgene som gjenstår har noe som jeg trodde var møkk, men som nå virker mer som misfarging siden det ikke løsner. Denne sto nok bak i fjor, for den var egentlig ikke veldig skitten.
Den andre som gjenstår sto nok foran, og har tilsynelatende et uendelig tykt lag med metallavleiringer. Iron-X tok 80% første gang, og siden har det blitt mindre og mindre, men det er alltid så mye igjen at jeg vurderer å kjøpe inn clay bare til denne ene felgen for å se om det kanskje tar resten...
Har lest den store felgrens-testen på DCN, men hadde vært greit å få på felgene før helgen... så hvis noen har tips til teknikker eller produkter jeg kan finne i butikk i Bergen så tar jeg gjerne i mot :)
fikk ikke av alt jeg heller med avfetting, gikk over med clay og fikk bort så og si alt. :)
her er ihvertfall bilde av clar baren, etter flere runder avfetting:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1913.jpg
si i fra om du vil jeg skal fjerne bildet.
Bare kjekt med bilde :) Får se om jeg eventuelt clayer vinterfelgene før de skal stues i boden... ble invitert på felg-gnikke-fest hos en kompis i går kveld, så da løste det seg med et par runder til med overnevnte. Må bare vokse de to siste nå, så er bilen endelig klar for sommeren!
Ellers fant vi ut at svampen fra det microfibersettet til biltema var et fantastisk verktøy til felgvask. "Insektfjerner" siden av den klarte på en skånsom nok måte å løsne skit (kombinert med prickbort) som motstod både felgbørster og høytrykkspyler. På baksiden av vinterfelgene hans var det dype og smale furer på mange tynne eiker (12-14?) der skiten tilsynelatende motsto alt. Men den svampen, som bare har blitt liggende ubrukt før siden den virker litt rar, gjorde virkelig nytten.
Edit: Meguiars-børsten min ruster! Er det normalt? Skulle tro den var både rust- og syrefast, men den gang ei..