Har ein sånn liggande:)Trur den er ok stand, får den for frakta
Printable View
Sender deg en PM Brage :)
Lurer på å kjøre vanlig reimdrift servo med oljekjøler, kombinert med sellholm kort styring + shims på endeledd for mer sving :)
Ikke kjøp den gamle servoen, for den gjør at rattet blir like lett som en gammel amcar, at du kan ratte med lillefingeren.
Jeg har en slik liggende, men vil helst selge med tannstang :p
Hvilken Servo kjører du med nå?
Har du gitt opp El-servoen helt?
Det blir i hvertfall knall med en servo du kan stole på. Tenker det må være dritt å kjøre med en servo som er nervøs
Detta fikser du :)
har servopumpe med beholder fra 940 liggende som kan selges fort som fy :p
Vet ikke hvilken type det var den Brage skulle sende til meg.
Vil ha den typen som skal sitte på innsugssiden og med beholderen på selve pumpa.
Servo til 940 er vell til å ha under grenrøret? For det vil jeg ikke ha, har den gamle liggende enda.
Er servo fra V50 nyere type jeg har. Ikke helt fornøyd med den.
Vet ikke om jeg skal gi opp el.servoen, må finne ut av det.
Lyst på sellholm tannstang med kortstyring også, så kjører jeg bare vanlig reim drift servo hvis ikke jeg finner på noe lurt.
Har tenkt å få inn hydraulisk håndbrekk og line locker, men åssen blir det nå da med bare ett sett kalipere?
Linelockeren stenger jo av kretsen til kaliperne bak, så da vil vell ikke håndbrekket fungere?
Er det noen som har tegning / flow diagrammer på det? Med 100% linelock og kun en kaliper pr skive (som orginalt) men at hyd håndbrekk skal fungere uansett?
Brekket funker selv om du struper bremsene bak med reduksjonsventil.
du trenger vel ikke håndbrekket når linelocken er aktivert? jeg regner med den skal brukes til burnout, og ikke til dragrace siden du skal ha den på bakhjulene :p og du kobler bare alt i serie, fra bremsekraftregulatoren forran, gjennom linelocken, gjennom håndbrekket og så til caliperene bak
Kobler i serie ja, ventilen stenger for trykk fra pedalen. Brekket lager jo trykket selv med egen pumpe ;)
Jeg har kjøpt meg line-lock og jeg skal koble den som nevnt over her.
Denne skal brukes til leking og burning :D
Da blir det å holde seg unna pedalen, også vippe opp bryteren og da er kretsen til bakhjula stengt og det er kun bremser på fremhjula.
Skal den brukes til Drag så kobler du den på kretsen til fremhjula og har en bryter på clutchpedalen eller girstange som slipper opp kretsen i det du tar i gang. Da må man trykke inn bremsepedalen før man aktiverer line-lock'n.
Line lock er kjekke saker ja :) Har det selv på mine biler :)
Men er jo magnetventil, så er jo begrensa for hvor lenge den kan stå på av gangen !?
Blir å bruke magnet ventil ja tenker jeg :)
Skal ikke være noe problem det. Se om jeg ikke kan få skrudd litt denne uka.
er i utlandet for øyeblikket men kommer hjem idag, skal være hjemme 4 dager så kanskje en får gjort noe :)
+ jeg har en vinterbil som står med knekt momentstag og litt sånn rasert som må gjøres klar :P
Bilen fått seg en vask før vinteren og er satt inn. Skal skru ut ramma med momentstag å flytte over på vinterbilen. Denne får ny rør konstruksjon med uniballer fra Bakaxeldelar i Sverige :)
Så har jeg satt inn eksostemp måler i karbon plata i dashen. Også skal interiøret ut og nye Sparco stoler og fire punkt belter blir bestilt. Kommer bilder etterhvert som ting begynner å skje!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det blir knall :)
Har du vurdert halvbur/helbur i samme slengen som stoler og sæla skal inn?
Tråd på vinterbilen din?
Glem det, fant den i signaturen din :)
Blir ikke noe bur i denne bilen nå. Stoler, seler og brannvegg. Hyd. håndbrekk og line lock, coilovere med racing dempere, justerbar forstilling med uniballer, forsterka bakstilling med uniballer, bmw m3 girkassa jeg har liggende ++
Bilen fikk seg en kattevask her om dagen og er satt inn for vinteren, moment stag brua er demontert og er blitt flyttet over på vinterbilen. (den gamle var vridd og knekt, kommer bilder)
Så hvis noen er intressert i skinn seter med baksete så er det bare å gi bud :)
Er vell "tøft" uansett åssen seler du har å taket gir etter.
Det han tenkte på med 4-punkt så har ikke kroppen mulighet til å bøye seg unna hvis man skal være så uheldig take. Det kan bli leit for nakken å holde igjen taket på bilen.
I teorien, med vanlig 3-punkts-sæla så vil kroppen bøye seg naturlig inn mot midten av bilen hvis taket kommer ned ettersom kroppen ikke har noe sæla over den skulderen.
Derfor er det mange inkl meg som ikke monterer 4/6-punkt før bøyla over hode er på plass. Jeg hadde 4-punkt'n min liggende i 1.5 år før den kom inn i bilen.
Dette er er vurderingsak du må gjøre selv :) Man går ikke inn for å take med bilen men vet aldri, hehe.
har selv bøttestoler og 4 punkt uten bur. har aldri lagt denne saken som et spørsmål egentlig. for min del er bøttestolene ca 20cm høgre en meg. og stolene tar nok i mot ganske mye der om take kommer . uansett seler klarer du ikkje og flytte på deg side veis i stolene om man tipper, 3 punkt strammer nå seg når man krasjer eller lignende. og alt sjer nok så fort at man ikkje klarer eg reagere før man ligger der. så eg synest det virker som en rar teorti... men dette er selfølgerli en vurderings sak for kvar enkelt.