En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden
Printable View
En som snakka om att grunnen til den nye lastebilen var att han hadde vært involvert i en dødsulykke i Polen for 4uker siden
Tragisk...
Litt ot. men hvorfor er det større sjans å stryke med om man velger å treffe et annet kjøretøy som holder 80-90kmt, enn å kjøre i en fjellvegg i samme farta? Hastigheten er uansett lik når det smeller i begge tilfeller.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
I går vraka jeg vinter bilen :( ikke noe person skader, men surt uansett kan komme med bilder i kveld
Det stemmer ikke at farta til 2 møtende kjøretøyer som kolliderer har dobbelt så stor fart ved treff. Nå har ikke jeg mulighet til å linke til kilde. Men, mythbusters testa detta for noen år siden. Klippet ligger på youtube.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Treffer du en fjellvegg blir det bråstopp, Men i det du treffer et vogntog går du med en gang i motsatt retning, Jeg vil anta at innvollene dine ikke tåler det.
To heilt identiske bilar som treff symetrisk vil deformerast som om dei traff kvar sin fjellvegg.
Men dersom ein Polo i 80 treff eit vogntog i 80 så vil vogntogets masse skubbe poloen bakover slik at det kan samanlignast med å treffe ein fjellvegg i mykje høgare hastighet.
Men å rekne bevegelsesenergi på eit slikt nivå vil ikkje eg gje meg ut på.
Er det noe spesielt som gjør at 850'ene brenner opp hele tida?
satan..! da blir det en mindre volvo her i gården og en mer på finn.no!
hørte at den tok fyr pga av eierne hadde "fiksa" en oljelekasje med et plaster :confused:
Er vel en 945 den sølvfarga;) Sjelden 745 kom med slike takrails, lakkerte speil og de felgene;) Og enda færre av de kom vel med Airbag?
hmm tenke på 940 skjønner du ;) men den resterende lykta minte no så jævlig om nytypen 740
Men ser du godt etter så kan du skimte restene av tåkelyset ved hånda;)