Er da åpent for å kunne fått til en bestilling på 7,5"*18 også ? Bare lurer .
For da er jeg DØNN med ;))
Printable View
Er da åpent for å kunne fått til en bestilling på 7,5"*18 også ? Bare lurer .
For da er jeg DØNN med ;))
Ville nok kjøpt 2stk selv da ja :)
Må vere lik kant framme og bak. Får litt dragrace stuk med ulik bredde framme og bak. Får heller space de ut bak. Er jo en grunn til at 140 serien med jp ser ti ganger tøffere ut, hjula står jo ikke midt under bilen!
selv om jeg er fan av mere kant ban en foran,så må jeg si meg iallefall delvis enig.
Hadde selv en bil tidligere(ikke volvo) som hadde 10cm felgkant rundt om..foran så det helt "traktor" ut i mine øyne..så da nye felger ble innkjøpt ble det mindre kant foran enn bak.
På min 242,som har justert skjermbuekant+at akslingen er flytta frem,så kunne jeg lett spaca 20mm på hver side bak.
Det å flytte frem akslingen,i kombinasjon med å justere kanten "frigjør" masse plass.
Hva legger du i å flytte fram akselen? Korte inn momentstag, eller flytte akselen i bærebrua? Da må man vel ha kortere mellomaksel også, da er jo ballet i gang. :)
Regner med det er momentstaga det er snakk i.
får ikke flytta akselen med momentstaga. de endrer bare vinkel på akselen.
skal du ha akselen lenger fram, så må den flyttes på bærebruene ;)
Du vil jo flytte den litt lengre frem med å skru på momentstaga. Feste er under akslingen, så når du korter inn staget, vil akslingen vri seg, og komme litt lenger frem.
Eller er jeg på bærtur?
Crepsley har rett, akselen har jo fester under seg som sklir ned i bærebruene. Når momentstagene blir kortet inn vil akselen vri seg forover i bærebrua. :)
dere som kjører med 18" på gamle volvoer, merker dere mye sporing? :p og at dere nesten må holde igjenn rattet?
Borre nye hull i hovedbærebroene(sveis igjen de gammle) kort inn momentstaga og eventuelt kort inn mellomakslingen.
Korta mellomskslingen på min,men er usikker på om det i heletatt er nødvendig.
Er vel noe å gå på der,så er ikke sikkert det er nødvendig med en justering.
i tillegg ser det mye bedre ut også..hjulet havner mer i senter i forhold til hjulbuen.
Flytt akslingen 15-20mm..litt avhengig av høyden på bilen bak.
poenget er at det ser mye bedre ut+at det blir bedre plass i bakkant av hjulet.
Lillebror kjører med dette oppsettet på en 164(240 aksling) og han har plass til 9,5x18" et 5 bak.
Med justert kant.
om man bare korter inn momentstagene så får man jo en ugunstig vinkel på krysset inn på bakaksel.
Jeg har korta inn mometstaga 15mm. og borra på nye hull på bærebrua, 15mm foran de gamle og justerbart panhardstag. ikke rørt mellomaksel. Har gjort dette på en 164 og på en 142 med 240 bakaksel.
Som Terje_1 skriver, så kjøres det med 9,5*18 et5 på 164"n. er noe trangt, men det går:P
På 142"n så prøvde jeg på disse ocean hjula med 3cm spacer bak, ble "litt" i overkant:p men er 100% sikker på at 2cm hadde gått knirkefritt.
Disse bilene er senka, felgkant og hjulbue kant i kant.
Går dette på en 240 uten å korte mellomaksel? Det er det nok mange som vil vite. :)
Har en kompis som har gjort dette på en 80mod 244, og det funka fint der iallefall.