bra prosjekt dette ;) bra fargevalg forresten. en mellomting mellom sand metallic å gun metal grey?
Printable View
bra prosjekt dette ;) bra fargevalg forresten. en mellomting mellom sand metallic å gun metal grey?
Flott farge! Volvo 177?
Bra du ikke lakka noe blå-lilla som alle gjør:cool:
virkelig en som fortjener gull plass ja! nydelig arbeid du gjør!
fææn! nydelig arbeid på motorn! :D
Oi oi, kjempe bra arbeid alt her, liker måten du skriver på. Inpirerende.
Hvilken lakk har du brukt på girkasse, innsug osv? sprayboks eller sprøyting? Lekkert arbeid :D
:eek: Blir stiv av denne tråden jo :rolleyes:
Oi..... Her var det mangen spørsmål. Hehe.....
Vel fargen er langt i fra Volvo 177, det er faktisk en farge som man er nødt til å oppleve, den er helt ekstrem. Eg e kjempe fornøyd med det hele. Skal ikke røpe fargen helt enda.
Blokken er lakkert med sprayboks, dette gjorde jeg i det prinsip av at sprøyter man med 2 komponent lakk, så er det lett for å få for mye og for tykkt lag på blokken, noe som ikke er helt bra siden blokken må ha rom for å kunne puste litt. =)
Ellers er ALLE detaljer lakkert i 2 komponent lakk, base, og med Klar lakk, ikke noe bokse sjaffs her. =)
Eg liker å gjøre ting så grundig som jeg kan. Kan ærlig si at det klør virkelig etter å få maskinen i bilen no, men eg e heldigvis sta nok til at eg klarer å holde meg igjen, så eg ikke bare rasker det sammen. Skal bytte noen foringer og clucher og litt sånt, som er like greit å ta no. =)
Igjen må eg si tusen takk for kjempe bra respons og tilbakemeldinger.
Gleder meg til 940`en blir byttet ut mot 740`en noen dager sånn at jeg heller ser 740 på jobb i Thormøldalgate :D
Blir vell sikkert ikke mye kjøring med 740 før snøen kommer og iallefall ikke til jobb? :P Hvorfor gir ikke Otera deg firma bil? du har vært hos de en stund nå;)
Denne fargen minner meg veldig om en Toyota farge? :P
Laster opp litt til bilder jeg.
I dag fikk eg det elektriske opp å gå, inklusivt med bagasjeroms åpner.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/960.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/961.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/08/962.jpg
Er spent på den kommende uken, hva som nå skjer. =)
Hehe.... Er nok ikke sånn at når man har vært i et firma i 10 år, så skal det feires med en firma bil. Glad eg ikke har firma bil. =)
Du får nok ikke se bilen før neste år. Eg skal ha dette skikkelig på stell. Kansje bilen blir lakket i år. Men som eg sa te en kompis, fra no av skal eg ut og smake på asfalten før eg kjører den bilen ut.
Det er nok ikke noe Toyota farge. =)
Lekkert!
Er utrolig hvor lite breddingen syntes, akkurat slik det skal være. Skal se det er noe, men ikke få tak på akkurat HVA det er. Nydelig!
berre den står ferdig på lagunen på kristihimmelfartsdag så er eg fornøyd:D
Disse vinklene du sier, på skjermene/hjulbuene, gjelder disse på alle biler/skjermer?
Denne bilen kommer til å bli noe av det grommeste utseende messig i Norge, garantert! :D
Må definitivt følge med på dette prosjektet videre :D Hadde vært artig å hatt den i søkeren på kameraet når den blir ferdig og :P
Før de første, utruligt grom bil du har dær. Og før en finish :o
Ser du har montert på den stålplata på torpedoveggen. En svart en. Ka den egentli er god før?
Stå på videre. Nydeli
Liker dette! blir nok meget snasen denne her ja :D
Ja det er helt riktig du. Det har med brytning å gjøre. Men slike ting må man jobbe med, og vise. Det varierer fra type hjulbue. 240 har jo en helt annen hjulbue enn volvo 7 og 940, men prinsippet er egentlig det samme. Men det er ikke sikkert man må kutte opp på samme plassen. Det er egentlig slike ting som dette her som gjør det gøy og drive på med stål og bil. =)
Det forstår jeg godt, hvertfall når du får det til såpass bra som det her. :)
Dette er første prosjekttråden jeg har hatt motivasjon til å lese gjennom på litt tid. Dette siden at du fra første sekund skrev annerledes, og hadde litt mer ekstreme planer, som vi ikke får vite alt om med en gang.. I like
Eg har tenkt samme tanken selv om den Stålplaten, hva den skal være god for, har lagt opp en teori om at den skal slå motoren tilbake ved et sammenstøt i front. G krefter som det så fint heter. Finner ikke noe bedre svar på det.
Tusen takk for godt komplimang. =)