Det er en god idé.
Printable View
Det er en god idé.
Å det rima ;) hvor finner jeg pakning til bunnkaret på zenith gasser foresten? :)
Ja, det er ikke måte på hva vi vår te´. ;)
Her kanskje: http://www.pedersens-racing.no/bil/
der se ;) brå sjekke på biltema for ett billigere altenativ først, ellers blir det bestilling der ;) de hadde ikke på lager her om dagen når jeg var nede på pedersens se..
bestilt 2x bunnkar pakning til zenith 175 cd-2 fra pedersens :)
noe som er litt utrolig er at den jævelskapen starta lett etter å ha stått urørt i 3 uker :P
Driver med nok et elnett bytte for tiden som tar tid på denne årstia :P
Pakninger til gasseren ligger i bilen og venter på våren og temperaturer som er menneskelige :)
Gleder meg til å komme igang til våren :)
Lurer litt på: går det ann å sette på en topp fra en A- motor for å få vannsløyfen korrekt? eller blir det bare feil mtp at det ikke kommer fra en turbo motor?
Har en 530 topp fra en b230F , kunne eventuelt borra opp hulla i den for å få den bra..
2,1 og 2,3 toppene er vel ikke til å bruke om hverandre?
Alle AT motorer går med A-topp så det er bare å stå på.
En oppborra b230F funker også og pga at 530 toppene er tykke solide og gode så vil jeg anbefale disse.
Snu toppen opp/ned og legg på den aktuelle toppakningen og sjekk at ringen rundt sylindrene har støtte alle 360 graderen i hvert forbrenningskammer. Har den det, kan du gjøre som du vil, men ikke begynn med noe 405/531 dritt.
Da vurderes det og ta av 530 toppen fra f- motoren jeg har stående :) Den er nemlig helt strøken, ingen knekte skruer o.l :)
Bare borre opp hullene til vannsløyfen?
B21 eller B230 Topp pakning? :)
Vil den orginale b230f kammen være grei? (bedre enn den orginale b21 ft kammen?)
Kan det ikke bli + 20grader snart :/
Det er en god idé.
Det er bare å borre i vei ja.
Hvis du legger en B230 toppakning på en b21 blokk så ser du klart hvorfor det er en dårlig idé.
Jeg mener helt klart NEI. Original turbo og A-manifold funger best med milde kammer.
Du trenger en betydelig større turbo og helst lage adapter til AT forgasseren slik at du kan bruke K-innsugsmanifolden før værre kam er en god idé.
Diameteren på kompresjonskammeret i 530 toppen vil vel bli større enn diameteren i sylinderne?
Må bruke en b21ET toppakning? vil ikke pakningen ryke da?
Mulig jeg tenker feil :P
Ta kammen fra orginal toppen og sette den over i 530'n.
Føler det er lurt å spørre før jeg gjør noe som helst ;)
Ikke nødvendigvis så det er det du må sjekke. Legg B21 toppakningen ned på 530 toppen og prøv å tegne 4 maksimalt store og hele sirkler inne i forbrenningskamrene. Bruk en tynn tusj eller lignende. Hvis du klarer dette kan akkurat denne toppen brukes med akkurat den toppakningen.
Ja, gjør det, men husk å sjekke ventilklaringen etterpå.
oi, detta skjønte ikke jeg helt? blir vel sånn at metallringen på pakningen MÅ treffe toppen og ikke kammeret? :P
Det er akkurat det som er poenget ja.
Du har tidligere sagt at du vil prøve å slipe nål selv.
Her ser du en original og 2 nåler slipte for bruk med E85 i bilcross.
http://www.raceinfo.no/temp/tn_Slipt...20bilcross.jpg
Ja, det kommer til nytte! :) Slags slipeverktøy/middel vil du anbefale? :)
Har bytta motornett og montert servo.
Tenninga kutter når jeg slipper starteren.. Den brune ledningen er koblet fra starter(nærmest blokka) og til coilen (sammen med en svart jeg ikke vet hva er til?)
Men kan si at jeg har ødelagt gassnåla og den lille hylsa den sitter i(måtte sveise sammen nåla og hylsa) :/ Vansklig å få tak i?
Den starter med direkte strøm fra batteri, men når jeg tråkker på gassen skjer det ingenting ? pga ugangen jeg gjorde?
Kanskje på tide med bilder snart og :P
Det gjør den nok. Coilen må også få støm når du slipper nøkkelen. Det får den vanligvis fra en blå ledning.
Du må regne med å ødelegge en hel haug med nåler før du klarer å få ett bra resultat. I tillegg går det 100 vis av liter bensin og mange timer med sliping, testing sliping osv osv.
På tide med bilder ja.
har prøvd med både den brune og den blå ledningen samtidig å :/ kan være feil mellom bilens nett og motornettet... Kan koble den blå sammen med en annen som er fungerende på hakk 2 :)
Biltema sine sett? :P eller MÅ det være fra en turbo A?
Skal ta bedre bilder på lørdagen :)
Vedlegg 1194
Vedlegg 1195
Ser man det ja.
I ene hjørnet på koblingen mellom bilen og motornettet er det en blå ledning med rød strek. Trekk en ledning fra denne og bort til Coilen.
Hvis ikke dette funker må du koble den inn på en sikring som gir strøm når "switsen" en står på 2. hakket. Mål deg frem med prøvelampe.
skal ta en titt på lørdagen :) Nederste bildet er fra før jeg bytta elnett og motornett, da fungerte tenninga :P
Det er en blå/rød ledning i koblinga på det nye og :) skal se hvor den fører hen og koble det derifra.
På coil: Skal brun og blå fra motornett stå på + ''15'' siden? eller den blå fra tenningsmodulen? er kun plass til 2stk ledninger på + ''15''
Har fått tak i en deleforgasser, fra amazon riktignok, men skal vel gå ann å få gassnål osv til å passe?
Foresten: Hvem årsmodell kommer den grillen fra? er det 240 grill i det heletatt? :P synes den passer til bilen når man ser den med panseret lukka.
Faen at det ikke er plass til 740 IC rett bak grillen -_- Får ikke satt på plastikk - kåpa med ic'n der den står, selv med kutting..
El-vifte veit du.. :)
Og jeg har en hel kasse med gamle gassere dersom du trenger. :)
Skal igrunn bare være en ledning på hver side av coilen + evt turtelleren..
den blå som kommer fra modulen, hvor skal den stå? Tenninga er fra b21 ft;) som batland sier så skal det nok være brun og blå med rød strek.
den hvite er til turtall?
El- vifte vet jeg ikke om jeg gidder :P kan jo hende jeg finner på det å etterhvert :P
Men nåla fra standard stromberg/zenith passer i min zenith 175? forskjellen er vel ikke i nåla akkurat?
Er vel en blå som skal stå på + ja, og så mener jeg at det skal være en sort en plass fra modulen til -..
Rød/hvit ledning er turteller..
Nålene skal passe overens ja, uten at jeg skal si det helt for sikkert..