korleis syns du kvaliteten og funksjonen på xyz bremsene er då?
er ikkje så gale pris på dei vertfall:)
Printable View
korleis syns du kvaliteten og funksjonen på xyz bremsene er då?
er ikkje så gale pris på dei vertfall:)
Heisan.
Helt grei kvalitet. Org bremseklossene ble borte første gangen man er på bane. Ellers helt ok. Mener huske at dem boltene som caliperne sitter fast i adapteren var ganske dyre. Ikke vanlige mm gjenger der.
Filtis
Hva betyr egentlig MJ og UNJ? Har aldri sett de i noen tabeller før..:)
skal du kjøre i street ligel på gardermoen 3 september?
Digger at du grusa den opelen forresten.. :p
Heisan.
Du er ikke den første som spør om dette. Moro at folk vil se bilen i action. Men har et husprosjekt som har tatt den meste av tiden min iår. Satser på og få prøvd bilen på rudskogen senere engang iår men må se ann været. Håpløst og kjøre på regnvær med denene:). Så dessverre blir det nok ikke Gardermoen heller . Dette grunnet tar tid og stille om bilen til denne type kjøring samt at økonomien ikke står iforhold til ant meter man kjører der oppe syns jeg.Nye dekk, stikkaksler ol:)
Heisann!, noe som skjer her for tiden :D?
Jeg har faktisk ikke hørt særlig om denne bilen før nå nylig, dessverre. Men jeg ville bare si at jeg får gåsehud av denne! Noe av det heftigste jeg har sett noen gang, du skal virkelig ha for et fantastisk Volvo-bygg! Er som tatt RETT ut av drømmene mine denne :p Håper virkelig jeg får sett denne i levende live en gang :D
Heisan. Takker for det. Du får helt sikkert sett den en gang. Trur vel ikke jeg skal kjøre noe mere iår hvis det ikke blir dratt igang noen åpen dag på våler eller rudskogen på tampen av året. :)
Hei sann
Du får holde meg oppdatert om du bygger om til el-vannpumpe i vinter, hyggelig og slå av en prat på motor messen i går, i cylmo stand :)
Mvh Mats
Heisan.
Jo takk det samme. Moro og høre og lære hva andre har av erfaringer. Det blir helt sikkert el pumpe på meg i vinter. Har allerede fått pris av KK på den med adapter.:) var ikke helt gratis for og si det sånn. Alt. pumpe fra Myranes og bygge om ei org vannpumpe. Vi får se men har hatt noen timer grubling allerede:).
Filtis
Sykt rå bil. 242 er konge :D
Vet ikke om du har titta noe på kitta fra Davies,Craig? Skal være god kvalitet på pumpene å et bra styresystem på dem. Også kan du mer eller mindre bare bruke gammle pumpe huset og modifisere det eller å lage til en "blokk" å sette på org pumpe plassering. Thats my plan iallfall.
+1
Men skal man gjøre noe med kjølesystemet så bør man få til å gjøre om inn/ut løpet til og fra topp/blokk. Man vil jo optimalisere kjølingen så alle 4 sylindere får samme mengde vann med samme temperatur. Som det er orginalt er det jo sylinder 1 som får mest kjøling.
Er så brutal denne bilen! Etterlyser flere bilder jeg :)
Fått ny pumpe?
Håper og tror dine problemer skal løse seg nå, mener og tror at blokka de sprekker pga "hot spots" som blir da vannet står stille.
Leste du hadde blendet pumpe overgangen opp i topp med en 5-krone, og tatt ut 6mm hull bak i toppen, dette ser jeg på som positivt også :)
Lykke til :)
Hehe takker.
Må prøve el pumpe nå. Er litt skeptisk også. Kjøpte med styre enhet for pumpa også. Den skulle klare holde konstant temp på vannet håper jeg.
Målet nå er og få den klar til våren da jeg vurderer og dra på nurburing men den for hvertfall og ta livet av motoren. Hehe ikke noe lengre dit en til ACR for og havarere.:D
Filtis
Åssen er det du kjører vannet inn i blokka nå? Jeg har fått en oppskrift som blir brukt av svenskene i dragrace på rødblokk. Å Det skal vist være så godt som skuddsikkert.
Kan nok bli spennende på nurburgring med denne! :)
Inn gjennom std pumpe. Inn i blokk std. Beordret hull opp gjennom betong til std vannkanaler. Svenskene bruker vel frostplugg hulla eller.? Jeg har betong opp til ca 2,5cm fra toppakning.
Plan: bytte og pumpe med el. Pumpe mellom radiator nedre uttak og org pumpe. El styring av pumpe med føler så langt bak på topp som mulig.
Ga på YouTube og søk davies craig electric pump.
Syns det ser bra ut. Kjøpte selvfølgelig den i alu for race.
Ca 540 aus dollar. Regner med ca 4 lapper ferdig hit.
Filtis
Du har bettong du ja, stemmer det. Svenskene kjører vannet inn i frostpluggene på begge sider av blokka ja, også tar di vannet ut av den "store" frostpluggen bak på toppen og ut fra termostat huset (uten termostat).
Har selv planer om å bruke systemet fra davies craig, fordel at den kjører både pumpe og vifter ut fra temp på motor.
Snakka med en av gutta på Cylmo inne på Oslomotor show iår. (Lurer på om det var deg Tosk? ) Ang. å borre ut sylindrene å sette i løse tykkvegga foringer isteden for å bettong fylle. Nettopp for å unngå problemene du har. Koster noe mer men det er bedre enn å måtte bytte bunndel hver sessong ;P
Ja riktig.
Er ute etter et system som er enkelt og bra. Svenskene er ikke dumme og driver med dette i manns alder. Men føler dem er litt vel oppfinnsomme for og spare en tier noen ganger.
Jeg og snakket med torsk på messa i Oslo . Moro og lærerikt. Jeg mener løsningen er en evoblokk på 103mm og sylindre forringer i denne. Men og gi 30-40 laken for en blokk syns jeg er helt vilt. Men men. Får se hva man snubler over framover.
Filtis
Får jo se åssen det funker det rælet jeg skal hive sammen, skal tørre å si jeg har trua på det.
Ja om enn vil ta en tlf til Parmer å fyre av så mye penger så er det nok riktig vei å gå. Men til så mye penger kan enn nesten få laget en billet blokk også.
Jo dem har der. Men de skal der igjen ha en halv formue for den. Mener det var 50 lapper for grov maskinert emne. Så må enn ta siste borring selv.
D var nok meg på motor messen ja, håper jeg ikke var en Tosk og prate med :) hehe
Jeg også synes Kent sin nye EVO blokk er drøy, har laget spesial foringer for 230 selv for metig lade trykk, men de kommer jo aldri fra USA :( venta 6mnd nå
Mvh
Finn et maskineringsfirma i norge da til å fikse ;) Fikk laga mine til femmern i seighardt Kromnikkelmolybdenstål (34CrNiMo6) tok 4 uker og kosta vel 11k med moms og frakt :) den legeringa har minimum strekkfasthet på 1000Mpa og har 40% arealforandring ved brudd så rimelgi seigt også :) Kan faktisk ha de ganske tynne da, og få GOD kjøling uten at de sprekker ;) Kan overflateherdes til 60 Rockwell C i tynt sjikt også..så ypperlig til sylindre :D
Brukes generellt til til høyt belastede understellsdeler på fly (feks. akslingene), tannhjul osv.
Disse super-ductile-iron greiene yankee's bruker er ikke like høy strekkfasthet på, er ikke like hard overflate på, og sammenlignar bruddegenskapene blir de som "knekkebrød" sammen lignet med 34CrNiMo6 :p
Heisan.
Dette er interesant. Så da mener dere at det ikke er noe problem og kjøre med foringer i org blokk??
Uten betong?
Frese ut hele org foringer?
Toppakning?
Kan spes bestilles til ønsket stempeldim(fleste har jo stempel fra før)?
Filtis
Det som er planen min. Jeg skal ligge på samme effekt som deg så vi får se om det kommer til å holde.
Fikk svar i dag faktisk, de er på vei.
Ja jeg mener de skal holde fint uten betong, nesten hele org foringa forsvinner, så har de krave oppe for og forsterke decket også.
Jeg skal sponse deg med en slik blokk hvis du vil prøve, holder den kan du betale for den, sprekker den skal du slippe og betale. lærerikt for meg også :)
Hvilket borr har du? 96.50??
Topp pakning ville jeg brukt cometic mls stål pakning på 1.14mm og ARP studs, vi har dette også.
Mvh
Hvor mange slike foringer er det du har bestilt opp? Jeg er veldig intr. iallfall!
Her ei bilde av ei blokk:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/98.jpg
Kommer 4stk nå tror jeg, men går fort og få flere når de nå har fått dem inn i systemet.
5mm vegg på foringene er umulig på 230 block flyfaen, ikke nokk borr space, de går inn i hverandre da, og da er jo vitsen med en 5mm foring bort da den blir 3mm på 30% av foringa.
de som jeg har blir ca 3mm vegg, mye likt orginal tykkelsen med i et matriale med 50% større matrial tetthet enn orgianlt, altså mindre porøst.
Om dette vil funke i praksis på så mye effekt har jeg ikke peiling på, men har fora flere "500hk" motorer med vanlige lastebil foringer og de går nå enda :)
Så vi får bare prøve og se :)
Hvor stor er an-koblingen du har til retur på blokken fra turbo? An10?
Med 1000MPa (min) som 34CrNiMo6 har så bør vel 3mm gå fint det og egentlig... STERKE saker... seigt også, så det fjærer istedet for å sprekke :) Verdt et forsøk ja absolutt :)
Bedre tru på slikt enn disse svintjukke og sprø "ductile" sakene til Darton feks.
Mine ble dreid ut fra smidd stang så blir ala det samme som sentrifugerte :)