Oi! ante ikke at det var så dyrt :p
Printable View
Oi! ante ikke at det var så dyrt :p
HEICO er vel i noe overkant overpriset... selv om de har mye snadder :p
Sant nok :)
Prøver meg på rød/sorte trekk som på bildet over, så får vi se hvor lang tid det tar før det er i hus :) Skal bli sendt innen to uker fra USA, men shipping tar tid. Har venta tre uker på lamin-x, men ikke fått det ennå :(
Jøss, sist jeg bestilte fra lamin-x tok det noen få dager. Men kan jo variere utifra hva man bestiller og om de har det på lager.
Ble det noen fine effekt tall på vallåkra da??
Bremsa 311hk, 304hk, og 314hk på hjula i tre pull rett etter hverandre, som jeg så hvertfall. Han fortsatte å bremse etter jeg gikk derfra så kan hende han øka.
Uansett fine tall!
314 ble høyeste. Var veldig artig å se på, dæven for en lyd!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/0...g?t=1345840021
Du kan med god samvittighet fjerne en potte eller to, jeg sto bak bilen og hørte bare kjølevifta foran. :p
Sinnsykt imponerende!
Skjer det noe her da? :)
Har ikke skjedd så mye,har fått på vindavvisere og noen stickers. Har ikke vært på 'ringen' på alt for lenge,håper å kjøre til helga. Har fått sort/rød skinnsetetrekk,satser på å få de installert i begynnelsen av oktober.venter fortsatt på lamin-x for alle lykter.pakka ble returnert til usa, men de har sendt den igjen... Så kommer nye bilder når seter og lykter er gjort;)
Da får vi vente litt lenger på oppdateringer da :)
Kunne godt tenkt meg en tur til ringen igjen jeg også, men får prøve til neste år, litt lenger vei fra Norge desverre :(
mye av tilbudet på ringen skal visstnok legges ned, er for lite inntekt, hvertfall for de som driver det nå. er ikke bredt non tilbud til å kjøre publikumssport på samme linje som en annen, vanlig bane... hørt rykter om at man etterhvert må betale per meter skadd autovern, betale for sanering ved kjølevannslekk, oljelekk osv....
Skal ikke påberope meg å være ekspert, men tror ikke tilbudet på Nordschleife endrer seg betraktelig. Er ikke Nordschleife som trekker dem ned, det er alt ekstra rundt Grand Prix-banen. Men vi får vente å se.
Hvis du kræsjer på Nordschleife må du nok betale for skader du påfører banen - dette står i vilkårene for bruk av banen hvertfall ;) Jeg har ingen planer om å finne ut av akkurat det, prøver å unngå kræsj!
Fett :)
Utrolig flott bil og tydligvis med mye power. 314 på forhjula står det respekt av!
314 hester i en C30 er gromt :)
Jepp, den går unna!
Blir nok ikke alt for mye som skjer fremover, må ha nye vinterdekk - men tror jeg bruker TEC-felgene til det...
Må dessverre selge bilen om ca 6 måneder, så burde vel ikke legge mer penger i den nå :)
Noen som vil kjøpe den????
Selge? Hvorfor? :(
Oh, kjeeedelig da! :(
Knøttliten oppdatering her - etter respektable 18000 km på XYZ pads før de var utslitt prøver jeg nå ut EBC Yellowstuff. Og førsteinntrykket er knallbra, kan anbefales! Venter nok til sommerdekksesongen før jeg tar bilen på bane igjen og får testa de ut der. Ellers sliter jeg med å finne gode grunner til videre oppgraderinger,er så fornøyd med bilen som den er :D
Heftig C30 :D Du har god teft for riktige mods :-)
Bøllete bil! Bare og ta den hjem!
Jeg må dessverre selge, hvis noen er vil ha en veldig artig og sjelden bil er det bare å ta kontakt!
Pris: 199 000 (ink 25% moms)
engangsavgift kommer i tillegg hvis den skal ha norske skilter
Snakker vel fort et par hundre tusen i engangsavgift på den?
Gjør dessverre det...
Var redd for det ja :/ Du har ikke vurdert å gjøre bilen original og selge bare delene da?
Damn!! Har aldri vært noe fan av C30, syns egentlig den er litt heslig original, men etter å ha bladd igjennom den tråden her har jeg fått ett litt anna syn på C30'n! Den kan bli grise fet! Og med over 300 benka hester står det STOR respekt av denna ;) Grom bil!
Kva kostar det å importere den? Er jo berre ein 2,5T lavtrykksturbo på papiret, og bilen vil jo vere svært sjeldan i Norge og sannsynlegvis finne seg ein marknad her også.
Siden du ramlet innom det, hvordan vil dette med ytelsene fortone seg for norske styresmakter? Dvs, dette er mest for å bekrefte eller avkrefte den gamle myten om at hvis bilen er godkjent med ytelsene i et annet land, kan man importere den uten å måtte godkjenne ytelsene hos BT. Jeg vet ikke hvor mye av modifikasjonene Lasse har gjort som er "på papiret" i landet han bor i, men rent teoretisk, altså, mest for min egen skyld.
Det besvarte kostnadssiden ved spørsmålet, hva med den faktiske legaliteten? Eksempelvis en 850, som kjent er ikke disse mulig å godkjenne i Norge med mer enn 250HK, om alt er etter R-spesifikasjoner. Hva hvis en 850 er bygd opp med og bremset til, for enkelhetens skyld, 300HK og godkjent med denne effekten i et annet land, la oss si som amatørbygd fordon i Sverige... lar denne seg godkjenne/lovlig registrere i Norge med ytelsene som da vil følge med svensk vognkort?
Det skulle visst verte enklare på slike bilar no, men eg kjenner ikkje til detaljane. Ein må jo uansett sørge for å importere ein bil med frafall av toll, dvs veteranbil, og då er jo ikkje 850 interessant enno. Det er også snakk om at ein skal ha ein trappetrinnsmodell på avgiftene heilt ned til bilane vert 30 år, ikkje berre 15, som i dag.